MK3 1,6 ABU Problem z wyciekiem płynu chłodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

MK3 1,6 ABU Problem z wyciekiem płynu chłodniczego

Post autor: kodek » sob wrz 09, 2006 15:03

Wycieka mi płyn z układu chłodzenia. Nie są to duże ilości ale płynu ubywa. Namierzyłem wyciek ale nie wiem jak zabrać się do naprawienia. Po prawej stronie bloku dokręcony jest do niego taki plastikowy rozdzielacz. odchodzi od niego kilka węży układu chłodzenia. Wyciek jest z pod śruby mocującej ten plastik do bloku. Nie wiem czy to możliwe żeby on samoistnie pękł? W każdym bodź razie chyba trzeba będzie go odkręcić. Nie wiem czy to skąplikowana naprawa. Wydaje mi się że tam gdzieś jest termostat. Gdyby okazało się że jest pęknięty to czy można to kleić. Pytań zadałm kika ale może ktoś z Was miał podobny problem i mi pomoże.
Ostatnio zmieniony sob wrz 09, 2006 15:20 przez kodek, łącznie zmieniany 1 raz.


kodek

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob wrz 09, 2006 15:11

Jedyne co mogę powiedzieć, to nie syp żadnych proszków do uszczelniania, tak zanim się zabierzesz za robotę, bo zatykają one cały układ.
Przy okazji dodaj o jakie aukto chodzi i zmień temat dając np [MK3], [MK4] na początku, żeby moderator Cie nie upomniał.
Pozdro ;)



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » sob wrz 09, 2006 15:18

zdaje mi się że chodzi Ci o taki króciec.
Obrazek
Znajduje się na nim oring, to z powodu jego wywalenia najprawdopodobniej cieknie płyn.


Frakcja Proud Member

kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » sob wrz 09, 2006 15:26

Tak to z niego. Jak wymienić ten oring. Prosze o radę.


kodek

Awatar użytkownika
PREVENT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn wrz 04, 2006 17:25
Lokalizacja: Szczecin
Auto: GOLF 7 VARIANT HIGHLINE
Silnik: CXXB

Post autor: PREVENT » sob wrz 09, 2006 15:28

Albo oring przepuszcza płyn, albo kruciec pęka. Najlepiej wymień kruciec z oringiem i będzie ok. POZDRO DLA VWMANIAKÓW :pub:

[ Dodano: 09 Wrz 2006 15:35 ]
wymiana jest prosta musisz zlać płyn z układu chłodzenia, odkręcasz ten kruciec ( dwie śruby) i oring masz na wierzchu. Ale proponuje zanim zaczniesz odkręcać to zdejmij węże z krućca i po odkręceniu obejrzyj czy oring przepuszcza czy kruciec jest pęknięty.



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » sob wrz 09, 2006 15:36

Obrazek
Foto odpowiedniej części do tego silnika. kodek, pozdrawiam, ciesze się że mogłem pomóc.


Frakcja Proud Member

kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » sob wrz 09, 2006 15:48

Dzięki. Jak kupię kruciec to przystąpię do wymiany.


kodek

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » ndz wrz 10, 2006 09:04

Witam. Jak uda Ci się kupić ten króciec to napisz prosze ile kosztował i jak udała się wymiana. Mam ten sam silnik i ten sam problem. Pozdrawiam



danson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 10:41
Lokalizacja: szczecin

Post autor: danson » ndz wrz 10, 2006 09:53

Tez kidys wymienialem w swoim MK3 abu taki krociec i kosztowal ok 35-40zl - warto tez zobaczyc czy nie ma pod nim - malych wrzerow na silniku - tez mialem taki przypadek - wtedy sam oring nie uszczelnil i trza bylo jeszcze zasilikonowac. Pozdro



kodek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob gru 04, 2004 23:31
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: kodek » wt wrz 12, 2006 10:13

Kupiłem kruciec kosztował 40zł. Jutro wymieniam.


kodek

Awatar użytkownika
Piotro
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: sob paź 30, 2004 02:19
Lokalizacja: S-ce Śląskie
Kontakt:

Post autor: Piotro » wt wrz 12, 2006 10:43

Witam!
Niedawno mialem ten sam problem z tym samym silnikiem - odkrecilem krociec do okola posmarowalem silikonem i przykrecilem - jak narazie trzyma.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
marek137
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 30, 2005 22:18
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: marek137 » wt wrz 12, 2006 11:37

w zeszłym roku miałem to samo (ABU).... prosta wymiana wystarczył nowy oring i silikon.



jimmi1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 24, 2005 21:03
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: jimmi1 » wt wrz 12, 2006 20:20

Witam!!!
Ja miałem taki sam problem. Wymieniłem ten kruciec i wycieki ustały.Był pęknięty. Cena zależy od sklepu i typu króćca.Ja za swój w sklepie zapłaciłem 14 zł, a na szrocie za używany chcięli 50zł. Mój był z trzema czujnikami - 1 na dole i 2 na górze.Aha przy wymianie króćca wymień też oringi- uszczelki pod czujnikami,bo później może tamtędy wyciekać płyn. Robótka tak gdzieś na 30 - 45 minut. Pozrdo. Jimmi1


jimmi

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » wt wrz 12, 2006 20:32

za taki króciec u mnie życzą sobie 140 zł. Skandal.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 267 gości