[MK2 GTD] Co zrobić z turbiną?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bocianek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:52
Lokalizacja: Opole

Post autor: bocianek » ndz wrz 10, 2006 17:25

kilka fotek mojej turbinki Moze ktorys z panow fachowcow oceni jej stan ?
Ma lekkie luzy na boki ( pol milimetra) wzdłuznych luzow nie ma..ale cos olej z niej wycieka od strony wlotu powietrza i od str. wylotu spalin.

Obrazek Obrazek
Obrazek

I mam tez pytanko bo chcialem je rozkrecic ale nie udalo mi sie zdjac tego smigiełka przy aluminiowym kole. Moze ktos napisze porade co i jak kolejno rozkrecac ? :)



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 17:33

bocianek, coś te foty mi się nie ładują :(


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » ndz wrz 10, 2006 21:41

Fotki za male. Jezeli chodzi Ci o zdjecie kola kompresora to po odkreceniu nakretki (lewy gwint) powinno zejsc a jezeli nie chce zejsc to musisz je podgrzac palnikiem ale tylko kolo zebys czasem nie podgrzal wirnika bo zakleszczy Ci sie kolo i masz pozamiatane. Jezeli nie chodzi Ci o kolo to napisz jakie smigielko masz na mysli. Zrob kilka fotek kolektora zeliwnego w miejscu gdzie montuje sie ja do kolektora wydechodego.

[ Dodano: 10 Wrz 2006 21:44 ]
Acha zapomnialem. Zeby ja rozebrac musisz zdjac obudowe zeliwna :) Mozesz miec problem z tym. Dopiero jak zdejmiesz zeliwna obudowe to pomysl o dalszym rozbieraniu.


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

bocianek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:52
Lokalizacja: Opole

Post autor: bocianek » ndz wrz 10, 2006 22:58

No to kilka fotek jeszcze :

http://www.wrzuta.pl/obraz/1delftyuBD/
http://www.wrzuta.pl/obraz/pIZs8r7nNO/
http://www.wrzuta.pl/obraz/4zOgLEUY8j/

Chodzilo mi o to jak zdjac element zaznaczony jako 1. Skoro mowisz ze palnikiem no to trzeba bedzie sprawdzic :)
Piszesz tez zeby zdjac zeliwna obudowe ( nr 3 ) Faktycznie ciezko to zdjac, czy tez przy pomocy palnika?
Do tego mam jeszcze taki problem bo zanim zdjalem turbo z silnika to strasznie ciekl ojel z miejsca 2. Po zdjeciu turba widac bylo slady oleju od strony nr 1 i od strony nr.4. Wlałem wiec troche czystego oleju w nr.2 ale prawiec nic nie wycieklo z rurki nr. 5. Krecac palcem wirnik troche wsysało ten olej ale generalnie to bardzo malo. I taki pytanko czy to normalne? Bo wydaje mi sie ze cos to turbo z tym olejem ma problemy, bo nie chce go brac ale jak juz zassie ten olej to go puszcza.
.no to poki co tyle :)

[ Dodano: 10 Wrz 2006 23:13 ]
AA..no i mam tez problem z odkreceniem imbusa nr. 6 :)



Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » pn wrz 11, 2006 06:14

Mozesz a nawet powinienes podgrzac zeliwna obudowe. Wkladasz delikatnie palnik od strone laczenia z kolektorem wydechowym.Jest to normalne ze jak wlejesz olej doplywem oleju i bedziesz krecil wirnikiem to na odplywie nie pokaze Ci sie olej. Tam sa tak malutkie kanalki ze jak olej ciurkiem leci to go nie widac. Dopiero jak cisnienie sie pojawi to olej przechodzi. A po co chcesz odkrecac ten zawor??CHodzi o ta srube imbusowa na zdjeciu oznaczona nr.6


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

bocianek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:52
Lokalizacja: Opole

Post autor: bocianek » pn wrz 11, 2006 07:02

Wracajac jeszczce do zdejmowania tego smigielka nr1. To czy ono powinno zejsc po rozgrzaniu czy tez jest nakrecone na gwint i trzeba je wykrecic ?
A srube imbus chce odkrecic zeby dokladnie rozebrac i sprawdzic zawor bo cos sie zapiekl chyba i nie domaga ( chociaz chyba faktycznie dam sobie spokoj bo nijak sie nie da jej ruszyc :) )



Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » pn wrz 11, 2006 18:54

Sorki dopiero wrocilem z roboty.
Jak sciagniesz zeliwna obudowe chwytasz za wirnik (jest miejsce jakby na kluczyk) w imadlo a nastepnie odkrecasz nakretke przy aluminiowym kole. Jak ja wykrecisz calkiem to to kolo powinno zejsc bez problemu. Jezeli nie bedzie chcialo zejsc nie szarp go anie nie wal mlotkiem czy czym kolwiek w wirnik (bo go skrzywisz) tylko podgrzej palnikiem samo kolo i wtedy powinno zejsc. Jak juz wczesniej pisalem uwazaj zeby plomien nie grzal w wirnik bo wtedy bedziesz mial lipe bo juz kola nie zdejmiesz tak zeby go nie uszkodzic.

Jak bedziesz chcial to zadzwon pod 0696-028-242 to postaram sie Ci wytlumaczyc to slownie a nie piszac.
Pozdro


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » pn wrz 11, 2006 23:15

marcinoGTI pracujesz przy turbinach, więc poradź czy skierowanie kierownicy turbiny i unieruchomienie w pozycji "na zewnętrzną część łopatek" da lepszego kopa ??
znalazłem opis takiego moda, podobno zgodnie z prawem fizyki więcej powietrza na zew. część łopatek, ale ja się nie znam ......



Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » wt wrz 12, 2006 06:08

mac79 pisze:skierowanie kierownicy turbiny i unieruchomienie w pozycji "na zewnętrzną część łopatek
Nie rozumiem?? jakiej kierownicy turbiny??


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » wt wrz 12, 2006 23:22

bocianek pisze:Ma lekkie luzy na boki ( pol milimetra)
heh

moja turbinka ma tylko 5 mm :rolleyes: chyba już zbliza się jej koniec wrr

Pozdro


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » śr wrz 13, 2006 18:09

Chyba raczej tak.


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 32 gości