AAZ Brązowy czujnik temperatury a klimatyzacja i pompa wtry.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mlodyyx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:00
Lokalizacja: Polkowice

AAZ Brązowy czujnik temperatury a klimatyzacja i pompa wtry.

Post autor: mlodyyx » czw lip 17, 2014 14:14

Witam.
Mam problem w moim golfie z klimatyzacja.
Gdy auto jest na wolnych obrotach nastepuję ciągle rozłączanie klimy. Klima załącza się na kilka sekund i na kilka gaśnie. Jest to bardzo uporczywe bo wtedy skaczą mi obroty. Nabiłem klime, nic to nie zmieniło. Zacząłem podmieniać w golfie przekaźniki z innego golfa, podmienilem wszyszystkie, podmieniłem ten moduł przy akumulatorze, guziki od klimy i nic...
Sprawdziłem sprężarkę na krótko jest ok. Sprawdzałem wszystkie czujniki i problem wciąż występował, wiec ciśnienie w ukladzie nie ma na to wpływu.. Dopiero przy brązowym czujniku temperaturty silnika mostkująć styki chyba 1 z 3 wszystko jest dobrze... Stwierdziłem czujnik... pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo klima "cyka". Myśle wadliwy czujnik.. ale nie podmienilem z innego golfa i dalej to samo... Czujnik jest 4 pinowy powiedzcie mi za co on odpowiada.. Do czego są te piny.. nie chcę ciąć instalacji. A odłączony czujnik i zmostkowana kostka nei jest dla mnie rozwiązaniem.. no chyba ze ten czujnik nie jest do niczego potrzebny ?
Załączam zdjecie tego czujnika.
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lip 26, 2014 12:05 przez mlodyyx, łącznie zmieniany 1 raz.



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

AAZ Brązowy czujnik temperatury a klimatyzacja.

Post autor: Przemek » pn lip 21, 2014 13:31

czujnik 4 pinowy temperatury odpowiadaza wskaźnik temperaturny w liczniku oraz załączanie ssania na zimnym silniku.
Sprawdź czujnik temperatury ale nie ten co na rysunku on nie jest od klimy. Od klimy będzie gdzieś przy podszybiu i poprostu odłącza zasilanie i tak może cykać musisz wypiąć tenczujnik i podpiąć na na krutko magiczny mosteczek i w tedy będzieszwiedział cojest grane.


LEŚNY PRZYTULAS

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

AAZ Brązowy czujnik temperatury a klimatyzacja.

Post autor: ssarna1 » pn lip 21, 2014 15:17

Nie ma takiego czegoś jak ssanie w silniku na wtrysku, nie wprowadzaj w błąd


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
mlodyyx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:00
Lokalizacja: Polkowice

AAZ Brązowy czujnik temperatury a klimatyzacja.

Post autor: mlodyyx » śr lip 23, 2014 12:57

ten czujnik od gory nie odpowiada za wskazanie temperatury.. za wskazanei odpowiada ten od boku zaraz obok tego..
Mostkujac styk 1 z 3 wszystko jest dobrze tylko ze jak wlacze klime caly czas wentylatory chodzą na 2 biegu.. mostkując styk 1 z 2 dalej przerywa..
Czy ten czujnik nie odpowiada ze dawke paliwa ? Mam pompe polelektroniczna i zauwazam ze jak przytrzymam gaz to wszystko z klimą jest ok..
W golfie mojego taty z taką sama pompą jest tak ze jak włączy klime to obroty troche WZROSNA, u mnie to nie działa.. nawet jak odpalam zimny silnik obroty nie wzrastają..
Czytałem na forum o regulacji tego ustrojstwa od podnoszenia obrotów na zimnym ale przy każdym opisie znajduję dopiske "z klima dziala to troche inaczej" Powiedzcie mi jak wyregulować to żeby działało ?
Gdy rozłącza klime cyka moduł przy akumulatorze, przekaznik od świec... Podmieniałem to z innego auta i nic nie zmieniło..
Opis do przyspieszanie obrotow na zimnym znalazlem taki
iłownik regulujemy tak jak wyżej ale pisze żebys lepiej zrozumiał . Odkrecamy srubke trzymajaca linke- przy czym element ze srubka ten przytrzymujemy kombinerkami zeby nie ukrecic linki. Regulacje robimy po nocnym odpaleniu silnika na zimno. Ruszamy, jak silnik pokaze 80, 90temp. ( ale reglacja nie poozniej niz 5min po osiagnieciu tej temp. ale w temp. otoczenia ok 5-10 st w takie mrozy nie robiłem i nie wiem jak bedzie sie spisywać ) zatrzymujemy sie nie wyłaczajac silnika - element ze srubka przesuwamy w strone dzwigni która naciaga zosawiajac luz 0,5-1mm nie wiekrzy, moze byc mniejszy ale przy 90st nie moze naciagac tego lementu który napina na zimno. Przykrecamy śrubke patrzac na element dzwigni który naciaga - nie napinac za mocno linki i nie zostawiac duzego luzu. Dla pewnosci odkrecic linke zasilania + od siłownika i przeczyscic styki. Powinno rano łądnie przyspieszac kat wtrysku
W aucie z klimą zrobić tak samo ?



Grzesiek_1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:03

Re: AAZ Brązowy czujnik temperatury a klimatyzacja i pompa w

Post autor: Grzesiek_1981 » śr sty 18, 2017 23:32

witam nie chce nowego posta zakładać mam pytanie dzisiaj rano mierzyłem miernikiem czujnik ten od góry piny 1 i 3 (ustawiany na 20K om) i pokazuje cyfrę 1 tak samo mierzyłem po przejechaniu 25km temperatura na wskaźniku 80 stopni tez 1 pokazuje czyli pytanie jak tak samo pokazuje czyli jest uszkodzony??

a drugi czujnik co jest obok opaska zielona pokazuje na (20K omach) :
70 stopni-0,30
80 stopni-0,21
90 stopni-0,16
czyli on jest dobry???ma dobre parametry według was

powrócę do tego 1 czujnika czyli jak on jest uszkodzony to nie będzie tego podciśnienia ?komp nie otrzyma parametrów z czujnika i nie będzie się załączać?? bo już nie wiem co mam zrobić zęby działało te podciśnienie a jak nie te czujniki to zostaje sterownik 166 do wymiany???pozdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości