[MK3]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- shamill13
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 23:20
- Lokalizacja: Łódź i okolice
- Kontakt:
[MK3]
Witam. Mam pytanie odnośnie wersji mojego Golfa. To jest Golf TDI 1.9 silnik 1Z z 1994 roku. Robilem geometrie kół, a na wydruku mam że została ona przeprowadzona dla auta:
Producent: VOLKSWAGEN
Model: GOLF III
Typ/rok: 91--->94
Wersja: 19d. 1,4. 1,6. 1,8
Wersja: dil
Dla różnych modeli Golfa byly inne wartości zadane(parametry) i różne granice tolerancji więc czy wszystko jest OK? Czy aby dla mojego 1Z nie powinny byc inne wartości? Pytam ponieważ przed zrobieniem geometrii ściągało mocno na lewo, a po wymianie prawej końcówki drązka i zrobieniu geometrii nadal tak samo ściaga mnie na lewo, nawet gdy nie dodaje gazu... Prosze o pomoc i ewentualne sugestie
Producent: VOLKSWAGEN
Model: GOLF III
Typ/rok: 91--->94
Wersja: 19d. 1,4. 1,6. 1,8
Wersja: dil
Dla różnych modeli Golfa byly inne wartości zadane(parametry) i różne granice tolerancji więc czy wszystko jest OK? Czy aby dla mojego 1Z nie powinny byc inne wartości? Pytam ponieważ przed zrobieniem geometrii ściągało mocno na lewo, a po wymianie prawej końcówki drązka i zrobieniu geometrii nadal tak samo ściaga mnie na lewo, nawet gdy nie dodaje gazu... Prosze o pomoc i ewentualne sugestie
Ostatnio zmieniony czw wrz 14, 2006 08:18 przez shamill13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Sprawdziłęm w danych dla Golfa z silnikiem 1Z. Sprawdź czy to jest to, najlepiej porównaj te dane z tymi na warsztacie (wypadałoby się tam udać).
Czyli po kolei, jak leci:
Zbieżność kół, przód 0° ± 10 (mm)
Pochylenie kół, przód -0°30' ± 20' (°)
Maks. różnica lewa strona - prawa strona 20' (°)
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 1°45' ± 30' (°)
Maks. różnica lewa strona - prawa strona 30' (°)
Zbieżność kół, tył 0°20' ± 10' (°)
Pochylenie kół, tył -1°30' ± 10' (°)
Kombi:
Pochylenie kół, tył -1°35' ± 10' (°)
Zbieżność kół, tył 0°20' + 10'/ -30' (°)
Pozdro
[ Dodano: 12 Wrz 2006 23:26 ]
P.S. Widzę, że jesteś nowy -witamy na forum). Staraj się dawać w temacie w nawiasie: [MK3] albo [MK3 TDi]. Moderator czasem usuwa tematy jak są niesprecyzowane, choć Twój w sumie jest.
Czyli po kolei, jak leci:
Zbieżność kół, przód 0° ± 10 (mm)
Pochylenie kół, przód -0°30' ± 20' (°)
Maks. różnica lewa strona - prawa strona 20' (°)
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 1°45' ± 30' (°)
Maks. różnica lewa strona - prawa strona 30' (°)
Zbieżność kół, tył 0°20' ± 10' (°)
Pochylenie kół, tył -1°30' ± 10' (°)
Kombi:
Pochylenie kół, tył -1°35' ± 10' (°)
Zbieżność kół, tył 0°20' + 10'/ -30' (°)
Pozdro
[ Dodano: 12 Wrz 2006 23:26 ]
P.S. Widzę, że jesteś nowy -witamy na forum). Staraj się dawać w temacie w nawiasie: [MK3] albo [MK3 TDi]. Moderator czasem usuwa tematy jak są niesprecyzowane, choć Twój w sumie jest.
- shamill13
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 23:20
- Lokalizacja: Łódź i okolice
- Kontakt:
Dzięki Grzesiekk1982. Wszystko sie zgadza...na wydruku mam identyyczne parametry jakie podałeś.
Powiedz mi jeszcze jak mozesz czy w tym jest wszystko dobrze:
Wartości zadane:
Wyprz. sworz. zwrot. +1°45' ± 0°30'
a u mnie jest : Po regulacji
lewa +0°24' prawa +0°50'
-0°26'
Czy to nie odbiega nieco od normy która wynosi 1°45' ?
[ Dodano: 12 Wrz 2006 23:52 ]
Acha... i dziękuję za mile przywitanie na forum Bedę pamiętal na drugi raz o tym [MK3] albo [MK3 TDi]. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za błyskawiczną pomoc.
Powiedz mi jeszcze jak mozesz czy w tym jest wszystko dobrze:
Wartości zadane:
Wyprz. sworz. zwrot. +1°45' ± 0°30'
a u mnie jest : Po regulacji
lewa +0°24' prawa +0°50'
-0°26'
Czy to nie odbiega nieco od normy która wynosi 1°45' ?
[ Dodano: 12 Wrz 2006 23:52 ]
Acha... i dziękuję za mile przywitanie na forum Bedę pamiętal na drugi raz o tym [MK3] albo [MK3 TDi]. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za błyskawiczną pomoc.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Thx za +
hmmmm... Trudno powiedzieć, sprawdzałem jeszcze raz i jak by nie patrzeć takie wartości mam podane.
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest parametrem konstrukcyjnym układu zwrotniczego. Nie da się go zmieniać, regulować.
Np dla 1.4 APQ (97-98r) mam tu: Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 1°50' ± 30'
Dla 1.6 ABU: Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 1°45' ± 30'
Dla 2.8 VR6 AAA: Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3°25' ± 30' (podobnie 2.0 16V ABF).
Moje zdanie jest takie.
Nie wiem jak to się ma do tego, co Ci wydrukowali, ale nie znalazłem innych danych, szukając wyrywkowo po silnikach o wszystkich objętościach (po 2-3 wersje z każdej). Nie wykluczam nieścisłości w moich danych (pochodzą z komercyjnej publikacji).
Moim zdaniem jeśli jest podobna wartość na obu zwrotnicach, to bym się nie przejmował.
Jeżeli tak wynika z pomiaru, to może tak ma być. Zmierzono to, co jest. Nic nie mogli regulować. Jeśli jedna by była np 1°45', a druga 0°11' to by oznaczało że ktoś w cos przywalił. Może też kewstia przyrządu? To już tak gdybam
Tak mi się wydaje. Poczekajmy co napiszą inni Może będzie coś nowego w sprawie.
Pozdro
hmmmm... Trudno powiedzieć, sprawdzałem jeszcze raz i jak by nie patrzeć takie wartości mam podane.
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest parametrem konstrukcyjnym układu zwrotniczego. Nie da się go zmieniać, regulować.
Np dla 1.4 APQ (97-98r) mam tu: Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 1°50' ± 30'
Dla 1.6 ABU: Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 1°45' ± 30'
Dla 2.8 VR6 AAA: Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, przód 3°25' ± 30' (podobnie 2.0 16V ABF).
Czyli na obu jest +0°24', jeśli należy odjąć?shamill13 pisze:lewa +0°24' prawa +0°50'-0°26'
Moje zdanie jest takie.
Nie wiem jak to się ma do tego, co Ci wydrukowali, ale nie znalazłem innych danych, szukając wyrywkowo po silnikach o wszystkich objętościach (po 2-3 wersje z każdej). Nie wykluczam nieścisłości w moich danych (pochodzą z komercyjnej publikacji).
Moim zdaniem jeśli jest podobna wartość na obu zwrotnicach, to bym się nie przejmował.
Jeżeli tak wynika z pomiaru, to może tak ma być. Zmierzono to, co jest. Nic nie mogli regulować. Jeśli jedna by była np 1°45', a druga 0°11' to by oznaczało że ktoś w cos przywalił. Może też kewstia przyrządu? To już tak gdybam
Tak mi się wydaje. Poczekajmy co napiszą inni Może będzie coś nowego w sprawie.
Pozdro
- shamill13
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 23:20
- Lokalizacja: Łódź i okolice
- Kontakt:
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest chyba regulowany bo mialem przed regulacją inne wartości i po regulacji też mam inne (to jest na wydruku na samej górze)
Grzesiekk1982 źle mine zrozumiales...
Po regulacji z przodu lewą mam +0°24' prawą +0°50'. A -0°26' nie nalezy odejmowac tylko tak jest napisane pod tymi dwoma wartościami : +0°24' i +0°50'.
Ponizęj zamieszczem fotke z tego wydruku, bedzie jaśniej
Grzesiekk1982 źle mine zrozumiales...
Po regulacji z przodu lewą mam +0°24' prawą +0°50'. A -0°26' nie nalezy odejmowac tylko tak jest napisane pod tymi dwoma wartościami : +0°24' i +0°50'.
Ponizęj zamieszczem fotke z tego wydruku, bedzie jaśniej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
hmmm to już nie wiem. Looknąłem teraz na inne podobne tematy i tam też KamilW wspomniał, że togo kąta się nie reguluje: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... +zwrotnicy
Looknij na to. Tym bardziej, że na wyrduku jest właściwa wartość zadana, a obok (po regulacji) wartość jest nieprawidłowa. Tak by nie zostawili gdyby kąt się dało ustawić, tym bardziej, że przedział jest relatywnie duży (przy wartości 1°45', jest to 30' w każdą stronę). A jeśli się nie da to z czego wynika ta zmiana? Może z przesunięcia przy regulacji kąta pochylenia koła?
Może ktoś coś jeszcze doda do tematu? Czy się w czymś mylę?
Ja bym tam wrócił jeszce raz i poprosił o wyjaśnienie tej sytuacji. A wcześniej można zapytać na stacji kontroli pojazdów i przygotować się do zadawania pytań. Napisz co się dowiesz.
Looknij na to. Tym bardziej, że na wyrduku jest właściwa wartość zadana, a obok (po regulacji) wartość jest nieprawidłowa. Tak by nie zostawili gdyby kąt się dało ustawić, tym bardziej, że przedział jest relatywnie duży (przy wartości 1°45', jest to 30' w każdą stronę). A jeśli się nie da to z czego wynika ta zmiana? Może z przesunięcia przy regulacji kąta pochylenia koła?
Może ktoś coś jeszcze doda do tematu? Czy się w czymś mylę?
Ja bym tam wrócił jeszce raz i poprosił o wyjaśnienie tej sytuacji. A wcześniej można zapytać na stacji kontroli pojazdów i przygotować się do zadawania pytań. Napisz co się dowiesz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 354 gości