Zmiana licznika Motometer na VDO
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Zmiana licznika Motometer na VDO
Wszystko jest to samo jak w Twoim, całe mocowanie i reszta. To tez będzie vdo tylko już druga generacja czyli silniki krokowe w temperaturze cieczy i wskaźniku poziomu paliwa i skręcony śrubkami torx.
Licznik widzę że jest z wersji bez ABSu, czyli po podpięciu do golfa będzie się paliła kontrolka od hamulca(zużycie klocków hamulcowych w seacie). Podasz tylko masę na 14 pin licznika i już będzie wszystko tak jak być powinno bez kolejnych przeróbek, chyba że chcesz ustawić przebieg taki jak miałeś w starych.
Oby tylko był od TD tak jak pisze w aukcji to będzie wszystko ok
100 za zwykły licznik od golfa to troche przesada niech sobie leży tam dalej.
Licznik widzę że jest z wersji bez ABSu, czyli po podpięciu do golfa będzie się paliła kontrolka od hamulca(zużycie klocków hamulcowych w seacie). Podasz tylko masę na 14 pin licznika i już będzie wszystko tak jak być powinno bez kolejnych przeróbek, chyba że chcesz ustawić przebieg taki jak miałeś w starych.
Oby tylko był od TD tak jak pisze w aukcji to będzie wszystko ok
100 za zwykły licznik od golfa to troche przesada niech sobie leży tam dalej.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Zmiana licznika Motometer na VDO
Hmm.. Czyli ja mam VDO 1 gen, to jest 2 gen, a to?
Motometer czy też VDO? I chyba jeszcze jakaś trzecia firma była która robiła liczniki do Golfa 3. To tak pytam z czystej ciekawości
Zastanawiam się jeszcze tylko czy ten licznik ma ten sam indeks prędkości, czy nie będzie przełamywał.. ale poczytałem i raczej będzie dobrze, zależy od indeksu prędkości, a 1y i aaz mają 3838
Motometer czy też VDO? I chyba jeszcze jakaś trzecia firma była która robiła liczniki do Golfa 3. To tak pytam z czystej ciekawości
Skąd wiesz?Klaudek pisze:Licznik widzę że jest z wersji bez ABSu
Hmm.. a nie łatwiej z tyłu wykręcić żaróweczkę odpowiadającą podświetleniu tej kontrolki?Klaudek pisze:Podasz tylko masę na 14 pin licznika i już będzie wszystko tak jak być powinno
Raczej nie bo u mnie zaraz 300 tyś stuknie czyli auto zrobi się "jak nowe" Właśnie ciekawe czy ten licznik resetuje się przy 300 tyś, sprawdzę toKlaudek pisze:chyba że chcesz ustawić przebieg taki jak miałeś w starych.
Napisałem do gościa w tej sprawie, no nic zobaczy sie, trochę ryzyko ale za 40 zł chyba się opłaca, jak będzie działaćKlaudek pisze:Oby tylko był od TD tak jak pisze w aukcji to będzie wszystko ok
A no W innym miejscu kiedyś pytałem to 80 zł chcieli, to jednak tu mam za pół ceny z dodatkowymi bajeramiKlaudek pisze:100 za zwykły licznik od golfa to troche przesada niech sobie leży tam dalej.
Zastanawiam się jeszcze tylko czy ten licznik ma ten sam indeks prędkości, czy nie będzie przełamywał.. ale poczytałem i raczej będzie dobrze, zależy od indeksu prędkości, a 1y i aaz mają 3838
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Zmiana licznika Motometer na VDO
To motometer na silniczkach i diodach zamiast żarówek od anglika po 95 roku, motometera w tej wersji poznajesz po przykręcanej śrubkami przedniej szybce.KamilP pisze:Hmm.. Czyli ja mam VDO 1 gen, to jest 2 gen, a to?
Liczniki robiła jeszcze firma TRW - jej liczniki się nie zerują po 300 000 km.
Nie ma żarówki w miejscu ABSu.KamilP pisze:Skąd wiesz?
Niby łatwiej ale stracisz wtedy kontrolkę zaciągniętego ręcznego i braku płynu hamulcowego bo ta sama kontrolka za to odpowiada. Masa na 14 pin i wszystko będzie okKamilP pisze:Hmm.. a nie łatwiej z tyłu wykręcić żaróweczkę odpowiadającą podświetleniu tej kontrolki?
Przebieg siedzi tylko w zegarach, będziesz miał taki jak w nowych więc nie ma pewności czy będzie zbliżony Tak, znika napis total w tych zegarkach.KamilP pisze:Raczej nie bo u mnie zaraz 300 tyś stuknie czyli auto zrobi się "jak nowe" Właśnie ciekawe czy ten licznik resetuje się przy 300 tyś, sprawdzę to
Jak nie będzie to musisz dorobić małe urządzonko, dzielnik sygnału obrotomierza. Ale liczmy na to że to jest TD tak jak pisze i nie będzie w takim wypadku potrzeba żadnych innych modyfikacji.KamilP pisze:trochę ryzyko ale za 40 zł chyba się opłaca, jak będzie działać
Co do indeksu to też myśle że będzie to samo. m
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Zmiana licznika Motometer na VDO
Aa myślałem że może inna kontrolka jest od tego A jak to najłatwiej zrobić? Gdzie najłatwiej się podłączyć?Klaudek pisze:Niby łatwiej ale stracisz wtedy kontrolkę zaciągniętego ręcznego i braku płynu hamulcowego bo ta sama kontrolka za to odpowiada. Masa na 14 pin i wszystko będzie ok
Napisałem do niego, upewniał mnie ze jest od td. Zobaczy sięKlaudek pisze:Jak nie będzie to musisz dorobić małe urządzonko, dzielnik sygnału obrotomierza. Ale liczmy na to że to jest TD tak jak pisze i nie będzie w takim wypadku potrzeba żadnych innych modyfikacji.
Taki właśnie chciałem, tylko oczywiscie w km/h a nie milach, bo w milach mogłem kupić Ale właśnie chyba troszkę ciężko go znaleźćKlaudek pisze:To motometer na silniczkach i diodach zamiast żarówek od anglika po 95 roku,
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Zmiana licznika Motometer na VDO
Najłatwiej podłączyć na płycie licznika kabelkiem pin 14 z pinem 3 lub 5 gdzie jest masa, wszystko ładnie opisane. Ten co kupiłeś też jest na silniczkach tylko nie motometer, a VDO v2 Według mnie najlepszy zestaw zegarków.Dobry kupiłeś zobaczymy co będzie jak przyjdzie Od nowszego motometera się różni tylko tym że są żarówki zamiast diod.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Zmiana licznika Motometer na VDO
Tak właśnie myślałem zrobićKlaudek pisze:Najłatwiej podłączyć na płycie licznika kabelkiem pin 14 z pinem 3 lub 5 gdzie jest masa, wszystko ładnie opisane
Wiem wiemKlaudek pisze:Ten co kupiłeś też jest na silniczkach tylko nie motometer, a VDO v2
Czemu? Jakie ma zalety w porównaniu do innych?Klaudek pisze: Według mnie najlepszy zestaw zegarków.
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Zmiana licznika Motometer na VDO
Pełny pasek kontrolek to największa zaleta, w żadnym motometerze tego nie ma. Poziom paliwa szybko wstaje na wymaganą wartość, tak zresztą jak ciecz. Montaż elementów na płytce przewlekany, nie żadne smd jak w motometerze. No i te silniczki vdo są dużo cichsze, te z motometera to tak głośno pracują że aż je słychać
Jeszcze za czasów jak miałem golfa 2.0 8v to w ogóle nie były dostępne te liczniki po 95 roku, a zwykłe na allegro chodziły po 200 zł
Jeszcze za czasów jak miałem golfa 2.0 8v to w ogóle nie były dostępne te liczniki po 95 roku, a zwykłe na allegro chodziły po 200 zł
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Re: Zmiana licznika Motometer na VDO
Pełny pasek kontrolek czyli chodzi o to ze świeci się cały kwadrat nie tylko ikonka jak w motometrze? Mi się to drugie bardziej podoba
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Zmiana licznika Motometer na VDO
Różne były pakowane - były takie i takie, to już kwestia szczęścia co Ci się trafi. W jednych jest podświetlany tylko symbol a w innych całe pole razem z tłem. Chodziło mi o to że masz rezerwe, światła - czego w motometerze nie ma.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Re: Zmiana licznika Motometer na VDO
Aa o to chodzi to faktycznie, masz rację dzięki wielkie, już na razie nie zawracam głowy i czekam na kuriera
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Zmiana licznika Motometer na VDO
Przyszedł licznik i się wku..zdenerwowałem.. Obotek nie działa, włączam w tryb serwisowy a tam na wolnych obrotach mam 9500 rmp...
Do tego po chwili pracy silnika mruga mi kontrolka od układu chłodniczego ale pewnie to ma związek z "obrotami"
Jeszcze co do indeksu prędkości, miałem u siebie 3838 a tu jest 3862, co ciekawe zobaczyłem na jakiejś stronie że taki indeks mają tylko benzyniaki. Ale teraz gdzieś na forum zobaczyłem że one różnią się tylko tym że pierwszy jest od 20 km/h a drugi od 0. Co do przekłamania prędkości.. tamten delikatnie zawyżał i ten też
Do tego po chwili pracy silnika mruga mi kontrolka od układu chłodniczego ale pewnie to ma związek z "obrotami"
Jeszcze co do indeksu prędkości, miałem u siebie 3838 a tu jest 3862, co ciekawe zobaczyłem na jakiejś stronie że taki indeks mają tylko benzyniaki. Ale teraz gdzieś na forum zobaczyłem że one różnią się tylko tym że pierwszy jest od 20 km/h a drugi od 0. Co do przekłamania prędkości.. tamten delikatnie zawyżał i ten też
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Zmiana licznika Motometer na VDO
Czyli TDI... index 3862 to potwierdza, teraz tylko dzielnik obrotów albo przeprogramowanie wsadu Cię ratuje.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Re: Zmiana licznika Motometer na VDO
Przeprogramowanie wsadu czyli jak? I co łatwiejsze? Napisałem do niego jak nie odp to wieczorem zadzwonię
Dobra przejdźmy na PW a tu napiszę jak się sprawa zakończyła
Dobra przejdźmy na PW a tu napiszę jak się sprawa zakończyła
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości