Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Witam. Kupiłem jakiś czas temu auto VW JETTE 02' rok i mam problem z lewarkiem zmiany biegów. Same biegi wchodzą dobrze ale jak ruszam nim w pozycji "luz" na prawo i lewo to bardzo ciężko to chodzi, nie wraca do środka tylko zostaje w pozycji do której został przesunięty. Co to może byc?
Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Nie rozbierałem tego mechanizmu --- ale podobnie jest pewnie jak w innych autach z grupy VAG ... czyli :
Demontaż mieszka .... przesmarowanie mechanizmu .... to na początek ...
lub ... wymiana , czyli kupienie zestawu naprawczego o ile taki istnieje do Twojego autka ....
Demontaż mieszka .... przesmarowanie mechanizmu .... to na początek ...
lub ... wymiana , czyli kupienie zestawu naprawczego o ile taki istnieje do Twojego autka ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Witam. Mechanizm już nasmarowałem ale problem dalej występuje. Jest to Model Bory więc i od golfa IV będzie pasowało. a poziom oleju w skrzyni na to nie wpływa?
Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Sprawdź czy jest to mechanizm na linkach czy na łącznikach przegubowych. Jeżeli na łącznikach to trzeba patrzec w okolicach skrzyni biegów na ten cały układ, czyścic i smarować każdy z nich.
Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Witam. Kolego możesz mi powiedzieć o jakie łączniki chodzi? ogólnie biegi wchodzą ok ale po rozgrzaniu silnika lewarek w pozycji luz prawo-lewo ciężko chodzi. Patrząc na skrzynie to pozycja luz podnosi i opuszcza ten aluminiowy uchwyt w górę i w dół. Zaskakujące jest to że ciężko chodzi dopiero jak rozgrzeje się silnik.
Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Witam.
Nie będę zakładał nowego tematu a mam podobny problem tylko że u mnie lewarek ciężko chodzi jak się silnik rozgrzeje i na zewnątrz jest gorąco, biegi wchodzą bez problemu ale po rozgrzaniu się wszystkiego lewarek dość ciężko chodzi.
Silnik mam 1.6 16V golf 2002r. Będę wdzięczny za porady co zrobić, ewentualnie co i gdzie przesmarować
Nie będę zakładał nowego tematu a mam podobny problem tylko że u mnie lewarek ciężko chodzi jak się silnik rozgrzeje i na zewnątrz jest gorąco, biegi wchodzą bez problemu ale po rozgrzaniu się wszystkiego lewarek dość ciężko chodzi.
Silnik mam 1.6 16V golf 2002r. Będę wdzięczny za porady co zrobić, ewentualnie co i gdzie przesmarować
Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Musisz rozebrać i przesmarować 4 połączenia kuliste cięgien/popychaczy. Cały ten mechanizm masz umieszczony na skrzyni biegów nad lewą półośką napędową.
Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
marcin7x5,
A powiedz mi jak się do tego zabrać ?? trzeba coś zaznaczyć?? czy można to normalnie rozebrać zrobić co trzeba i złożyć ??
Chodzi o to żeby później biegi wchodziły
A powiedz mi jak się do tego zabrać ?? trzeba coś zaznaczyć?? czy można to normalnie rozebrać zrobić co trzeba i złożyć ??
Chodzi o to żeby później biegi wchodziły
Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Nic nie musisz zaznaczać jeżeli te łączniki - ściągasz te plastykowe cięgna z trzpieni kulistych. Dokładnie czyścisz, smarujesz smarem i ponownie wciskasz. Fakt, że dostęp jest fatalny ale idzie to zrobić. Masz raptem 3 cięgna i kilka punktów obrotu/osadzenia układu dźwigni. Ogólnie wszystko musi chodzic lekko i bez zacięć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości