kody błyskowe do mk 2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
kody błyskowe do mk 2
Witam. Mam golfa 2 z 1991r. z silnikiem RP 1,8 monowtrysk. Szukam kodów błyskowych do tego modelu. 4444 to podobno wszystko ok. 1111 to padnięty komputer, a inne? Może ktoś ma kody i podeśle mi bo próbuję zdiagnozować autko i ew. naprawić. pzdr
- robal264
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2140
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
- Lokalizacja: Małkowice
- Kontakt:
ja korzystalem z tego tematu http://vw2.info/vwforum/kody/ i okazal sie w 100% pomocny jak i opis kodu byl sluszny a mozesz to sprawdzic w ten sposob:
zrob reset kompa niech sobie auto postoi tak z pol godz,ty wykrec swiece i wyczysc je, po podlaczaniu kompa niech pochodzi az sie uzbroi i jedz sobie, jezeli zobaczysz ze cos jest nie tak tzn bedzie szarpal mulil obroty wysokie niskie itp to wez wykrec swiece, jak bedzie czarna tzn ze ja zalewa i wtedy mieszanka jest za bogata ( no chyba ze Ci iksry brakuje )
jeszcze proponuje sie do tego zastosowac aby na 100% miec pewnosc o poprawnym skasowaniu bledu
zrob reset kompa niech sobie auto postoi tak z pol godz,ty wykrec swiece i wyczysc je, po podlaczaniu kompa niech pochodzi az sie uzbroi i jedz sobie, jezeli zobaczysz ze cos jest nie tak tzn bedzie szarpal mulil obroty wysokie niskie itp to wez wykrec swiece, jak bedzie czarna tzn ze ja zalewa i wtedy mieszanka jest za bogata ( no chyba ze Ci iksry brakuje )
jeszcze proponuje sie do tego zastosowac aby na 100% miec pewnosc o poprawnym skasowaniu bledu
U mnie byly kody 2341 i 2343 powodem tego pierwszego byl pekniety kolektor przez co sonda zle dobierala mieszanke (wymiana samej sondy nic nie da, probowalem )Aby skasować kod 2341/2343 odłączyć wtyczkę od ECU na co najmniej 30sek. (oczywiście przy wyłączonym zapłonie)
kody błyskowe do mk 2
http://www.vwgolf.pl/porady/diagnostyka ... niki-pnrp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Każdy kod składa sie z czterech cyfr :
przykład kod 2412 (czujnik temperatury w kolektorze ssącym dla silnika PN(czujnik temp. powietrza dla RP)
Sygnał startowy to 1-den 2,5 sek błysk lampki
Potem 2,5 sek. pauzy (dioda się nie świeci.)
2 krótkie mignięcia diody -to cyfra 2
znowu pausa 2,5 sek
4 krótkie mignięcia diody to cyfra 4
znowu pauza 2,5 sek.
1 krótki błysk to cyfra 1
przerwa 2,5 sek.
2 błyśnięcia to cyfra 2
aby wygenerować następny kod należy ponownie zewrzeć kabel do masy na 5 sekund
Koniec diagnozy to kod 0000 czyli: 2,5 sek błysk-2,5 sek pausa-2,5sek błysk itp
WAŻNE: Przed jakąkolwiek diagnostyką
sprawdzić wszystkie połšczenia masowe
w szczególności ECU-masa, gażnik masa,
oraz stan kabli i wtyczek
Kasowanie ewentualnych błędów
-wyłączyć zapłon
-zewrzeć przewód do masy
-włączyć zapłon
-odłączyć przewód
Aby skasować kod 2341/2343 odłączyć wtyczkę od ECU na co najmniej 30sek. (oczywiście przy wyłaczonym zapłonie)
Kody błędów typowo dla 2EE:
4343 zawór zbiornika węgla aktywnego
4432 silniczek regulacji biegu jałowego
4444 brak błędów
0000 koniec odczytu
1232 silniczek regulacji biegu jałowego
2122 brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewka)
2124 Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2412 czujnik temp. w kolektorze ssącym
4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-cokolwiek to znaczy
4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej
4342 przekaźnik podgrzewania kolektora ssšcego
2212 czujnik ustawienia klapy przepustnicy-potencjometr
2214 przekroczone maksymalne obroty silnika -7000obr/min
2312 czujnik temp. płynu chłodzącego -w króćcu wody
2341 układ sterowania (regulacji) sondy lambda
2342 sonda lambda
Powyższe usterki mogš tyczyć się także przerw w przewodach, braku styku itp. warto więc przeczyścić styki, oglądnąć kable zanim zabierzemy się do jakichkolwiek napraw lub wymiany elementów
Inne kody:
1111 uszkodzone ECU
1232 silnik krokowy
2231 regulacja biegu jałowego
2343 mieszanka za bogata
2344 mieszanka za uboga
2113 czujnik Halla
2132 brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu
Czytaj wiecej: http://www.vwgolf.pl/porady/diagnostyka ... niki-pnrp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Każdy kod składa sie z czterech cyfr :
przykład kod 2412 (czujnik temperatury w kolektorze ssącym dla silnika PN(czujnik temp. powietrza dla RP)
Sygnał startowy to 1-den 2,5 sek błysk lampki
Potem 2,5 sek. pauzy (dioda się nie świeci.)
2 krótkie mignięcia diody -to cyfra 2
znowu pausa 2,5 sek
4 krótkie mignięcia diody to cyfra 4
znowu pauza 2,5 sek.
1 krótki błysk to cyfra 1
przerwa 2,5 sek.
2 błyśnięcia to cyfra 2
aby wygenerować następny kod należy ponownie zewrzeć kabel do masy na 5 sekund
Koniec diagnozy to kod 0000 czyli: 2,5 sek błysk-2,5 sek pausa-2,5sek błysk itp
WAŻNE: Przed jakąkolwiek diagnostyką
sprawdzić wszystkie połšczenia masowe
w szczególności ECU-masa, gażnik masa,
oraz stan kabli i wtyczek
Kasowanie ewentualnych błędów
-wyłączyć zapłon
-zewrzeć przewód do masy
-włączyć zapłon
-odłączyć przewód
Aby skasować kod 2341/2343 odłączyć wtyczkę od ECU na co najmniej 30sek. (oczywiście przy wyłaczonym zapłonie)
Kody błędów typowo dla 2EE:
4343 zawór zbiornika węgla aktywnego
4432 silniczek regulacji biegu jałowego
4444 brak błędów
0000 koniec odczytu
1232 silniczek regulacji biegu jałowego
2122 brak sygnału prędkości silnika (chyba coś z cewka)
2124 Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2412 czujnik temp. w kolektorze ssącym
4323 Drosselklappenansteller (beluftendes ventil)-cokolwiek to znaczy
4324 Drosselklapenansteller( evakurierendes ventil) patrz wyżej
4342 przekaźnik podgrzewania kolektora ssšcego
2212 czujnik ustawienia klapy przepustnicy-potencjometr
2214 przekroczone maksymalne obroty silnika -7000obr/min
2312 czujnik temp. płynu chłodzącego -w króćcu wody
2341 układ sterowania (regulacji) sondy lambda
2342 sonda lambda
Powyższe usterki mogš tyczyć się także przerw w przewodach, braku styku itp. warto więc przeczyścić styki, oglądnąć kable zanim zabierzemy się do jakichkolwiek napraw lub wymiany elementów
Inne kody:
1111 uszkodzone ECU
1232 silnik krokowy
2231 regulacja biegu jałowego
2343 mieszanka za bogata
2344 mieszanka za uboga
2113 czujnik Halla
2132 brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu
Czytaj wiecej: http://www.vwgolf.pl/porady/diagnostyka ... niki-pnrp/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: śr cze 24, 2015 22:56
kody błyskowe do mk 2
Witam. Mam Golfa 1.8 RP 91r, na monowtrysku Bosha mam pod maską wtyczkę zółtą i dwie kostki pod lewarkiem biegów, podłączam diode Led do pina plus drugą nóżkę do zółtej wtyczki i dioda żarzy się po przekręceniu kluczyka dioda świeci ciągłym światłem , po odpaleniu dioda nie gaśnie a nadal świeci. Może ktoś pomóc jak odpalić u mnie te kody błyskowe ?
kody błyskowe do mk 2
Witam.
Czy tą probówką 6-24V mogę odczytać kody błyskowe w Golf II 1.8 RP 66kW. Mam za silnikiem żółte złącze z pojedyńczym bolcem. Próbowałem zczytać kody ale nic nie błyska.
Czy tą probówką 6-24V mogę odczytać kody błyskowe w Golf II 1.8 RP 66kW. Mam za silnikiem żółte złącze z pojedyńczym bolcem. Próbowałem zczytać kody ale nic nie błyska.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości