Klima R12-->R134A

Wszystko na temat chłodzenia i grzania w naszych autach

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Klima R12-->R134A

Post autor: takos » ndz mar 16, 2014 21:39

Witam przerabiam w passacie B3 klimatyzacje z R12 na R134A. Mam adaptery do zaworow, i pozmienialem oringi na zielone. Czy ktos sie orietuje lub zna sie na temacie, czy musze zmienic olej w sprezarce?


(\X/)

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Klima R12-->R134A

Post autor: grg474 » ndz mar 16, 2014 21:52



Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Klima R12-->R134A

Post autor: slawko333 » śr sie 06, 2014 21:26

odkopie temat,
robie swap w corrado na 1,8 t, w corku klima byla na r12, w 1,8 t kompresor jest na r134a i ma inny sposob montazu wezy, mysle zostawic ori chlodnice klimy, zakuc weze z corrada i mk4 zeby to jakos polaczyc, zawor rozprezny z mk4 i parownik z mk3
czy lepsze rozwiazanie to kupic chlodnice klimy z mk4 i wszystkie weze z mk4, zawor mk4 parownik mk3, tylko jak mialaby wygladac sprawa z czujnikiem, ori w corrado jest 4 pinowy, w mk4 1,8 t byl 3 pinowy, w moim prywatnym mk4 tdi jest 4 pinowy, czy zmiana czujnika na ten z mk4 bedzie miec wplyw na prace klimatyzacji? sterownik wentylatorow i ori wiazka zostaje ori z corrada

prosze moderatorow o przeniesienie tematu do dzialu ''klimatyzacja'' gdyz tam niemozna zalozyc nowego tematu



Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Klima R12-->R134A

Post autor: takos » czw sie 07, 2014 20:56

najlatwiej byloby zostawic wszytko ori, tylko kompresor od 1.8T, i przekuc weze. tylko dalej nie wiem czy to bedzie pracowalo


(\X/)

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Klima R12-->R134A

Post autor: slawko333 » pt sie 08, 2014 17:41

wyciaglem dzis parownik z corrada , w jego miejsce bede wkladal parownik z mk3, tylko niewiem co to bylo wsadzone w parownik corrado, jakis taki drut z plastikowa puszka w ktore wchodzily dwa przewody elektryczne, czy bez podlaczenia tego klima bedzie dzialac?
Obrazek



Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Klima R12-->R134A

Post autor: takos » sob sie 09, 2014 19:59

jest to czujnik ktory wylaczy klimatyzacje gdy parownik zmieni sie w kostke lodu i nie bedzie przepuszczal powietrza. Ogolnie da sie zyc bez tego :P


(\X/)

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Klima R12-->R134A

Post autor: slawko333 » ndz sie 10, 2014 08:28

w mk3 i mk4 tego niema, wiec moge to usunac albo po prostu zostawic gdzies obok parownika?
czy czujniki cisnienia w ukladzie maja takie same wlasciwosci? zostawic z mk4 czy z corrado? cala instalacja elektryczna klimy ze sterownikiem zostaje z corrado



Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Klima R12-->R134A

Post autor: takos » ndz sie 10, 2014 13:50

kolego, rownie dobrze mozesz podlaczyc tylko cewke sprezarki na wlacznik ON/OFF i tez bedzie dzialac


(\X/)

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Klima R12-->R134A

Post autor: slawko333 » ndz sie 10, 2014 14:42

wiem ze bedzie dzialac, ale nie o to chodzi, chce konkretnej odpowiedzi, a nie madrowania sie, skoro fabryka cos zamontowala to po cos tam to jest, pytalem czy mozna to usunac bez zadnych strat, czy wlozyc spowrotem



Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

Klima R12-->R134A

Post autor: takos » ndz sie 10, 2014 15:08

Caly osprzet klimatyzacji jest po to aby sie klima nie wlaczyla jak nie bedzie gazu i zeby wlaczyly sie wentylatory, czyli ogolnie mowiac dla bezpieczenstwa. Jak w COrrado bylo wszystko orginaln, to nie ma co tego ruszac


(\X/)

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Klima R12-->R134A

Post autor: slawko333 » ndz sie 10, 2014 16:57

czyli tego druta warto zostawic, a czujnik cisneinia zostawic z mk4 czy corrado? maja takie same wlasciwosci?



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Klima R12-->R134A

Post autor: slawko333 » pn sie 18, 2014 17:14

zalzoylem ori weze z mk4, teraz tak, weze, chlodnica, parownik, kompresor, beda z mk4 na czynnik r134a, cala reszta, czyli pretostat 4 pinowy, sterownik wentylatorow, cala wiazka bedzie z corrado, czy na pretostacie z corrado i czynniku r134a bedzie wszystko dzialac jak nalezy? mam jeszcze pretostat 4 pinowy z mk3 i 3 pinowy z mk4, moze ktorys z nich zalozyc?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Klima R12-->R134A

Post autor: Michał_1977 » śr sie 20, 2014 15:41

slawko333 pisze:prosze moderatorow o przeniesienie tematu do dzialu ''klimatyzacja''
Robi się :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Klima R12-->R134A

Post autor: slawko333 » sob wrz 27, 2014 08:17

slawko333 pisze:zalzoylem ori weze z mk4, teraz tak, weze, chlodnica, parownik, kompresor, beda z mk4 na czynnik r134a, cala reszta, czyli pretostat 4 pinowy, sterownik wentylatorow, cala wiazka bedzie z corrado, czy na pretostacie z corrado i czynniku r134a bedzie wszystko dzialac jak nalezy? mam jeszcze pretostat 4 pinowy z mk3 i 3 pinowy z mk4, moze ktorys z nich zalozyc?
jaki presostat zalozyc do takiego ukladu? z corrado ori gdzie uklad pracowal na r12 czy z mk3 mk4 4 pinowy na czynnik r134a?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości