1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
.SoJeR.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sie 06, 2014 19:43
Lokalizacja: WLKP

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: .SoJeR. » śr sie 06, 2014 22:35

Wałkowane pare xxx razy, ale dla mnie niezrozumiałe. 1.3nz 5biegów pełen wtrysk (nie wiem jakiej firmy). Gofer dużo pali 10L w trasie 90km/h Wszyscy co piszą o ustawieniu mieszanki na przepływce mają sondy lambda. Ja jej w swojej nz"ecie nie mam.
Czy pozostaje mi tylko analizator? Jaka powinna być wartosć spalin? Normalne że sondy nie ma? W miejscu sondy wystaje jakaś rurka zaślepiona gumowym kapturkiem. Sory za takie pytania, ale pierwszy raz takiego golfa ogarniam sobie.
Dolot odma wszystko szczelne.
O co chodzi ze stycznikiem biegu jałowego, jak to wygląda z której strony przepustnicy jest?
Nie wiem sam gdzie szukać przyczyny spalania,
Nie mam pojęcia też jak wygląda sprawa czujnika temp może też go wymienię. Ale objawów na niego nie ma.



Awatar użytkownika
Tomek3416
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 22:49
Lokalizacja: Cieszyn

Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: Tomek3416 » śr sie 06, 2014 22:52

Generalnie sprawa wygląda tak, że 1,3nz powinien mieć sondę. Możliwe, że ktoś zmieniał kolektor i założył od wersji na gaźniku bez otworu na sondę. Zobacz, czy nie masz pod maską wtyczki od sondy.

Rurka wychodząca od kolektora służy do podpięcia np. analizatora.



Awatar użytkownika
.SoJeR.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sie 06, 2014 19:43
Lokalizacja: WLKP

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: .SoJeR. » śr sie 06, 2014 23:13

Sonda powinna być na katalizatorze? Czy gdzie? Wtyczka na ile pinów Z prawej strony przepustnicy mam 3 wtyczki 1 z nich wolna czarna nie pamiętam tylko na ile pinów. Jutro będę więcej wiedział. Ogólnie kat powinien być okrągły? U mnie pucha jest jakby prostokątna (strumienica?) i było przy niej grubo grzebane migomatem, spawana do rur.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: Paweł Marek » sob sie 09, 2014 11:30

sonda w kacie, nie szukaj wtyczki przy wtrysku tylko jej kabla z wtyczką gdzieś pod silnikiem koło wydechu. Nawet bez sondy powinieneś trochę zejść ze spalaniem używając analizatora spalin i śruby na przepływce, bo ten wtrysk jest stary i sonda tu niewiele koryguje skład mieszanki. Ale bez niej idealnie nie będzie niema szans. Zamiennik dobrej jakości uniwersalny za około 2 stówki dostaniesz, jaki ile kabli - powiedzą ci setki katalogów w necie. Jak już ją będziesz miał - nie podpinasz - ustawiasz skład spalin na analizatorze i potem po podłączeniu sondy zaczyna one korygować dawkę paliwa. Jeśli kat jest - skład spalin mierzysz nie z tyłu w wydechu tylko w rurce pomiarowej z kolektora wydechowego wychodzącej zaślepionej niebieskim korkiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
.SoJeR.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sie 06, 2014 19:43
Lokalizacja: WLKP

Re: 1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: .SoJeR. » pn sie 11, 2014 20:10

Ok. Zacznę od tego. Z tego co widzę po katalogach wtyczka jest 3+1. Takowa jest u góry silnika przy czujniku przepustnicy. Wyjaśnijcie mi to. Mogę kupić uniwersalną za 130zł wtyczka 3+1 jak do golfa. Jeden przewód idzie z wtyczki do masy. Ale patrząc po alledrogo to są uniwersalne 3 pinowe do wpięcia się w przewody. Na jaki zamiennik się zdecydować ktoś poda przetestowany?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: Paweł Marek » śr sie 13, 2014 21:12

Do mojego Vento 2E 4 kablowy uniwersalny bosch kosztował mnie 220 zeta i działa super 4 lata, dobre są też magneti marelli - jakieś 170-180. lub ngk/ntk - jakieś 190/200, to ceny sklepowe, okazji na allegro i tańszych sond unikaj nigdy nie będziesz pewien ci kupisz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
.SoJeR.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sie 06, 2014 19:43
Lokalizacja: WLKP

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: .SoJeR. » czw sie 14, 2014 21:24

Tu jest 3 pinowa sonda z 4 pinową wtyczką, z wszystkim po woli dochodzę do ładu czytając tematy. Kupiłem używaną ori sonde od polo 1.3 BOSCH'a Tylko krótki kabel i z innej uszkodzonej sondy brałem przewody i łączyłem. Na razie zrobiona na próbe. Oscylacje od 0.08 - 0.9. Nie bardzo tylko wiem jak ustawić mieszankę na przepływce przy pomocy sondy. Kręcąc imbusem w prawo czy lewo zmienia się charakterystyka pracy silnika, ale oscylacje na mierniku działały prawie tak samo dość szybko się zmieniały na różne napięcia. Ściągnąłem kapturek na wydechu i nasłuchiwałem pracy silnika i raz chodził głośniej raz ciszej na tej rurce od analizatora. Przy trzymaniu 2-3000obr.min napięcie w niskich granicach skakało , jak puszcze trzyma dłuższą chwile na bogatej spada i potem skacze. Jak to ogarnąć? Ogólnie miałem dużo przerabiania z wydechem bo przez jakiegoś magika nawet strumienica była odwrotnie wstawiona.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: Hubi14 » pt sie 15, 2014 13:55

mieszankę ustawiasz przy pomocy analizatora spalin a nie sondy, na analizatorze ma być odpowiednia wartość CO w spalinach i dopiero po tym podpinasz sondę i układ się zaczyna sam regulować



Awatar użytkownika
.SoJeR.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sie 06, 2014 19:43
Lokalizacja: WLKP

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: .SoJeR. » pt sie 15, 2014 23:22

To czemu piszą że sonda też można? Ktoś ma dokładne info czy tylko analizator?



ozzy1979

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: ozzy1979 » sob sie 16, 2014 13:46

.SoJeR. pisze:Oscylacje od 0.08 - 0.9. Nie bardzo tylko wiem jak ustawić mieszankę na przepływce przy pomocy sondy
Czym mierzysz? Jesli miernikiem z marketu to wyrzuć te pomiary do kosza. Zresztą sondy nie mierzy się woltomierzem.
.SoJeR. pisze:Nie bardzo tylko wiem jak ustawić mieszankę na przepływce przy pomocy sondy
Bez oscyloskopu nie zrobisz tego.
.SoJeR. pisze:ale oscylacje na mierniku działały prawie tak samo dość szybko się zmieniały na różne napięcia
Sondy nie mierzy się woltomierzem, bo to bzdura.
Hubi14 pisze:mieszankę ustawiasz przy pomocy analizatora spalin a nie sondy, na analizatorze ma być odpowiednia wartość CO w spalinach i dopiero po tym podpinasz sondę i układ się zaczyna sam regulować
DOKŁADNIE.
.SoJeR. pisze:To czemu piszą że sonda też można?
Kto pisze??? Ludzie, którzy g....o wiedzą o podstawach w kwestiach silnikowych??? Ustawiania dokonuje się TYLKO ANALIZATOREM, a oscyloskopem możesz jedynie sprawdzić jej poprawność działania. Jeszcze raz powtórze - do ustawienia silnika jest konieczny analizator, ANALIZUJĄCY to, co z niej wylatuje i na tej podstawie się stroi całość.



Awatar użytkownika
.SoJeR.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sie 06, 2014 19:43
Lokalizacja: WLKP

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: .SoJeR. » sob sie 16, 2014 15:55

Czyli jednak szukajka nie zawsze mówi prawdę :banghead: . Takiej odp oczekiwałem :pub: . W pon jadę na analizator. Ogólnie wartość CO ile powinna wynosić? Bo nie wiem czy i temu wierzyć co piszą :chytry:



Awatar użytkownika
.SoJeR.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sie 06, 2014 19:43
Lokalizacja: WLKP

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: .SoJeR. » wt wrz 02, 2014 19:19

Odgrzewam temat. Byłem autem na analizatorze. W żaden sposób nie mogę osiągnąć składu CO 0.500.
Na maxa wkręconym imbusie CO wynosi 8.xxx.
Na max wykręconym 1.xxx z sondą pokazywało 0.9xxx 1/2.xxx i różnie reagowało na podanie gazu.
Auto było badane z końcowego tłumika.
Katalizatora nie ma (strumienica), brak środkowego tłumika. Przelot zrobiony. Końcowy tłumik jest od 1.8GT. Delikatnie puszcza mi siatka.

Co jest grane? 50km po mieście za 50zł to chyba przesada...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 02, 2014 19:57

Trzeba szukac gdzie indziej. Czujnik temperatury sprawdź omomierzem normy są na forum (te same dla wszystkich modeli), oraz sprawdź czy ma zasilanie 5V we wtyczce , co zaświadczy że jego okablowanie jest sprawne. Trzeba ogólnie przegląd zrobić czyli ustawienie rozrządu i zapłonu.
Puszcza ci siatka: jeśli piszesz o łączniku eleastycznym wydechu a sonda jest za nim to nic z tego, daje fałszywe odczyty od lewego powietrza zasysanego do wydechu i usiłuje wzbogacić mieszankę czyli łącznik do naprawy.
Odnośnie powyższej wypowiedzi:
alternatywą do oscyloskopu (w sensie oddzielnego urządzenia) sa oscyloskopy programowe albo wskaźniki AFR, czasem tanio do kupienia na allegro. Mam diodowy za 20 zeta i działa wystarczająco dobrze,
oraz co do ustawienia analizatorem spalin: nie bardzo się mogę zgodzić że jest to zasadniczą metodą , np. można ze spalinami zejść poniżej normy a sonda wówczas bedzie sobie stała na niskim napięciu . Efekt - dobry skład spalin ale auto chodzi na ubogiej mieszance przez co jest słabe i wypalają mu się zawory. Dlatego pomiar spalin jest tylko składową całego procesu regulacji.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
.SoJeR.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr sie 06, 2014 19:43
Lokalizacja: WLKP

1.3nz Wysokie spalanie. Ustawienie mieszanki

Post autor: .SoJeR. » wt wrz 02, 2014 20:39

Siatka zostanie wymieniona w przyszłym tyg. Czujnik temp dzisiaj podmieniłem na w pełni sprawny oryginalny. Ale z ciekawości go sprawdzę. Rozrząd sprawdziłem już wcześniej i sie na znaki zgadza.
Nie mogę ogarnąć ustawienia zapłonu. Czytałem opis, że na odłączonym czujniku temp. 2500obr na 6 stopni. Kompletnie tego nie rozumiem bo żadnej podziałki nie ma. Prośba o wytłumaczenie.

Czym sie sugerować. Znakiem ustawić na 0 i potem lampę ustawić na 6 stopni czy jak bo sie naczytałem i zgłupiałem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości