Falowanie obrotów raz jeszcze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Falowanie obrotów raz jeszcze
Witam,
Przeglądałem tematy falowania obrotów w VW Golf z silnikiem 1.6 akl, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż w moim przypadku silnik faluje na obrotach w bardzo niewielkim zakresie (ok 60-80 obrotów na minute), obroty zawsze idą w dół nigdy w górę. Dodam, że silnik zaczyna falować dopiero jak się rozgrzeje, do 90c silnik pracuje równo.Praca objawia się następującą faluje faluje przez chwile pracuje normalnie i znowu faluje i tak w kółko, czasem pracuje równo przez cały czas. falowanie objawia się tylko na wolnych obrotach w chwili kiedy silnik schodzi do minimalnych obrotów na biegu jałowym. Vag nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie parametry pracy silnika książkowe. Co ciekawe falowanie ustaje po włączeniu klimatronica, obroty idą w góre i silnik pracuje równo, falowanie nie występuje. Walcze z tym od jakiegoś czasu z małymi przerwami, kiedy to już myślałem, że problem udało się wyeliminować. Mianowicie wymieniłem sonde lambda, przy okazji była czyszczona przepustnica, jak ręką odjął, ale do czasu po ok 4 miesiącach problem powrócił. Wymieniłem przepustnice i czujnik temperatury, na pół roku spokój no i teraz znowu od nowa, już mi ręce opadają. Dodam jeszcze, że sprawdzana była przepływka, czujnik przy pompie wspomagania, szczelność dolotu, oringi przy kolektorze ssącym były zmieniane, ładowanie aku. itp. Wszystkie filtry oraz świece i kable zmieniane na bieżąco. Jak ktoś ma jakieś pomysły niech się nimi podzieli będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Przeglądałem tematy falowania obrotów w VW Golf z silnikiem 1.6 akl, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż w moim przypadku silnik faluje na obrotach w bardzo niewielkim zakresie (ok 60-80 obrotów na minute), obroty zawsze idą w dół nigdy w górę. Dodam, że silnik zaczyna falować dopiero jak się rozgrzeje, do 90c silnik pracuje równo.Praca objawia się następującą faluje faluje przez chwile pracuje normalnie i znowu faluje i tak w kółko, czasem pracuje równo przez cały czas. falowanie objawia się tylko na wolnych obrotach w chwili kiedy silnik schodzi do minimalnych obrotów na biegu jałowym. Vag nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie parametry pracy silnika książkowe. Co ciekawe falowanie ustaje po włączeniu klimatronica, obroty idą w góre i silnik pracuje równo, falowanie nie występuje. Walcze z tym od jakiegoś czasu z małymi przerwami, kiedy to już myślałem, że problem udało się wyeliminować. Mianowicie wymieniłem sonde lambda, przy okazji była czyszczona przepustnica, jak ręką odjął, ale do czasu po ok 4 miesiącach problem powrócił. Wymieniłem przepustnice i czujnik temperatury, na pół roku spokój no i teraz znowu od nowa, już mi ręce opadają. Dodam jeszcze, że sprawdzana była przepływka, czujnik przy pompie wspomagania, szczelność dolotu, oringi przy kolektorze ssącym były zmieniane, ładowanie aku. itp. Wszystkie filtry oraz świece i kable zmieniane na bieżąco. Jak ktoś ma jakieś pomysły niech się nimi podzieli będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Falowanie obrotów raz jeszcze
czujnik temp. płynu chłodzącego podmień
Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr
Falowanie obrotów raz jeszcze
Byl zminiany w grudniu zeszlego roku razem z przepustnica. Chyba by sie nie zepsol po tak krotkim czasie. Zreszta mysle, ze gdyby to byl czujnik temperatury to falowal by tez przy wlaczonej klimie. Jezeli sie myle to wyprowadzcie mnie z bledu.
Falowanie obrotów raz jeszcze
witam
Myślę że jeszcze warto sprawdzić - zawór przy puszce z węglem aktywnym odpowiedzialny za opary pb ze zbiornika który może łączyć się z przepustnicą.
[w zależności od typu silnika sr]
, następnie zawór wspomagania który może być przyczyną takich objawów oraz warto sprawdzić też połączenie z serwem pod kątem nieszczelnośći
pozdrawiam
Myślę że jeszcze warto sprawdzić - zawór przy puszce z węglem aktywnym odpowiedzialny za opary pb ze zbiornika który może łączyć się z przepustnicą.
[w zależności od typu silnika sr]
, następnie zawór wspomagania który może być przyczyną takich objawów oraz warto sprawdzić też połączenie z serwem pod kątem nieszczelnośći
pozdrawiam
Falowanie obrotów raz jeszcze
Zawór przy puszce na pewno sprawdzę, aczkolwiek nie wydaje mi się, żeby był połączony z przepustnicą. Zawór wspomagania był sprawdzany (odpinany czujnik, na vagu zero błędów) nic to nie dało.
Serwo oczywiście sprawdzę, tylko mam pytanie jaki związek ma serwo z falowaniem jakby ktoś mnie oświecił był bym wdzięczny
Serwo oczywiście sprawdzę, tylko mam pytanie jaki związek ma serwo z falowaniem jakby ktoś mnie oświecił był bym wdzięczny
Falowanie obrotów raz jeszcze
witam ponownie
W zależności od typów silników rodziny SR mogą być różne rozwiązania m.in dotyczace norm ekologicznych tkzw. euro
W moim silniku isnieje połączenie z przepustnicą od zaworu par paliwa , które to pary sa dawkowane i spalane
Jest również połączenie poprzez twardy plastikowy przewód i zaworek [chyba zwrotny] między kolektorem ssącym a serwem
, połączenie to powinno występować w twoim silniku .Nieszczelność na tym połączeniu jest w zasadzie równa zasysaniu lewego powietrza
co wiąże sie z niedomaganiem wolnych obrotów.
pozdrawiam
W zależności od typów silników rodziny SR mogą być różne rozwiązania m.in dotyczace norm ekologicznych tkzw. euro
W moim silniku isnieje połączenie z przepustnicą od zaworu par paliwa , które to pary sa dawkowane i spalane
Jest również połączenie poprzez twardy plastikowy przewód i zaworek [chyba zwrotny] między kolektorem ssącym a serwem
, połączenie to powinno występować w twoim silniku .Nieszczelność na tym połączeniu jest w zasadzie równa zasysaniu lewego powietrza
co wiąże sie z niedomaganiem wolnych obrotów.
pozdrawiam
Falowanie obrotów raz jeszcze
Witam ponownie
zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz, otóż dzisiaj zatrzymałem się w garażu silnik trochę pofalował poczym zaczął pracować normalnie i wtedy włączył się wentylator razem z tym silnik zaczął falować po chwili wentylator sie zatrzymał i falowanie ustało. Zaintrygowało mnie to i poczekałem aż wentylator znowu się włączy (w miedzy czasie silnik pare razy sobie popływał na obrotach) i sytuacje była analogiczna.
I tu pojawia się moje pytanie, czy to wina alternatora, czy raczej sterownik przepustnicy świruje i nie potrafi ustawić odpowiedniego położenia dla przepustnicy przy obrotach jałowych i przy niewielkiej zmianie obciążenia silnika (przypominam, że przy włączonej klimie silnik pracuje równo)??????
zauważyłem dzisiaj ciekawą rzecz, otóż dzisiaj zatrzymałem się w garażu silnik trochę pofalował poczym zaczął pracować normalnie i wtedy włączył się wentylator razem z tym silnik zaczął falować po chwili wentylator sie zatrzymał i falowanie ustało. Zaintrygowało mnie to i poczekałem aż wentylator znowu się włączy (w miedzy czasie silnik pare razy sobie popływał na obrotach) i sytuacje była analogiczna.
I tu pojawia się moje pytanie, czy to wina alternatora, czy raczej sterownik przepustnicy świruje i nie potrafi ustawić odpowiedniego położenia dla przepustnicy przy obrotach jałowych i przy niewielkiej zmianie obciążenia silnika (przypominam, że przy włączonej klimie silnik pracuje równo)??????
Falowanie obrotów raz jeszcze
Wydaje mi się, że w tych silnikach (AKL) jest to normalne delikatne zachwianie się obrotów podczas rozruchu wentylatora poprzez spory pobór prądu. Przynajmniej u mnie objaw jest taki sam
Falowanie obrotów raz jeszcze
Posprawdzałem wszystkie sugerowane połączenia i jak na moje oko wszystko jest szczelne, zresztą gdyby brał lewe powietrze to falował by także na zimnym silniku i na włączonej klimie. Nie wiem już sam co mam myśleć, przecież nie będę co pół roku kupował nowej przepustnicy
Falowanie obrotów raz jeszcze
ale jaka ta nowa przepustnica bo to ma duże znaczenie , na podstawie wielu doświadczeń tu na forum wiadomo że lepsza używka oryginał niż jakas
podróbka za np 200 zet
podróbka za np 200 zet
Falowanie obrotów raz jeszcze
Kurcze, nie pamiętam, brałem go w auto partnerze na zniżki kolegi który ma warsztat i ze zniżkami dałem za nią chyba 490zł. Mam jeszcze jedno pytanie, czy ten silnik ma zawór EGR??
Re: Falowanie obrotów raz jeszcze
hej a działo Ci się coś takiego???
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości