[mk2]róznice wizualne silnika KR a PL

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

KR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 18:11
Lokalizacja: Zdolny Śląsk:)

[mk2]róznice wizualne silnika KR a PL

Post autor: KR » pn wrz 11, 2006 18:34

Witam!!!

Pytanko do znawców tematu...
Czy istnieje możliwość odróżnienia silnika KR od PL w sposób wizualny.
Nie chodzi mi o numery silnika których rozczytać nie mogę ale o może jakiś
element silnika wskazujący że to KR badź PL. (wiem że wałek wydechowy się rózni)
Widziałem że ten silnik miał tłumik na początku puszka z sondą (pewnie katalizator)
później rura pojedyńcza tłumik środkowy i wydech końcowy z dwoma rurami oryginał
Bosala (niestety numer nieczytelny).
Facet zarzeka się że to KR ale po katalogu wyglądu tłumików wychodzi mi że PL.
Gość z ceny zejść nie chce gdyż świecie przekonany że KR.
ale to możliwe żeby KR chodził na katlizatorze????
HELP!!!!!
Ostatnio zmieniony pn wrz 11, 2006 18:41 przez KR, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » pn wrz 11, 2006 18:41

1. walki wydechowe w seri 16v pl kr 9a abf sa takiesame
2. wali ssace sie roznily w kazdej wersji
3. kr ma wezzszy kolektror ssacy
4. kr -brak lambdziny
5. kr - pprzy rodzielacznczu tylko jedno jesce na wtyk . brak "elktornicznego przelwywomierza paliwa"
6.w kr przy przepustnicy istnieje jeden styk ( informujacy o mechaniczny zamkniecu przpustnicy -brak stycznika inf. o max otwarciu )
7. bodajrze glowice roznily sie ciut ale tego nie dostrzezesz.


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

KR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 18:11
Lokalizacja: Zdolny Śląsk:)

Post autor: KR » pn wrz 11, 2006 18:45

o dzięki!!!
Ale jak okaże się że to KR to możliwe że chodzi na tłumiku z katalizatorem(odłączona sonda lambda)???

[ Dodano: 11 Wrz 2006 18:51 ]
aaa...
co do tego rozdzielacza to mówimy o tym zamontowanym na filtrze powietrza!
czyli jak ten rozdzielacz ma jeden wtyk (rozumiem że chodzi o jedną wiązkę elektryczną) to jest KR?
i to samo tyczy się przepustnicy gdzie zamontowana jest linka gazu?

sorki ale jestem laikiem w tej (VW)kwestii miałem kilkanaście aut głównie Mercedesów gdzie różnice w silnikach były bardziej widoczne:)



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » pn wrz 11, 2006 20:06

tak do rozdizlacza dochodzi wtedy jedna wtyczna boszowska(2 albo 3 piny)
rodzielacz to to nad puszkoa powietrza/

a przy przustnicy widac . daj na maxa recznie przepustnica i bedziesz slyszal cyk. poszukaj takieog malego "stycznikcza" jak sa 2 to pl.


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt wrz 12, 2006 09:55

a nie prosćiej rzucić okiem do dowodu i zobaczyc nr :?: :D


Obrazek

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » wt wrz 12, 2006 11:24

chyba napisy DOHC sa w roznych kolorach :D niebieski i czerwony :D :hmm:

[ Dodano: Wto Wrz 12, 2006 11:30 ]
na strronce www.scirocco16v.com powinny byc roznice wypisane o ile pamietam


Obrazek

tomtat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 17:53
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: tomtat » wt wrz 12, 2006 20:05

silent_rob pisze:chyba napisy DOHC sa w roznych kolorach :D niebieski i czerwony :D :hmm:
Miałem kolektor z PL, a teraz z KR'a i napisy w jednym i drugim sa niebieskie, nie wiem od czego to zalezy ze czasem były czerwone.

1.Kolektor dolotowy w PL'ce jest wąższy, ale ciezko bedzie Ci odróźnic jak nie wiesz o co chodzi.
2.KR nie ma lambdy
3. PL ma na podszybiu dwa kompy jeden z lewej a drugi z prawej koło wlotu powietrza do kabiny.
4. PL'ki głównie miały przewody do wtrysków "jak hamulcowe" a KR w jakims oplocie metalowym.
5. Do rozdzielacza PL dochodza 2 wtyczki a Kr jedna.
6. Tłumiki w jednym i drugim sa takie same. (KR podobno tez jakis czas wychodził z katem)
7. Jeżeli ida od rozdzielacza 2 rurki (pomijajac te 4 do wtrysków) i łacza sie z takim metalowym pudełkiem przykreconym do głowicy poniżej krokówki (regulator dopływu ciepłego powietrza wg. ETKI) to znaczy ze to KR
8. W KR nie ma mikrostyku pełnego otwarcia przepustnicy (mały czarny na górze przepustnicy, cyka przy pełnym otwarciu)
9. No i wałek ssacy, ale to juz wewnatrz.

Wiecej nie pamietam :)
Pozdro
Tomek



Awatar użytkownika
rabbit1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 01:40
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: rabbit1 » wt wrz 12, 2006 22:08

jeszcze pl ma szerszą średnicę węża odmy olejowej mam pl-a i przewody do wtrysku w oplocie metalowym najłatwiej poznać że pl ma dwa sterowniki na podszybiu


www.vwtp.phorum.pl Pabianikcki klub vw

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt wrz 12, 2006 23:30

Najłatwiej to go poznać po zasilaniu. KR ma k-jetronica, czyli tylko i wyłącznie czysty mechaniczny wtrysk paliwa, a PL ma ke-jetronic czyli przy rozdzielaczu paliwa (wchodzą tam przewody od wtryskiwaczy, jest to nad filtrem powietrza) są dwa złącza. Jedno ma trzy piny (czujnik otwarcia klapy przepływomierza), a drugie ma dwa piny (steruje to paliwem).



tomtat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 17:53
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: tomtat » śr wrz 13, 2006 14:00

rabbit1 pisze:jeszcze pl ma szerszą średnicę węża odmy olejowej mam pl-a i przewody do wtrysku w oplocie metalowym najłatwiej poznać że pl ma dwa sterowniki na podszybiu
Dlatego napisałem "głównie" zapomniałem dodac, ze widziałem własnie PL'ke z przewodami w oplocie, ale głównie chyba miały bez.

Co do odmy to przypomniało mi sie tez ze jest taka mała rureczka po lewej patrzac na silnik blizej rozdzielacza i łaczy ona kolektor dolotowy (wchodzi od dołu) z odma w KR, a w PL z rurką przez którą zaciaga powietrze krokówka.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 482 gości