Kolektor ssący KR 50mm w PL
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Kolektor ssący KR 50mm w PL
Witam,
Mam zamiar włożyć na dniach kolektor ssący z KRa 50mm na głowicę PL. Podobno głowica PL i KR różni się grubością kanałów i teraz pytanie czy otrzymam jakiś wymierny efekt zakładając ten kolektor w PLu. Chcę go założyć z kilku powodów:
-mam wałki ABF
-grubszy wydech niż standard, dopasowany do kolektora wydechowego 4-2-1 no i posiadam taki kolektor
-digifanta z odcięciem na 7200 RPM
Ludzie często wspominają, że po założeniu tego kolektora tracą dół ale moc max w wyższym zakresie obr idzie do góry. Zastanawia mnie też czy podobny efekt będzie na digifancie i czy może po umiejętnym przestrojeniu map paliwa/zapłonu uda się zniwelować słaby dół ? Mam też opcję kupienia głowicy KRa od sprawdzonego kolegi, sama głowica nie jest droga ale pewnie trzeba ją oddać do testów, powymieniać uszczelniacze, planowanie, docieranie gniazd itd no i koszt robi się całkiem spory nie wspominając już o nakładach pracy. Pewnie kupię ale będzie leżeć i czekać, aż do auta trafi blok z 9a i wtedy będzie kompleksowy remont
Mam zamiar włożyć na dniach kolektor ssący z KRa 50mm na głowicę PL. Podobno głowica PL i KR różni się grubością kanałów i teraz pytanie czy otrzymam jakiś wymierny efekt zakładając ten kolektor w PLu. Chcę go założyć z kilku powodów:
-mam wałki ABF
-grubszy wydech niż standard, dopasowany do kolektora wydechowego 4-2-1 no i posiadam taki kolektor
-digifanta z odcięciem na 7200 RPM
Ludzie często wspominają, że po założeniu tego kolektora tracą dół ale moc max w wyższym zakresie obr idzie do góry. Zastanawia mnie też czy podobny efekt będzie na digifancie i czy może po umiejętnym przestrojeniu map paliwa/zapłonu uda się zniwelować słaby dół ? Mam też opcję kupienia głowicy KRa od sprawdzonego kolegi, sama głowica nie jest droga ale pewnie trzeba ją oddać do testów, powymieniać uszczelniacze, planowanie, docieranie gniazd itd no i koszt robi się całkiem spory nie wspominając już o nakładach pracy. Pewnie kupię ale będzie leżeć i czekać, aż do auta trafi blok z 9a i wtedy będzie kompleksowy remont
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Kolektor ssący KR 50mm w PL
Głowice od KR i PL są takie same (obie sa na szerokich kanałach ssacych). Kolektor nie pogorszy dołu na tyle że to jakoś mega poważnie odczujesz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kolektor ssący KR 50mm w PL
Hej dzięki bugalon za zainteresowanie tematem. Kiedyś ktoś pisał, że głowice są identyczne a ktoś inny tłumaczył, że jednak nie są takie same... no to teraz już nie wiem i nie mam za bardzo możliwości tego sprawdzić. Ale zdam się na twoją wiedzę Na bank obydwie głowice mają inne wałki ale to już mnie nie dotyczy...
Kolektor ssący KR 50mm w PL
bo nie zawsze są takie same, ja w PL z 90r miałem na wąskich kanałach a uszczelka była orginalna z 89r więc wątpię żeby ktoś podmienił głowicę.
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolektor ssący KR 50mm w PL
A jak rozróżnić głowicę na wąskich i szerokich kanałach ? Kolektor już jest na aucie i bez specjalnego strojenia widać, że jest lepiej a dolny zakres obrotów praktycznie bez zmian, było warto a po dokładnym wystrojeniu map paliwa i zapłonu będzie lepiej ale to zrobie za jakiś czas:) Do montażu kupiłem oczywiście dwie uszczelki: środkowa na kanały 50mm i ta dolna standardowa, pasująca do KRa i PLa i u mnie paswoała idealnie. Czy rozmiar tej dolnej usczelki mówi coś o zastosowanych kanała w głowicy ?
Kolektor ssący KR 50mm w PL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=56" onclick="window.open(this.href);return false; tu zaglądnij
Kolektor ssący KR 50mm w PL
Dzięki za linka, ciekawy temat. No zdecydowanie jest u mnie wersja na szerokich kanałach bo też zrobiłem fotkę jak ściągałem kolektor i porównując grubość przegród między kanałami na jeden cylinder widać zdecydowaną różnicę. Pamiętam, że ktoś pokazywał na tym forum przekrój kanałów w KR i PL ale wzdłóż i też się między sobą różniły... może ktoś przez pomyłkę porównywał KR z 9A... W każdym bądź razie po założeniu większego kolektora auto napędza się do większych prędkości zdecydowanie. Także warto zmienić kolektor ssący na grubszy w PLu Na moim odcinku testowym gdzie wykręcałem 180km/h teraz jestem blisko 200 i to jest do poprawienia bo widzę po wskaźniku AFR, że mam za bogatą mieszankę, jednak od tygodnia (jeszcze przed zmianą kolektora) pojawił się u mnie problem z dawkami paliwa i wciąż go nie rozwiązałem. Podejrzewam pompę paliwa...
Znalazłem te fotki z forum ale innego, i to jest porównanie 9A z KR/PL
http://images29.fotosik.pl/110/a2df283b74697659.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images28.fotosik.pl/109/edeb00b87332f863.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Także sprawa jest już jasna....
Znalazłem te fotki z forum ale innego, i to jest porównanie 9A z KR/PL
http://images29.fotosik.pl/110/a2df283b74697659.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://images28.fotosik.pl/109/edeb00b87332f863.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Także sprawa jest już jasna....
Kolektor ssący KR 50mm w PL
Pytanie przy okazji: Czy założenie kolektora od KR w przypadku 9A ma sens skoro i tak kanały są węższe na głowicy, jak widać na przekrojach?. Czytałem kilka wątków gdzie takowy zakładano na głowę 2.0. Pytam bo mogę mieć taki kolektor.
VW Jetta A1 2.0 16V (9A)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości