[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: śr paź 03, 2007 23:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: [MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
witam
decyzja padła na nowy zestaw boscha - prośba o pomoc w montażu części zaznaczonej strzałką
auto vw passat b5 fl - kilka miesięcy temu zdemontowałem szeroki czarny plastik, w który montuje się kable (wtyk+ złącze), za chiny ludowe nie pamiętam jak go wyjąłem . czy konieczne jest wypięcie linki od zamka etc, silniczek wycieraczki jest zdemontowany, pamiętam jak przez mgłę że demontowałem też otwieranie klapy w celu naprawy mikrostyku, ale skleroza nie pozwala mi na odświeżenie tego z pamięci co i w jakiej kolejności ma być :S
dzięki wielkie za pomoc
decyzja padła na nowy zestaw boscha - prośba o pomoc w montażu części zaznaczonej strzałką
auto vw passat b5 fl - kilka miesięcy temu zdemontowałem szeroki czarny plastik, w który montuje się kable (wtyk+ złącze), za chiny ludowe nie pamiętam jak go wyjąłem . czy konieczne jest wypięcie linki od zamka etc, silniczek wycieraczki jest zdemontowany, pamiętam jak przez mgłę że demontowałem też otwieranie klapy w celu naprawy mikrostyku, ale skleroza nie pozwala mi na odświeżenie tego z pamięci co i w jakiej kolejności ma być :S
dzięki wielkie za pomoc
wiecznie awaria :D
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Witam i mam pytanie dlaczego nie wyświetlają mi się zdjęcia z posty tytułowego? Nawet zarejestrowałem się na stronie z tymi zdjęciami i nic. proszę o szybką odpowiedź bo mam ten silniczek do wycieraczki na stole
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
bo wygasłybartex83 pisze: dlaczego nie wyświetlają mi się zdjęcia z posty tytułowego?
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Wiem, z pokorą przyjmuję miano archeologa roku, ale wielka prośba: greg, mógłbyś wrzucić na nowo fotki, bo te co były już się nie ładują
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Mimo, że zdjęcia nie działają to opis jak najbardziej
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Witam podepnesie pod temat. jakis czas temu wycieraczka tylna zaczela swirowac mianowicie zatrzymywala sie w roznych miejscach, nie wlaczala sie za kazdym razem trzeba bylo kilkakrotnie przelaczac dzwigienke, lub po wlaczeniu zaplonu zaczynala prace az w koncu zatrzymala sie na dobre. jak to profesjonalny mechanik amator uzylem wd40 i po kilkukrotnym spryskaniu wycieraczka czasem sie zalaczala. po zdemontowaniu i otwarciu mechanizmu moim oczom ukazal sie przykry widok:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/599 ... d9695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mylalem ze po wyczyszczeniu tego syfu i naprawie dyszy spryskiwacza wycieraczka ozyje lecz nadal jest problem a mianowicie silnik wycieraczki kreci sie jak szalony lecz po wlozeniu pierwszego kola zebatego znowu przerywa jakby nie mial sily nim krecic. przypuszczam ze ta miedziala blaszka pod tym kolem jest przepalona:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b83 ... 93ba2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dlatego to nie kontaktuje. inna mozliwoscia jest awaria jakiegos sterownika. czy moge zakupic samo kolo zebate do mechanizmu wicieraczki czy jakies zestawy naprawcze lub caly mechanizm???
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/599 ... d9695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mylalem ze po wyczyszczeniu tego syfu i naprawie dyszy spryskiwacza wycieraczka ozyje lecz nadal jest problem a mianowicie silnik wycieraczki kreci sie jak szalony lecz po wlozeniu pierwszego kola zebatego znowu przerywa jakby nie mial sily nim krecic. przypuszczam ze ta miedziala blaszka pod tym kolem jest przepalona:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b83 ... 93ba2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i dlatego to nie kontaktuje. inna mozliwoscia jest awaria jakiegos sterownika. czy moge zakupic samo kolo zebate do mechanizmu wicieraczki czy jakies zestawy naprawcze lub caly mechanizm???
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Samego koła zębatego nie kupisz. Cały nowy mechanizm Boscha kosztuje 170-180zł.
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
sprawa rozwiazana;) winne bylo kolo zebate a dokladniej plytka miedziana na niej i druciki ktore sie po niej slizgaly. wystarczylo papierem sciernym zetrzec warstwe utleniona a na kole zniwelowac bruzdy. spryskiwacz naprawilem ryrka od koszyka na zanete;) informacje z juz istniejacych tematow byly bardzo pomocne a przy okazji znalazlem film instrikarzowy na youtubie:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wielkie dzieki
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wielkie dzieki
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
No więc pobawiłem się tym cudem niemieckiej techniki. Wycieraczka nie kręciła, ładnie pryskała, ale nie kręciła. Rozebrałem ją zgodnie z instrukcją i widzę że środek czysty, nasmarowany, zero śniedzi czy jakiegoś syfu. Nawet smar ładnie wygląda. Ale jakby było tak super to bym nie pisał. Przez tą czystość mam wrażenie że ktoś już przy silniczku grzebał. I jak widzę nie wyszło mu to za dobrze. Nie chcę go teraz rozbierać do zera bo przecież jak złożę tak samo to mi nic nie da.
Czy ma ktoś:
a) schemat jak złożyć te wachacze, koło zębate I CO TAM MUSI BYĆ?
b) czy da się z palca go rozruszać? Teraz próby lekkiego poruszenia spełzają na niczym. Albo ja za mało cisnę albo za mocno siedzi.
Mam troche fotek to wrzucam. mechanizm dalej nie działa więc pewnie kupię nowy.
Ale krótka instrukcja diagnozy co może byc nie tak.
Najpierw narzędzia śrubokręt krzyżakowy, torx 10, klucz 12 (nie musi byc nasadkowy ale takim sie najlepiej odkręca), jakisdługopis z którego można wymontować wkład.
Punkt drugi. Jak sobie ułatwić życie. Po odkręceniu wycieraczki (ja użyłem francuza bo sie cholerstwo zapiekło, i podważyłem płaskim śrubokrętem) można zdemontować sama wycieraczkę i dysze spryskiwacza
Tutaj juz po przewierceniu i probach ruszenia całością.
Potem zdejmujemy tylni panel mechanizmu i oglądamy taki widoczek.
Co nam to daje? Ano możemy wtedy patrząc przez powstałą dziurkę sprawdzić czy nie ma tam takiego cuda.
I jeśli nie działał nam spryskiwacz (albo działał ale nie pryskał na szybę, można się o tym przekonać patrząc czy obicie obudowy jest mokre albo ma ślady po wilgoci), a sama wycieraczka chodziła to możemy się zabierać na naprawę rurki.
Bierzemy tylni dekiel z rurką do łapy i idziemy poszukiwać odpowiedniej rurki. Zabieramy też ze sobą dyszę bo wiadomo że z jednej strony rurka ma wchodzić a z drugiej ma być wchodzona. Czyli i grubośc i srednica muszą się zgadzać. Montujemy, kleimy (albo zgrzewamy jeśli możemy), potem łatwo sprawdzic czy cały zestaw działa. Wsytarczy podpiąc kolanko i właczyć wycieraczkę. Potem rozwiercamy resztkę rurki. Ja użyłem wierteł 3.5 i 4 mm. Po wyciągnieciu (a właściwie wyrwaniu) wiertła miałem taki ładny kapturek.
Potem wszystko skręcamy i tle.
JEŚLI naszym problemem było to że nie obracała się nam też wycieraczka to:
a) po zdjęciu wycieraczki i dekielka patrzymy czy w ogóle silniczek działa ( u mnie nie działał)
b) jeśli działa sprawdzić czy kólko w wycieraczce nie jest wyrobione ( u mnie wyrobione)
c) czy nie jest zapieczony cały mechanizm i po prostu stoi w miejscu (tak jak u mnie).
U mnie ktoś dokręcił wycieraczke na chama ( bo pewnie wystąpiło problem B i postawił na tarcie) i przez jakis czas pewnie działała ale potem system się zblokował, silniczek probował obrócić kołem zębatym które sie nie dało i całośc poszła w pisdu, razem z misternym planem.
Można pobawić się w szukanie silniczka na szrocie i kompletowanie zestawu naprawczego ale widziałem zestawy BOSCHa za 130 zeta na motogratce więc IMHO sie nie opłaca.
Czy ma ktoś:
a) schemat jak złożyć te wachacze, koło zębate I CO TAM MUSI BYĆ?
b) czy da się z palca go rozruszać? Teraz próby lekkiego poruszenia spełzają na niczym. Albo ja za mało cisnę albo za mocno siedzi.
Mam troche fotek to wrzucam. mechanizm dalej nie działa więc pewnie kupię nowy.
Ale krótka instrukcja diagnozy co może byc nie tak.
Najpierw narzędzia śrubokręt krzyżakowy, torx 10, klucz 12 (nie musi byc nasadkowy ale takim sie najlepiej odkręca), jakisdługopis z którego można wymontować wkład.
Punkt drugi. Jak sobie ułatwić życie. Po odkręceniu wycieraczki (ja użyłem francuza bo sie cholerstwo zapiekło, i podważyłem płaskim śrubokrętem) można zdemontować sama wycieraczkę i dysze spryskiwacza
Tutaj juz po przewierceniu i probach ruszenia całością.
Potem zdejmujemy tylni panel mechanizmu i oglądamy taki widoczek.
Co nam to daje? Ano możemy wtedy patrząc przez powstałą dziurkę sprawdzić czy nie ma tam takiego cuda.
I jeśli nie działał nam spryskiwacz (albo działał ale nie pryskał na szybę, można się o tym przekonać patrząc czy obicie obudowy jest mokre albo ma ślady po wilgoci), a sama wycieraczka chodziła to możemy się zabierać na naprawę rurki.
Bierzemy tylni dekiel z rurką do łapy i idziemy poszukiwać odpowiedniej rurki. Zabieramy też ze sobą dyszę bo wiadomo że z jednej strony rurka ma wchodzić a z drugiej ma być wchodzona. Czyli i grubośc i srednica muszą się zgadzać. Montujemy, kleimy (albo zgrzewamy jeśli możemy), potem łatwo sprawdzic czy cały zestaw działa. Wsytarczy podpiąc kolanko i właczyć wycieraczkę. Potem rozwiercamy resztkę rurki. Ja użyłem wierteł 3.5 i 4 mm. Po wyciągnieciu (a właściwie wyrwaniu) wiertła miałem taki ładny kapturek.
Potem wszystko skręcamy i tle.
JEŚLI naszym problemem było to że nie obracała się nam też wycieraczka to:
a) po zdjęciu wycieraczki i dekielka patrzymy czy w ogóle silniczek działa ( u mnie nie działał)
b) jeśli działa sprawdzić czy kólko w wycieraczce nie jest wyrobione ( u mnie wyrobione)
c) czy nie jest zapieczony cały mechanizm i po prostu stoi w miejscu (tak jak u mnie).
U mnie ktoś dokręcił wycieraczke na chama ( bo pewnie wystąpiło problem B i postawił na tarcie) i przez jakis czas pewnie działała ale potem system się zblokował, silniczek probował obrócić kołem zębatym które sie nie dało i całośc poszła w pisdu, razem z misternym planem.
Można pobawić się w szukanie silniczka na szrocie i kompletowanie zestawu naprawczego ale widziałem zestawy BOSCHa za 130 zeta na motogratce więc IMHO sie nie opłaca.
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Jak myslicie
http://allegro.pl/dysza-spryskiwacza-sz ... 20793.html" onclick="window.open(this.href);return false;
będzie pasowało do 4-rki?
http://allegro.pl/dysza-spryskiwacza-sz ... 20793.html" onclick="window.open(this.href);return false;
będzie pasowało do 4-rki?
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2152
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: Jest
- Silnik: też
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
to jest zestaw do MK III , rurka jest za dużej średnicy , samą dyszę można dopasować do rurki orginalnej MK IV - pilniczek iglak i jazda z piłowaniem i pasowaniemcannonn pisze:Jak myslicie
http://allegro.pl/dysza-spryskiwacza-sz" onclick="window.open(this.href);return false; ... 20793.html
będzie pasowało do 4-rki?
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Ja u siebie w MK4 HB mam taki problem z tylną wycieraczką. Po włączeniu manetką tylnej wycieraczki, wycieraczka podniesie się o około 1 cm i się zatrzymuje. Wyłączam zapłon i ponownie włączam zapłon wtedy wycieraczka znowu podniesie się o 1cm i znowu zatrzymuje. Kilka dni temu wyciągnąłem cały silnik, rozebrałem, nasmarowałem spowrotem to koło zębate. Mechanizm nie jest zapieczony bo bez problemu wyciągnąłem tą dysze jak i tą rurke co się często łamie i zalewa te mechanizmy wycieraczki. Odkręciłem silniczek od mechanizmu to palcami bez problemów mogłem poruszać tym kołem zębatym, mechanizm pracował, dysza stała w miejscu. W czym może być problem że wycieraczka podniesie się o 1cm i sie zatrzymuje? Kable w przelotce sprawdzone, wszystko działa w klapie oprócz tej wycieraczki
[MK4] naprawa tylnej wycieraczki i spryskiwacza
Witam,
A czy ktoś może orientuje się jak którędy przechodzi ten przewód do spryskiwaczy tylnej szyby? Gdy włączę spryskiwanie na tył, płyn cieknie z tylnej części nadkola (praktycznie nad wydechem).
Nie bardzo wiem jak się do tego dobrać, na pierwszy rzut oka nigdzie tego przewodu nie widać.
Z góry dzięki za pomoc.
A czy ktoś może orientuje się jak którędy przechodzi ten przewód do spryskiwaczy tylnej szyby? Gdy włączę spryskiwanie na tył, płyn cieknie z tylnej części nadkola (praktycznie nad wydechem).
Nie bardzo wiem jak się do tego dobrać, na pierwszy rzut oka nigdzie tego przewodu nie widać.
Z góry dzięki za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości