Witam Koledzy.
Jak pozwolicie ja tez podepnę się z podobnym problemem, aby nie zaśmiecać forum kolejnym tematem.
Otóż w mojej Borze (1,6 benzyna 2002r. wersja podstawowa) był kiedyś dołożony Climatronic z innego auta. Nie wiem jakiego bo robiła to firma zajmująca się tym na szerszą skale. Klimatyzacja pracowała poprawnie przez prawie 10 lat oczywiście okresowo serwisowana itp.
Zeszłej jesieni zaczęły się z nią problemy tzn. gdy temperatura otoczenia nie przekracza ok 30oC klima działa bez najmniejszych problemów dając ok 7oC z kratek wentylacji. Natomiast gdy zaczyna się prawdziwy upał pierwsze odpalenie auta w ciągu dnia uruchamia klimatyzację i do czasu wyłączenia zapłonu klima działa. Natomiast zgaszenie auta choćby na chwilę powoduje, że już tego dnia klimy w aucie nie będzie [chyba że się gwałtownie ochłodzi powietrze na zewnątrz auta (ochłodzi wnętrze auta??)].
Dotychczas udało mi sie zrobić tyle: Klimatyzacja była sprawdzona pod kątem ilości i jakości czynnika- został uzupełniony niewielki ubytek. Spec podczas pracy klimy pomierzył ciśnienia na zaworach i stwierdził, że z układem mechanicznym jest wszystko w porządku a usterka musi dotyczyć elektryki. Podpięcie pod VAG jak i audiagnostyka Climatronica wykazują zawsze ten sam błąd czyli problem z czujnikiem prędkości auta, ale on jest nawet wtedy gdy klima działa. Innych błędów nigdy nie wykazywała diagnostyka. Gdy włączę "Auto" na panelu- startują oba wiatraki, podnoszą się obroty silnika, natomiast nie ma napięcia na kostce zasilającej sprzęgło sprężarki. Wymieniałem czujnik temperatury w zderzaku na nowy, na chwile zakładałem też czujnik od innego auta- bez efektu klimatyzacja w upał nie startowała.
Za radą elektryka podmieniłem cały panel climatronic z inną Borą - efekt taki że mój panel prawidłowo działał i sterował w tamtym aucie, a panel z obcej Bory w mojej tez nie ożywił sprężarki a podłączony w tym czasie VAG dawał powracający błąd czujnika g263. Rozebrałem spód deski rozdzielczej i dokładnie obejrzałem, ale u mnie na 95% nie ma takiego czujnika- podejrzewam że moja wersja softu (kodowanie w VAG 1000) pomija jego brak, natomiast tamten panel miał inne kodowanie (niestety nie sprawdziłem tego wówczas a już nie mam dostępu do tamtego auta) i stąd taki błąd na tamtym sterowniku. Wieczorem gdy auto ochlodzi się klima znów działa prawidłowo. Nie wydaje mi się aby problem dotyczył jakiejś kabelkologii tylko jakiś czujnik szaleje. tryb serwisowy raczej też nie pokazuje nic dziwnego (chyba że ja czegoś nie zauważam) i w pozycji 19 daje znak 0 a kompresor i tak nie startuje:(((
Już nie wiem co robić dalej. Lokalni fachmani radzą zmieniać kolejne czujniki na ślepo ale chyba nie o to chodzi..
Pomóżcie jeśli zdołacie proszę.
Klimatyzacja wyłącza się po rozgrzaniu silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Klimatyzacja wyłącza się po rozgrzaniu silnika
Skoro uważasz że to wina szalejącego czujnika to w VAGu jest taka funkcja jak bloki pomiarowe. VAG to nie tylko odczyty kodów błędów i ich kasowanie.
Skoro włączają się wentylatory a nie włącza się kompresor to jest to normalne że panel sterowania nie ma nic do tego.
Trzeba sprawdzić czy ze sterownika wentylatorów wychodzi zasilanie na cewkę kompresora wtedy gdy ten nie chce się włączyć.
Wtedy będzie wiadomo czy jest to wina cewki czy sterownika wentylatorów.
Jeżeli po włączeniu klimatyzacji włączają się tylko wentylatory to może być tylko:
- uszkodzony sterownik wentylatorów
- uszkodzona instalacja pomiędzy sterownikiem wentylatorów a cewką sprzęgła kompresora
- uszkodzona cewka sprzęgła kompresora lub uszkodzone sprzęgło
Panel daje tylko rozkaz do sterownika wentylatorów by włączył klimatyzacje. Sterownik wentylatorów odpowiada za włączenie kompresora i odpowiedniego biegu wentylatorów.
Skro włączają się wentylatory to nie ma co szukać problemu w panelu czy czujnikach do niego podpiętych.
Jeżeli po włączeniu klimatyzacji włącza się pierwszy bieg wentylatorów to problemu szukałbym w punktach które podałem wyżej.
Jeżeli włącza się drugi bieg to problem będzie w czujniku ciśnienia (lub presostacie - w zależności co jest zamontowane) ale jeszcze nie spotkałęm się z tego typu usterką by czujnik pokazywał większe ciśnienie niż jest w układzie.
Skoro włączają się wentylatory a nie włącza się kompresor to jest to normalne że panel sterowania nie ma nic do tego.
Trzeba sprawdzić czy ze sterownika wentylatorów wychodzi zasilanie na cewkę kompresora wtedy gdy ten nie chce się włączyć.
Wtedy będzie wiadomo czy jest to wina cewki czy sterownika wentylatorów.
Jeżeli po włączeniu klimatyzacji włączają się tylko wentylatory to może być tylko:
- uszkodzony sterownik wentylatorów
- uszkodzona instalacja pomiędzy sterownikiem wentylatorów a cewką sprzęgła kompresora
- uszkodzona cewka sprzęgła kompresora lub uszkodzone sprzęgło
Panel daje tylko rozkaz do sterownika wentylatorów by włączył klimatyzacje. Sterownik wentylatorów odpowiada za włączenie kompresora i odpowiedniego biegu wentylatorów.
Skro włączają się wentylatory to nie ma co szukać problemu w panelu czy czujnikach do niego podpiętych.
Jeżeli po włączeniu klimatyzacji włącza się pierwszy bieg wentylatorów to problemu szukałbym w punktach które podałem wyżej.
Jeżeli włącza się drugi bieg to problem będzie w czujniku ciśnienia (lub presostacie - w zależności co jest zamontowane) ale jeszcze nie spotkałęm się z tego typu usterką by czujnik pokazywał większe ciśnienie niż jest w układzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości