Witam
Prace nad moim golfem trwaja
Załozyłem IC od TDI .
Turbo ustawione na 2 biegu przy 60km/h około 0.8 -1bar
Maksymalnie przy 3,2tys obr/min 1,8bar.
Mam takowy problem ze gdy jade na 5 ze spadkiem drogi ciagne do max-v około150-170 to jest ok lecz gdy jade pod góre na 5 biegu przy obrotach ponad 3tys rozrywa mi łaczniki od IC.
Moge załozyc takie łaczniki bo juz zamiast jednej rury tak zrobiłem lecz czy nie rozerwie mi IC?
Boje sie ze jesli nie bedzie rozrywac łaczników to albo głowice albo sprzegło albo cos podobnego rozleci sie. Co o tym sądzicie ?
Z góry dzięki
Rzorywanie łaczników IC w AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Rzorywanie łaczników IC w AAZ
sellerr, przyczyny mogą być dwie:
- jeśli turbo ori T2/k14/K03 i ładujesz z niej 1.8 bara to... jest za gorąco
- wysokie ciśnienie + wysoka temp w dolocie i pękają rury na łączeniach
A teraz małe wyjaśnienie. Rury od TDI na pewno nie są przystosowane do 1.8 bara bo w TDI 1.8 bara to już daje się przy konkret modach ( silniki z pompą ). U znajomego w audi a4 1.9TDI ahu z ori ic oraz turbiną podciągniętą z 0.8 na 1.1 bara w dolocie po dłuższej jeździe na wysokich biegach robi się około 50*C i temp nadal rosła, aż komp przyciął dawkę. Dlatego uważam, że nakładają się dwa czynniki... wysokie ciśnienie i temp w dolocie powoduje, że rury puszczają. Plastiki musisz zamienić na rury sprawdź jeszcze czy po takiej jeździe z max butem w podłodze IC na wlocie jest gorący a na wylocie letni... jeśli po obu stornach będzie gorący to nie spełnia swojej funkcji i nie oddaje na tyle ciepła żeby chłodzić powietrze do kolektora ssącego.
- jeśli turbo ori T2/k14/K03 i ładujesz z niej 1.8 bara to... jest za gorąco
- wysokie ciśnienie + wysoka temp w dolocie i pękają rury na łączeniach
A teraz małe wyjaśnienie. Rury od TDI na pewno nie są przystosowane do 1.8 bara bo w TDI 1.8 bara to już daje się przy konkret modach ( silniki z pompą ). U znajomego w audi a4 1.9TDI ahu z ori ic oraz turbiną podciągniętą z 0.8 na 1.1 bara w dolocie po dłuższej jeździe na wysokich biegach robi się około 50*C i temp nadal rosła, aż komp przyciął dawkę. Dlatego uważam, że nakładają się dwa czynniki... wysokie ciśnienie i temp w dolocie powoduje, że rury puszczają. Plastiki musisz zamienić na rury sprawdź jeszcze czy po takiej jeździe z max butem w podłodze IC na wlocie jest gorący a na wylocie letni... jeśli po obu stornach będzie gorący to nie spełnia swojej funkcji i nie oddaje na tyle ciepła żeby chłodzić powietrze do kolektora ssącego.
Rzorywanie łaczników IC w AAZ
Turbo to k14
Jesli IC nie spełnia swojej roli to wymienic na wieksze ?
Nie mozna zapomnieć że IC od TDI równiez ma plastikowe elementy i jest taka mozliwość ze jesli wymienie łaczniki na aluminiowe to rozewie mi IC?
Znalazłem ostatnio IC cały aluminiowy moze wstawic taki ?
Jesli IC nie spełnia swojej roli to wymienic na wieksze ?
Nie mozna zapomnieć że IC od TDI równiez ma plastikowe elementy i jest taka mozliwość ze jesli wymienie łaczniki na aluminiowe to rozewie mi IC?
Znalazłem ostatnio IC cały aluminiowy moze wstawic taki ?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Rzorywanie łaczników IC w AAZ
Nie ma sensu pchać się w koszty.sellerr pisze:IC cały aluminiowy moze wstawic taki ?
sellerr, przede wszystkim musisz zastąpić ori sprężyste opaski zwykłymi ale solidnymi opaskami skręcanymi.Druga sprawa, sprawdź czy w którymś miejscu rury nie są zbyt naprężone.Pamiętaj ,że silnik podczas jazdy kołysze się na poduchach i to może być bezpośrednią przyczyną zdzierania węży.
Montowałem klientowi taki zestaw do AAZ i ganiał chyba na 1,6-1,8 bara,nic nie sadałomarcinas1983 pisze:wysokie ciśnienie i temp w dolocie powoduje, że rury puszczają
Rzorywanie łaczników IC w AAZ
Tak jak Marcin napisal, za wysoka temperatura oslabia laczniki, a cisnienie je poprostu rozrywa, wyjscie jest jedno, przedewszystkim rurki metalowe, przy k14 i cisnieniu rzedu 1.8bara i obrotach kolo 4000rpm bedziesz mial okolo 120-150*C stawiam ze rozrywa pomiedzy turbo a ic. To jest jedna sprawa, ic tez jest zagrozone bo jego budowa nie predysponuje do takich cisnien, a po drugie zmien turbo na wieksze, lepiej z wiekszego pompowac mniej, niz male wyciskac jak cytryne, po za tym ustwiamy dawke, i cisnienie do dawkicdostosowujemy nie na odwrot, sadze ze tobie nie jest potrzebne az takie cisnienie, k14 jeszcze w miare znosnie sie zachowuje na aaz dovcisnienia okolo 1,3-1,4bara oozniej juz zaczyna sa bardzo grzac powietrze.
Lepiej zrobisz jak poszukasz ic albo od frontery albo od saaba 2.3t
Lepiej zrobisz jak poszukasz ic albo od frontery albo od saaba 2.3t
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości