mk2 1.6TD jaki olej ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mk2 1.6TD jaki olej ?
witam ! ma problem zwiazany z olejem ! smigam teraz na połsyntetyku Mobil Super S ale moj silniczek troszke bierze olej ( około 200ml/1000km ) na liczniku jest 200 tys. teraz musze zmienic olej i zastanawiam sie jaki wlac ?? nie znam sie na tym słyszałem ze jesli wleje mineralny to bedzie mniej brał ! co wy na to ? a co myslicie o Lotosie ?? czy lepije pozostac przy tym polsyntetycznym ??
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Mam TD i tez 200tysiecy przejechane- branie oleju oceniam na 100ml/1000km czyli miesci sie w tym co w ksiazce serwisowej pisze...
Ja po sprowadzeniu zalalem Orlenem (bo byl w promocji )- mechanik stwierdzil ze na przeplukanie dobry ale lepiej na polskich nie jezdzic bo podobno sa kiepskie...
A jeszcze jedna sprawa- jak wlejesz mineralny to mozesz zalatwic turbine bo mineral jest za gesty do turbin...tak przynajmniej slyszalem i w to wierze...
Ja po sprowadzeniu zalalem Orlenem (bo byl w promocji )- mechanik stwierdzil ze na przeplukanie dobry ale lepiej na polskich nie jezdzic bo podobno sa kiepskie...
A jeszcze jedna sprawa- jak wlejesz mineralny to mozesz zalatwic turbine bo mineral jest za gesty do turbin...tak przynajmniej slyszalem i w to wierze...
-
- Turbo Inside
- Posty: 119
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 15:26
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja mam Turbodiesla i nigdy nie słyszałem o czymś takim że olej mineralny nie nadaje się do turbosprężarek!!!Jeżdżę na mineralnym LOTOSIE czasem jakimś ORLENIE i zero problemów,z tym że ja już mam padnięty motorek trochę i wciąga jakieś 0.7 litra na 1000. Popatrzcie sobie nawet na naklejki na poważnych olejach ELF czy jakich innych tam nawet pisze że można je stosować do silników z TURBOSPRĘŻARKAMI.
T o M
Dobry mineral pewnie kosztuje podobnie do polskiego polsyntetyka ktory tez mozna sobie czesciej wymieniac...ja slyszalem opinie taka ze mineral to juz do bardzo spracowanych silnikow, a jak silnik jest ok to trzeba mu lac polsyntetyk...
A teraz juz calkiem technicznie- wedlug instrukcji obslugi do mk2 do silnika D/TD w temperaturach od -15 do +20 trzeba lac 10W40 (typowy polsyntetyk) lub nawet zadszy 10W30...a w wyzszych temperaturach mozna 15W50 lub 15W40 bo w takiej temperaturze nie sa takie geste...czyli wniosek jest taki ze jak silnik nie "przecieka" i nie chcemy go zajechac to lepiej lac zadszy olej (ale bez przesady- bo na syntetyku nie pojezdzimy)
A teraz juz calkiem technicznie- wedlug instrukcji obslugi do mk2 do silnika D/TD w temperaturach od -15 do +20 trzeba lac 10W40 (typowy polsyntetyk) lub nawet zadszy 10W30...a w wyzszych temperaturach mozna 15W50 lub 15W40 bo w takiej temperaturze nie sa takie geste...czyli wniosek jest taki ze jak silnik nie "przecieka" i nie chcemy go zajechac to lepiej lac zadszy olej (ale bez przesady- bo na syntetyku nie pojezdzimy)
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 380 gości