awaria wyswietlacza full fis

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

awaria wyswietlacza full fis

Post autor: pavwloo84 » pn cze 30, 2014 15:27

Witam. W mojej octavi po krótkim czasie dzialania zaczynają ginac informacje na wyswietlaczu full fis. Chcialbym go wymienic na nowy, tylko nie wiem jaki i gdzie kupić. Chodzi o to zeby dlugo posluzyl. Bede wdzięczny za pomoc. A moze ktoś na forum podejmie sie wymiany, oczywiście zaplace



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

awaria wyswietlacza full fis

Post autor: Skrzak » pn cze 30, 2014 17:50

Wymiana wyświetlacza jest nieopłacalna, kosztuje więcej niż cały licznik używany. Poszukaj na allegro odpowiedni do twojego auta, rocznika, odpowiednio z can lub bez i immo 2 czy 3, najlepiej wymontuj i zobacz oznaczenie lub vagiem się podłącz.

A objaw jest typowy dla zużytego wyświetlacza, jak się nagrzeje, szczególnie w lato lub po dłuższej jeździe to słabo wyświetla, dla tego też, w miarę możliwości, najlepiej kupić jak najnowszy (oczywiście pasujący) bo dłużej posłuży. Różne są kombinacje przy zakładaniu zegarów z innych vagów, np do golfa z pasata czy do leona z audi, nie wiem jak ze skodą. Warto pomyśleć o tym bo czasem można dopasować takie zegary np do golfa z 2002 r. z pasata dużo młodszego np 2006 chyba jeżeli dobrze pamiętam. Ja tak zrobiłem i mam fis jak żyletka działający. Jak chcesz bez kombinacji to kup taki sam jak masz tylko w lepszym stanie. Oczywiście i tak czekacię przepisanie danych z eepromu starego licznika vag commanderem lub tacho i/lub kupno nowych pastylek immo.



pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

awaria wyswietlacza full fis

Post autor: pavwloo84 » pn cze 30, 2014 18:18

Wykonalem dzisiaj kilka telefonow do specy i wymiana wyswietlacza z robocizna 400 zł. Troche$ to kosztuje. Mam oct 01 rok 2003 wiec duzo nowszego pewnie nie kupie. A co do wymiany licznika na uzywke i zgranie pamieci plus kupno pastylek immo z robocizna pewnie bedzie podobny koszt. Nie mam pojecia o tym więc prosze o inne sugestie.z gory dziekuje



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

awaria wyswietlacza full fis

Post autor: Skrzak » pn cze 30, 2014 18:29

Zabawa eepromami nic nie kosztuje tylko trochę czasu bo trzeba przewahlować tony porad na forach plus oczywiście trzeba mieć kabel. Innych porad nie oczekuj. Ewentualnie jak ktoś z forum ma kabelek i mieszka blisko to pewnie za browara by zrobił. Jak już się wie jak to zrobić w skodzie to jest to maks 10 min roboty. Widzisz 400pln za wymianę wyświetlacza a liczniki do oktawii z 2003 na pewno dużo taniej. Najlepiej to pytaj na forum octavii, jeżeli takie jest.

Sugestia jest taka, że albo idziesz do 'speca', który cię naciąga i płacisz jak za zborze (w warsztacie samo podłączenie do kompa 50pln a za tyle to sobie kabel kupisz), albo czytasz forum i robisz to sam za darmo (plus oczywiście nabycie licznika i kabla) lub pomaga ci ktoś z forum z twojej okolicy.



pavwloo84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: śr lut 06, 2013 07:06
Lokalizacja: koscian

awaria wyswietlacza full fis

Post autor: pavwloo84 » pn cze 30, 2014 20:43

Tak właśnie jest że nawet byle fachowiec kaze sobie slono płacić. W takim razie biore sie ostro za lekture :-)



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

awaria wyswietlacza full fis

Post autor: Skrzak » pn cze 30, 2014 21:27

Na początek przeczytaj moją poradę na temat edycji wsadu w liczniku vdo z nową strukturą wsadu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&t=549987" onclick="window.open(this.href);return false;
Podejrzewam że masz jednak starszą strukturę wsadu. Podstawa to zobacz jaki producent licznika (najlepiej jak VDO) i jakie oznaczenie.
Tu porada Grega o licznikach Boscha:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... h#p6023828" onclick="window.open(this.href);return false;

Zorientuj się czy twój licznik z ocatvii ma taki sam wsad jak w golfie i czy stary czy nowy typ wsadu.

A z tego:
http://forum.skodaclub.pl/1u-octavia/ze ... 66-15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wynika że najnormalniej w świecie możesz kupić licznik od Golfa IV. Ja bym na twoim miejscu brał od pasata, oczywiście wkład przekładasz do obudowy od octavii.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości