Licznik od Ibizy to standard z AFNa 6k0 919 033 Z46, a mój oryginalny to to samo tyle że bez wyświetlacza wielofunkcyjnego i ze skalą do 200 km/h k0 919 033 HP.
Etka działa już i zauważyłem że mam różniące się czujniki ciśnienia. W silniku mam tylko jeden czujnik 0.55-0,85 bar na jeden styk brązowy, a AFN miał dwa czujniki ciśnienia na obudowie filtra oleju: u góry 0,15-0,35 bar jeden styk, a na dole 0,75-1,05 bar szary na jeden styk, u mnie w miejscu tego górnego jest wkręcony korek zaślepiający i to pewnie jest przyczyną.
Drugi problem który się pojawił to nie zapalająca się kontrolka rezerwy, w starym liczniku (tym oryginalnym bez MFA) zapalała się tak jak powinna, w tym nowym pomimo sprawnej żarówki ciągle ciemność pomimo pustego zbiornika. Wskazówka natomiast pokazuje poziom idealnie tak samo jak w starym.
----
Kontrolka rezerwy już zrobiona - spalona była żarówka, licznik też udało mi się oszukać - juz jest wszystko tak jak być powinno.
W związku z tym że w Caddy jest tylko jeden czujnik ciśnienia oleju (zwierajacy do masy przy prawidłowym ciśnieniu), a przy liczniku były od niego doprowadzone dwa zmostkowane kabelki na piny 8 i 9 w liczniku. Odłączenie 9 pinu od licznika (w liczniku ibizy jak i w golfie 3 to czujnik rozwierający mase przy prawidłowym ciśnieniu) spowodowało wygaśnięcie kontrolki.
Teraz tylko miga na włączonym zapłonie, po odpaleniu ładnie gaśnie jak powinna. Licznik poprostu na zapłonie nie widzi tego czujnika z 9 pinu który na właczonym zapłonie powinien być zwarty do masy i przez to miga.
W przyszłości dokupię drugi czujnik, pociągnę wiązkę i zrobię tak jak się należy, miejsce na czujnik jest przewidziane w podstawie filtra oleju tak jak w silniku AFN.
Do zamknięcia
