Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- BlackDog
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz lip 29, 2012 12:20
- Lokalizacja: Tarnogród [LBL]
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Dorwałem licznik z ekonomizerem z paszteta b2. Licznik jest na dwie wtyczki.
W samochodzie mam licznik z MFA również na dwie wtyczki. Wszystko w nim działało oprócz diody płynu chłodzącego która kiedyś przestała migać.
Oryginalnie w samochodzie miałem licznik na jedną wtykę ale zrobiłem instalację pod dwie.
Z myślą że wszystko będzie pasować, podłączyłem na szybko no i jest mały problem. Dioda akumulatora po odpaleniu silnika nie gaśnie (w poprzednim gasła), oraz dziwnie zachowuje się dioda oleju. W poprzednim licznika gasła po jakimś czasie gdy włączyło się zapłon, tutaj świeci aż zapalę silnik.
Po za tymi problemami mam jedno pytanie.
Ze starego licznika chce przełożyć prędkościomierz. W tym z mfa jest wtyczka, w tym z ekonomizerem jej nie ma. Będzie działaś poprawnie bez tego?
W samochodzie mam licznik z MFA również na dwie wtyczki. Wszystko w nim działało oprócz diody płynu chłodzącego która kiedyś przestała migać.
Oryginalnie w samochodzie miałem licznik na jedną wtykę ale zrobiłem instalację pod dwie.
Z myślą że wszystko będzie pasować, podłączyłem na szybko no i jest mały problem. Dioda akumulatora po odpaleniu silnika nie gaśnie (w poprzednim gasła), oraz dziwnie zachowuje się dioda oleju. W poprzednim licznika gasła po jakimś czasie gdy włączyło się zapłon, tutaj świeci aż zapalę silnik.
Po za tymi problemami mam jedno pytanie.
Ze starego licznika chce przełożyć prędkościomierz. W tym z mfa jest wtyczka, w tym z ekonomizerem jej nie ma. Będzie działaś poprawnie bez tego?
Mój graciejo >>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473826" onclick="window.open(this.href);return false;
- klintonMK2
- Gadatliwa bestia
- Posty: 747
- Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
- Lokalizacja: Ząbkowice Śl.
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
licznik z passata z prędkościomierzem z golfa z MFA będzie działać normalnie w drugą stronę nie, bo ta wtyczka jest od czujnika prędkości dla MFA, bez tego mfa nie działa poprawnie co do kontrolek, sprawdź czy nie ma jakichś różnic w umiejscowieniu pinów we wtyczkach licznika w passacie i w golfie...
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Co do diody ładowania może w passacie inne parametry sa, ładuje alternator jak świeci kontrolka?
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Może sprawdź rozpiskę pinów obydwu liczników i porównaj . Może ten licznik z passata dostaje błędne info: np . jeżeli dioda nie gaśnie od aku , świadczy to o braku ładowania ; dioda oleju może jest inaczej zaprojektowana tzn : w passacie może też się tak zachowuje i być może jest to normalne .
- BlackDog
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz lip 29, 2012 12:20
- Lokalizacja: Tarnogród [LBL]
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Problem z ładowaniem rozwiązany, wystarczyło dodać gazu
Dioda oleju też zaczęła normalnie pracować.
Wie ktoś może jaki numer ma przekaźnik to ekonomizera? Czy to nie jest czasem nr. 10?
Dioda oleju też zaczęła normalnie pracować.
Wie ktoś może jaki numer ma przekaźnik to ekonomizera? Czy to nie jest czasem nr. 10?
Mój graciejo >>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473826" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Do ekonomizera na pewno jest inny czujnik do odpowiedniej skrzyni, wystarczy podpiąć pod plus po zapłonie i będzie działać, u mnie działało.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Radzio0018
- Użytkownik
- Posty: 492
- Rejestracja: ndz maja 29, 2011 12:18
- Lokalizacja: Kęty
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Jeżeli po dodaniu gazu problem znika to przyjrzałbym się alternatorowi . Kolega w Vw T4 miał to samo , że po dodaniu gazu gasła kontrolka , aż tu którymś razem aku padło bo nie było ładowania . Okazało się , że regulator wyzionął ducha i bodajże łożyska . Regeneracja i po krzyku
- BlackDog
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz lip 29, 2012 12:20
- Lokalizacja: Tarnogród [LBL]
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
tylko patrz też na to że na starym liczniku z mfa tego problemu już nie ma, więc raczej się tym nie przejmuję, bo zapasowy regulator już mam to po pierwsze, po drugie audio na tym aku gra dobrych kilka godzin przy max obciążeniu co mnie strasznie dziwi bo to aku w dieslu nie dawało rady nawet odpalić a tutaj daje czadu jak by było noweRadzio0018 pisze:Kolega w Vw T4 miał to samo , że po dodaniu gazu gasła kontrolka
nie pamiętasz może który to styk?marcinek84 pisze: wystarczy podpiąć pod plus po zapłonie i będzie działać
Jest jeszcze inny problem, temp. płynu chłodzącego którą pokazuje licznik jest za duża, a wiem że układ jest sprawny bo nie dawno go uszczelniałem (bodajże 27 czerwca to robiłem). Więc nie sądzę żeby był problem z układem, może czujnik padł? Z tego co zauważyłem golf ma problem z ssaniem który jest kontrolowany przed niebieski czujnik. Taki czujnik mam i jutro zmierzam do jego wymiany razem ze wtyczką która niestety jest uszkodzona, pytanie tylko czy przy okazji nie wymienić tego czarnego który też mam w zapasie ?
Mój graciejo >>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473826" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Jak zdejmiesz tą całą ramkę licznika to patrząc na białą wtyczkę przewód zasilania ekonomizera powinien być pierwszy od lewej od ciebie biało-zielony, w prawo idąc zielono-czarny temp. oleju MFA, czerwony stały plus, czerwono-czarny plus po zapłonie do którego podłączyć trzeba ten pierwszy od ekonomizera.
Z tą temperaturą to ciężko bo wskaźnik strasznie orientacyjnie pokazuje, mam porównanie bo założyłem dodatkowy czujnik oleju z MFA do wody u siebie. Przy tej samej temperaturze pokazuje czasem w pionie a czasem jest dopiero w połowie.
U siebie mam alternator (90A) z Passata i tez czasem trzeba mu przegazować aby zaczął ładować a był w serwisie i działa w porządku po prostu tak ma i ładuje porządnie.
Z tą temperaturą to ciężko bo wskaźnik strasznie orientacyjnie pokazuje, mam porównanie bo założyłem dodatkowy czujnik oleju z MFA do wody u siebie. Przy tej samej temperaturze pokazuje czasem w pionie a czasem jest dopiero w połowie.
U siebie mam alternator (90A) z Passata i tez czasem trzeba mu przegazować aby zaczął ładować a był w serwisie i działa w porządku po prostu tak ma i ładuje porządnie.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- BlackDog
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz lip 29, 2012 12:20
- Lokalizacja: Tarnogród [LBL]
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Podłączyłem i nic
Co dziwne na stykach ekonomizera są 2 plusy.
Co dziwne na stykach ekonomizera są 2 plusy.
Mój graciejo >>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473826" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
W takim razie idź po ścieżkach może w tym liczniku inaczej. Ja miałem większą rzeźbę i bezpośrednio podlaczylem zasilanie ekonomizera. może jednak idzie tam masa ale sprawdz po ścieżce.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- BlackDog
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz lip 29, 2012 12:20
- Lokalizacja: Tarnogród [LBL]
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
gdy podłączam masę zapala się kontrolka, gdy plus nic się nie dzieje. Druga ścieżka idzie do obrotomierza.
Mój graciejo >>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=473826" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Mam schemat ale źle skanowany i tam jest oddzielnie kontrolka i zawor a przynajmniej tak wygląda. Jak nie da się tak to trzeba będzie wprowadzić przewody i lutowac jak ja u siebie bezposrednio do zaworu ekonomizera.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2
Witaj blackdog,
Postaram sie odpowiedziec na Twoje pytania jako ze ten temat mam juz dawno za soba.
Wiec jest tak, alternator jest samowzbudny od ok.2k obrotow. To ze ladowanie nie pojawia sie wraz z uruchomieniem silnika jest to wina wyzszej opornosci ukladu wzbudzenia w nowym liczniku.
Mozna temu zaradzic dodajac tzw. bajpas, czyli mniejszy rezystor rownolegle do ukladu kontrolki ladowania.
Nie jest to konieczne o ile nie przeszkadza Ci przegazowanie do 2k obr by alternator sam sie wzbudzil. Jedno jest pewne, ladowanie bedzie a koledzy tylko strasza
Co do ekonomizera to dioda shiftlight podpinana jest do bialej wtyczki pin 2, elektrozawor ekonomizera do pinu 14 bialej wtyczki. Pozdrawiam.
Postaram sie odpowiedziec na Twoje pytania jako ze ten temat mam juz dawno za soba.
Wiec jest tak, alternator jest samowzbudny od ok.2k obrotow. To ze ladowanie nie pojawia sie wraz z uruchomieniem silnika jest to wina wyzszej opornosci ukladu wzbudzenia w nowym liczniku.
Mozna temu zaradzic dodajac tzw. bajpas, czyli mniejszy rezystor rownolegle do ukladu kontrolki ladowania.
Nie jest to konieczne o ile nie przeszkadza Ci przegazowanie do 2k obr by alternator sam sie wzbudzil. Jedno jest pewne, ladowanie bedzie a koledzy tylko strasza
Co do ekonomizera to dioda shiftlight podpinana jest do bialej wtyczki pin 2, elektrozawor ekonomizera do pinu 14 bialej wtyczki. Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości