[mk4]"Płyn chłodniczy."

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

AdamTa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr mar 02, 2005 20:42
Lokalizacja: płock

[mk4]"Płyn chłodniczy."

Post autor: AdamTa » śr lip 05, 2006 15:42

Mam pytanko, czy płyn chłodniczy w vw podlega wymianie czy nie. Jesli tak czy mozna stosowac inny niz zalecany przez serwis?



Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » śr lip 05, 2006 15:51

w kazdym samochodzie plyn chlodniczy podlega wymianie bo plyn sie starzeje i traci swoje wlasciwosci. Mozesz stosowac inne plyny nie koniecznie zalecane przez producenta. Nie wiem jak jest jesli masz jeszcze gwarancje na autko czy to nie bedzie robilo problemu. Jesli nie masz juz gwarancji nie musisz stosowac plunu zalecanego przerz vw


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lip 05, 2006 17:24

Płynu nie musisz wymieniać dopóki stężenie glikolu utrzymuje się w takim stopniu, że płyn nie zamarza do -32 stopni. Jak ta granica zostanie przekroczona, płyn należy wymienić.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » śr lip 05, 2006 22:54

Wymieniać nawet należy co jakiś czas, z powodów opisanych przez kolege powyżej. Na dzień dzisiejszy jest wiele różnych płynów chłodniczych, ja stosuje Borygo różowy, bo jest jeszcze zielony i niebieski ale one chyba mają mniejszą temperatury zamarzania w zimie... Ten płyn z tego co pamiętam jest do temperatury -32 lub -33 stopni...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

osiur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 20, 2006 15:35
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: osiur » pt lip 07, 2006 13:56

Wg zaleceń prodecenta płynu należy go wymieniac co 2 lata. Ja do swojego gofera leje płyn z Shella.


pozdrówki, osiur

Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » pt lip 07, 2006 15:28

uzywam DYNAGEL -mechanik mi polecil
przezylem mrozy ok-30 stopni


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Awatar użytkownika
GOLFAN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt cze 16, 2006 00:37
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: GOLFAN » czw wrz 07, 2006 11:49

Ja też używam SHELL'a (niebieski). Jeśli twój Golfik kupiłeś używany to zawsze się wymienia. Dla własnego bezpieczerństwa i wiesz co masz. Lepiej odżałuj co dwa lata ok. 50-70 zł.



wodaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt lut 07, 2006 23:16
Lokalizacja: włocławek

Post autor: wodaa » czw wrz 07, 2006 12:15

A ja sie nie zgadzam że płyn chłodniczy sie wymienia. Jeśli masz oryginalny płyn jaki jest wlewany przez producenta G12 ( różowy) to z tego co wiem to tylko sie dolewa jak sa ubytki , a wcale (nawet w serwisie tak mówią) nie trzeba go wymieniać. Takie płyny mają wv , audi , seat , skoda. Jest to koncentrat który sie rozrabia z wodą.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw wrz 07, 2006 13:55

wodaa pisze:A ja sie nie zgadzam że płyn chłodniczy sie wymienia
Ależ oczywiście że się wymienia. Nawet bardzo trzeba go wymieniać. A najlepiej wymieniać w dwóch przypadkach:
1. Jak napisał TAZ, (sprawdza się to odpowiednim miernikiem)
2. Gdy nie wiadomo co jest wlane (kupujemu np używane auto - ale wtedy yeż możemy zastosować pkt 1)

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2006 14:00 ]
wodaa pisze: a wcale (nawet w serwisie tak mówią) nie trzeba go wymieniać
Wpisz ten serwis na czarną listę :grin:


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

andrejk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:30
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: andrejk » pn wrz 11, 2006 09:03

A ile wchodzi plynu do ukladu chlodzenie w silniku 1.8 ABS?
Mam teraz uklad zalany jakims zielonym nie wiem co to jest(auto z Niemiec).Zastanawiam sie nad wymiana na DYNAGEL ile moze kosztowac ten plyn? Czy to jest koncentrat czy gotowy plyn?



Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » pn wrz 11, 2006 10:07

dynagel w czerwonym opakowaniu to koncentrat a w niebieskim(szarym) to plyn ,sprzedaja to w bankach 5l i 1l
5l chyba starczy do twojego
litr na allegro-12zl


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 362 gości