Golf IV - wycieraczki
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Golf IV - wycieraczki
A może smar SILIKONOWY będzie najlepszy do tych tulejek to woda by go wtedy nie wypłukała? A za poradę dzięki, dziś się zabieram za reanimację tego u siebie.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
Golf IV - wycieraczki
razna 10lat jak sie rozbierze tenmechanizmi dobrze przesmaruje smarem najlepiej miedzienymalbo grafitowym to mamy spokój.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Golf IV - wycieraczki
U mnie również po 12 latach mechanizm zapiekł się z jednej strony a przy demontażu ramion wycieraczek, jedno z ramion wyszło samo z tego "bolca" prowadzącego. Zdecydowałem się na zakup nowego - więc mówię po co przepłacać biorę ten "najpopularniejszy" w zakupie z allegro za 28 zł. Po zamontowaniu jest tak jak, ktoś opisywał już w tym wątku. Ramię mechanizmu uderza o część oddzielającą komorę silnika od wnętrza pojazdu - czyli podejrzewam coś jest za długie. Dodatkowo na tej środkowej dolnej gumowej uszczelce mechanizmu jest możliwość regulacji góra/dół. Po zsunięciu mechanizmu w dół i dokręceniu jest ok (nic nie ociera), jednak po zamontowaniu ramion, mechanizm na tej gumowej uszczelce regulacyjnej idzie sobie z powrotem w górę. Pomijam już kwestię tego, że w porównaniu z tym ze Skodexim tego chinola można obkręcać małym paluszkiem - wycieraczki zasuwały aż się guma paliła
Zamówiłem w Skodexim za 100 zł (z przesyłką) i jest na razie ok.
Zamówiłem w Skodexim za 100 zł (z przesyłką) i jest na razie ok.
Golf IV - wycieraczki
W sobotę wymieniłem mechanizm wycieraczek na nowy, ale nie pomogło. Wycieraczki dalej czasami zacinają się... a mianowicie czasami jest tak że jak włączę to drgną trochę i zatrzymają się od razu na dole i wtedy w ogóle nie działają, dopiero na siłę je rozbujam to wtedy załapią i działają już normalnie(miałem też parę takich sytuacji że nie mogłem ich nawet ręczni ruszyć, tak się zablokowały), albo poczekam trochę i np po 2 godzinach załapują i działają normalnie. A czasami uruchamiają się normalnie i bez problemu działają. W czym może być tutaj problem? Z silniczkiem problem? czy jakieś zaśniedziałe kable? Przekaźnik wycieraczek?
Golf IV - wycieraczki
Witam.
Wie ktoś może jaki jest rozmiar tych oringów.
Bo przesmarowałem mechanizm i działa, ale przy demontażu oba oringi pękły.
Zostawiłem sobie, żeby później dokupić, ale gdzieś mi się straciły i nie wiem jakie kupić.
Pozdrawiam.
Wie ktoś może jaki jest rozmiar tych oringów.
Bo przesmarowałem mechanizm i działa, ale przy demontażu oba oringi pękły.
Zostawiłem sobie, żeby później dokupić, ale gdzieś mi się straciły i nie wiem jakie kupić.
Pozdrawiam.
Golf IV - wycieraczki
Spotkał mnie taki sam problem z wycieraczkami, tylko w moim przypadku musiałem zakupić cały nowy mechanizm, bo wielowypusty sie wyrobiły oraz gwinty były pozrywane.
Doradźcie mi, czy do tego lepiej jest kupic też nowe ramiona, czy założyć stare ( obawiam sie ze stare ramiona tez mają wyrobione otwory ).
Największy problem to założenie ramion na " bolce" z mechanizmu. Macie na to jakiś sposób? Czy po prostu nałożyć i nakrętką dokręcić?
Doradźcie mi, czy do tego lepiej jest kupic też nowe ramiona, czy założyć stare ( obawiam sie ze stare ramiona tez mają wyrobione otwory ).
Największy problem to założenie ramion na " bolce" z mechanizmu. Macie na to jakiś sposób? Czy po prostu nałożyć i nakrętką dokręcić?
Moja świeżutka Golfina ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=545980" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf IV - wycieraczki
Ja ostatecznie zakupiłem nowy mechanizm (nie chciało mi się kolejny raz przechodzić procesu naprawy bo widzę, że wystarcz na ok. rok czasu) i wymieniłem. Ramiona zostawiłem stare, wszystko działa jak należy. Jedynie widzę, że końcówka prawego pióra słabo dolega do szyby bo jak jakiś większy brud to go nie zbiera, ale to chyba normalne.
Re: Golf IV - wycieraczki
zakupiłem cały nowy mechanizm oraz nowe ramiona i pióra Bosch. Tulejki mechanizmu dodatkowo posmarowałem, nie żałowałem mu smaru . Wszystko po zamontowaniu działa tak, jak należy. .Kover80 pisze:Ja ostatecznie zakupiłem nowy mechanizm (nie chciało mi się kolejny raz przechodzić procesu naprawy bo widzę, że wystarcz na ok. rok czasu) i wymieniłem. Ramiona zostawiłem stare, wszystko działa jak należy. Jedynie widzę, że końcówka prawego pióra słabo dolega do szyby bo jak jakiś większy brud to go nie zbiera, ale to chyba normalne.
W razie problemów pisać na priv.
Pozdro.
Moja świeżutka Golfina ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=545980" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: ndz sty 31, 2010 10:16
- Lokalizacja: Bogatynia/Wrocław
- Kontakt:
Golf IV - wycieraczki
Panowie ja też jestem po regeneracji mechanizmu wycieraczek, i tak jak u wszystkich u mnie też strona kierowcy stała, strona pasażera jakoś żyła, do tego zatarł się silniczek. Wycieraczki działają, ustawiony mechanizm równolegle względem siebie i jest cyc malina:)
jednak wraz z wycieraczkami padł chyba silnik od spryskiwaczy bo zero reakcji z jego strony..
jednak wraz z wycieraczkami padł chyba silnik od spryskiwaczy bo zero reakcji z jego strony..
-
- Forum Master
- Posty: 1520
- Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
- Lokalizacja: Wilno
- Auto: Bora kombi Highline
- Silnik: ARL
Golf IV - wycieraczki
Sprawdzałeś poziom płynu? Sorki, nie mogłem się powstrzymać A tak serio to powodów może być wiele. Zakładając, że mówimy o przodzie, najpierw sprawdź bezpiecznik, później samą pompkę, którą przy małym zbiorniku łatwo wyciągnąć bez demontażu połowy auta.
Moja Borka Variant:
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=627306
-
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: ndz sty 31, 2010 10:16
- Lokalizacja: Bogatynia/Wrocław
- Kontakt:
Golf IV - wycieraczki
Skrzak, już wszystko naprawione, padła pompka przy zbiorniczku, w sumie dwie ale ta od xenonu już wcześniej nie działała..
Aha co do wycieraczek, podszybie najlepiej wkładać górą od strony szyby nie silnika no i wcześniej zdemontować 'zaślepkę' pod którą jest filtr kabinowy. A jeśli coś pęknie to najlepiej lutownica w rękę i delikatnie podgrzewając 'zespawać' plastik
Aha co do wycieraczek, podszybie najlepiej wkładać górą od strony szyby nie silnika no i wcześniej zdemontować 'zaślepkę' pod którą jest filtr kabinowy. A jeśli coś pęknie to najlepiej lutownica w rękę i delikatnie podgrzewając 'zespawać' plastik
Golf IV - wycieraczki
Ma ktoś może zapisany na dysku fotoporadnik grega? Niestety zdjęcia już się nie otwierają, a jednak czułabym się pewniej podczas pracy, gdybym wiedziała jak ma to prawidłowo wyglądać.
Golf IV - wycieraczki
Witam,
Ostatnio rozebrałem swój mechanizm wycieraczek, chodził prawidłowo ale miałem wolną chwilę i postanowiłem zajrzeć. Trzpienie wyszły dość gładko, wyczyściłem je, dałem nowego smaru i założyłem nowe oringi (wym. 15x12x1,5 mm). Oringi rozleciały się w rękach, woda na pewno przeciekała i z czasem doprowadziło by to do zatarcia mechanizmu. Zalecam wymianę tego oringu - koszt to całe 50 gr/szt.
Ostatnio rozebrałem swój mechanizm wycieraczek, chodził prawidłowo ale miałem wolną chwilę i postanowiłem zajrzeć. Trzpienie wyszły dość gładko, wyczyściłem je, dałem nowego smaru i założyłem nowe oringi (wym. 15x12x1,5 mm). Oringi rozleciały się w rękach, woda na pewno przeciekała i z czasem doprowadziło by to do zatarcia mechanizmu. Zalecam wymianę tego oringu - koszt to całe 50 gr/szt.
Golf IV - wycieraczki
Mam golfa MK4 i chciałbym podmienić sobie przekaźnik do wycieraczek nr 377 . Czy oprócz przekaźników z Golfa 4 jakieś inne będą pasować ? Z audi lub seata/skody i czy też taki sam nr tj. 377 ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości