Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: olek1995 » ndz lip 27, 2014 13:21

Dodam jeszcze, że u kolegi linka od zacisku który słabo trzyma jest jakby dłuższa i przy mechaniźmię regulacji za dźwignią ręcznego w środku auta jest jak wiadomo taki płaskowniczek na którym zaczepione są końcówki linek i on się układa po skosie i muszę jeszcze go obejrzeć. Rakun1 możesz powiedzieć jak to u ciebie wygląda? Z tego co zawsze mi się zdawało to to nie ma wpływu, ale ja częściej w mk2 mk3 to robiłem mogę być w błędzie :jezor: Panowie mam prośbę związaną z tym żeby ktoś mógł i po krótce opisać jak przestawić mechanizm wysuwania się tłoczka ręcznego w zacisku, bo coś mi się zdaje że jest przestawiony, by mi to ułatwiło sprawę wiele, bo tam przy dźwigni ręcznego na zacisku jest jakaś sprężyna która trzyma ją i boję się trochę że będzie problem z założeniem jej :kac: Z góry dziękuję za podpowiedzi :D



rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: rakun1 » ndz lip 27, 2014 13:37

U mnie też się on układa po ukosie, ale nie wiem czy tak powinno być.


Rakun1

MiKar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 20:50
Lokalizacja: Bełchatów/Gliwice

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: MiKar » ndz lip 27, 2014 21:21

olek1995 możesz bardziej sprecyzować swoje pytanie?
Sprężyna na zewnątrz zacisku(tak mi się wydaje że o to pytasz) odpowiada za odbijanie ręcznego.
W środku mechanizmu nie przestawisz ponieważ wewnątrz zacisku znajduje się bolec prowadzący, ustala on prawidłowe położenie mechanizmu i blokuje jego przesuwanie względem własnej osi.


rakun złap ręczny na ''krótko'' fizycznie na zacisku, wyeliminujesz linkę ręcznego bez jej ściągania.



rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: rakun1 » pn lip 28, 2014 20:17

Nie bardzo rozumiem jak dokładnie ma wyglądać to "fizycznie"?


Rakun1

olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: olek1995 » wt lip 29, 2014 23:30

Ja chciałem przestawić o tzw. ząbek w zacisku ten mechanizm co popycha tłoczek po zaciągnięciu ręcznego, bo może on ma po prostu daleko i po zaciągnięciu ręcznego ledwie ściska tarcze, ale nie wiem czy to możliwe, żeby przestawić :helm: Dedukowałem tym że radzono sprawdzić czy tłoczek po zdjęciu zacisku się wysuwa dobrze i własnie tego pewny nie jestem i spytałem na wszelki wypadek :bigok:



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: Gnolf » śr lip 30, 2014 17:42

proponuje w tej skomplikowanej sytuacji siegnac do fabrycznej badz serwisowej instrukcji regulacji recznego i prosze zwrocic baczna uwage na dobor wlasciwych linek bo wystepuja rozne



rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: rakun1 » śr lip 30, 2014 22:44

Niezła myśl, też jestem ciekaw czy ktoś miał problemy z ręcznym, poprzez niewłaściwy dobór linek? :chytry:


Rakun1

olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: olek1995 » śr sie 06, 2014 00:07

Panowie ja rozkminiłem temat :grin: Kolega wpadł i obejrzałem zaciski i zauważyłem, ze dźwigienki ręcznego na zaciskach, po zaciągnięciu były w różnych pozycjach i od tego linki były po skosie, a nie od ich rozciągnięcia nierównego. Do rzeczy, zdjąłem zacisk i naciskałem dźwignie ręcznego kilkukrotnie aż tłoczek był w takiej pozycji że bardzo ciasno zakładałem zacisk na jarzmo z klockami, wtedy przykręcałem go i sprawdzałem 13 kluczem ile trzeba przekręcić dźwignie na zacisku żeby był zaciśnięty ręczny(ok 5mm wydało mi się ok, a nie jak było ok 10-15 mm). Ustawiłem tak oba zaciski, oczywiście koła po przykręceniu swobodnie się obracały, naciągnąłem linki i jazda :jezor: Ręczny jest taki że jak kolega wrzucił wsteczny to na zaciągniętym ręczny koła przesuwały się po betonie, a jak wyjechał na asfalt to jak mocniej pociągnął to koła stawały przy 60km/h czyli moim zdaniem lepiej nie trzeba :bigok: Linki są równiutko :helm: Myślałem jak mu zakładałem nowe klocki, że trzeba cofnąć tłoczki do końca i samo się dopasuje, ale tak nie jest, może byłem źle poinformowany albo coś jest nie tak z zaciskami(pracuje gładko i płynnie mechanizm ręcznego), ale po tej operacji ręczny jak marzenie :okej: Jeżeli tylko u Ciebie rakun1 zaciski są ok to po zrobieniu tego co ja to musi działać, a linki być równo o ile są tak samo stare :hmm: Życzę powodzenia i w razie co służę swoją skromna wiedzą :D



MiKar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw wrz 15, 2011 20:50
Lokalizacja: Bełchatów/Gliwice

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: MiKar » śr sie 06, 2014 11:32

Gdyby rakun1 czytał wszystkie posty to by pewnie już dawno problem był rozwiązany.
Pisałem prośbę o zrobienie i wrzucenie zdjęć zacisku na forum właśnie w celu wyeliminowania przyczyny o której pisze olek1995



rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: rakun1 » śr sie 06, 2014 20:42

Dzięki Olek, na pewno spróbuję zrobić to samo. Co do zdjęć zacisku, to postaram się je wrzucić jutro, wiec mam nadzieję, że MiKar też mi coś wtedy o nich powie..


Rakun1

rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: rakun1 » czw sie 07, 2014 19:06

Zgodnie z obietnicą, podsyłam zdjęcia prawego (nowy, srebrny) oraz lewego (przybrudzony i ciemny) zacisku tylnych kół. Jedno zdjęcie ukazuje mechanizm regulacji ręcznego. Dodam, że wszystkie zdjęcia zostały wykonane na maksymalnie zaciągniętym hamulcu ręcznym.
Proszę zatem o spostrzeżenia i porady, jak Waszym zdaniem wygląda sytuacja.. Słowa te szczególnie kieruję do olka1995 oraz MiKara..


ObrazekObrazekObrazek


Rakun1

rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: rakun1 » czw sie 07, 2014 19:24

A tutaj 2 kolejne fotki i pytanie do olka1995. Czy mógłbyś mi w bardziej dla mnie zrozumiały sposób wyjaśnić słowa ujęte w cytacie?: "przykręcałem go i sprawdzałem 13 kluczem ile trzeba przekręcić dźwignie na zacisku żeby był zaciśnięty ręczny(ok 5mm wydało mi się ok, a nie jak było ok 10-15 mm). Ustawiłem tak oba zaciski". Na czym dokładnie polega to ustawienie zacisku? Bo rozumiem czynności poprzedzające te słowa, natomiast nie bardzo umiem sobie wyobrazić te, o które pytam. Może jestem mało kumaty, ale proszę o doprecyzowanie.
Z góry dzięki i pozdrawiam.ObrazekObrazek


Rakun1

olek1995
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 16, 2014 21:21

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: olek1995 » czw sie 07, 2014 22:53

Pisałem dosyć późno i może dlatego mało zrozumiale :kac: ale spróbuje. Chodzi o to że zdejmujesz zacisk i odpinasz linkę ręcznego od niego, naciskasz ręką tą dźwignię z której zdjąłeś linkę, na której była końcówka linki do końca naciskasz, zauważ że tłoczek się wysunie o ok 1mm i się nie cofnie, a jak naciśniesz do połowy to powróci do poprzedniego położenia. Naciskasz ją tyle razy, żeby zacisk zakładany na jarzmo z klockami wszedł tak ciasno, że go ręką musisz "nabijać' (byle nie młotkiem, bo może tego nie wytrzymać zacisk, a klocki być za ciasno). Jeżeli wyciśniesz za mocno to nie założysz na klocki i musisz go cofnąć, jak nie wiesz jak to spojrzyj opisy na forum :hmm: cofasz go tak aby się ciasno wpasował (o pół obrotu kluczem od szlifierki) i dopasowujesz, Gdy już go dopasujesz to go przykręcasz koło prowizorycznie i bez zakładania linki sprawdzasz czy koło nie jest hamowane przez za ciasno dopasowany zacisk( jeżeli ''nabijesz'' go ręką to wątpię) ale radzę sprawdzić :chytry: Potem jeżeli jest ok koło to odkręcasz je i dociągasz kluczem śruby m8 od zacisku, następnie bierzesz klucz 13mm oczkowy, zakładasz na nakrętkę którą jest przykręcona dźwigienka ręcznego i sprawdzasz przekręcając o ile przekręci, ugnie się ta dźwigienka(na prawym kole śmiało na lewym ostrożniej bo tam może się odkręcić, więc możesz użyć małej żabki) jeśli jest ok 5mm to ok, zakładasz koło i sprawdzasz kluczem jeszcze raz tą dźwigienkę czy jeżeli ugnie się zacisk o 3-4mm to koło powinno być bardzo ciasno, ledwo dać się ruszyć, a najlepiej żebyś nie mógł przekręcić :helm: (przyda się pomocnik do kręcenia kołem jeżeli jesteś w kanale). Następnie jeśli wszystko jest tak jak wyżej opisałem to zakładasz linkę i regulujesz (oczywiście jak zrobisz oba zaciski) tak aby koła nie hamowały bez zaciągniętego rękawa. Kolega jak szarpnął na chyba 7 zębów to na zaciskach ugięła się pewnie dźwigienka z 5-7mm, to jak cofał z garażu to tylne koła przesuwały się po betonie :rotfl: , na 4-5 zębów to może stanąć pod każdą górkę a a samochód żeby ruszył na ręcznym to przodek się mocno podnosi, ale tylne koła opornie się toczą. Mam nadzieje, że teraz jest dość jasno, od razu się bronie, że te moje wymiary które podałem to orientacyjnie, żebyś z suwmiarką po zaciskach nie skakał :jezor: Ręczny musi działać po takiej operacji albo przynajmniej powinien :helm: Nie jest to porada serwisowa, ale działa :smoke: Pozdrawiam i czekam na relacje :D



rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Jak zwiększyć siłę hamowania hamulca ręcznego?

Post autor: rakun1 » czw sie 07, 2014 23:49

Dzięki wielkie kolego.. Brzmi bardzo zrozumiale, na pewno będę czytał wnikliwie i zechcę zastosować u siebie.. Na razie mam problem z wolnym czasem, ale na pewno napiszę o ewentualnym sukcesie, bądź też jakąś prośbę o dalsze wskazówki :grin: . ....Rozumiem, ze z moich foto nie można wiele wywnioskować?

Pozdrawiam


Rakun1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości