Rozjechane mapy PB ?(UPDATE)

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

xgabrys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 20:16

Rozjechane mapy PB ?

Post autor: xgabrys » śr maja 21, 2014 13:15

Czyli na dobrą sprawę zapłaciłem niepotrzebnie 150 zł w zakładzie bo mogłem wpierw wymienić świece i filtr gazu a dopiero później się bawić w regulacje.
Te lekkie poszarpywania to na ciepłym i na zimnym. Silnik na PB nic nie szarpie, a na gazie jakoś mocniej przy zmianie biegu jak wciskam pedał gazu to tak jakby dostał mocnego strzała i chciałby ruszać mocno do przodu.
Auto mam niespełna 3 tygodnie więc nie wymieniałem świec. Gazownik podczas jazdy srawdzał obciążenie cewek i mówił, że wszystko jest ok. Co do filtra gazu to ktoś może mi podpowiedzieć jaki mam zakupić? Gaziarz mi powiedział, żebym szukał gdzieś na allegro w aucie mam filtr jakąs 16, a on mi powiedział, że mogę kupić 14 w sumie nie wiem o co dokładnie mu chodziło któs mógłby mi podać link gdzie to mogę dostać?



xgabrys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 20:16

Rozjechane mapy PB ?

Post autor: xgabrys » śr maja 21, 2014 13:20

Coś takiego? allegro.pl/filtr-fazy-lotnej-landi-renzo-krocce-fi-14mm-i4222744098.html



xgabrys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 20:16

Rozjechane mapy PB ?

Post autor: xgabrys » śr maja 21, 2014 13:43

Sorry za spam ale teraz dla pewności podpiąłem samochód i sprawdziłem vagiem i jedynie wywala taki błąd
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

Czy to ma coś wspólnego z tym jak pracuje silnik?



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Rozjechane mapy PB ?

Post autor: jameess » śr maja 21, 2014 13:59

Wiesz, bez obrazy, jak na razie to jesteś zielony jak szczaw na wiosnę i można sobie bajać i gdybać do woli. Ale możesz to zmienić, poczytać, nauczyć się, mogę ci podesłać materiały dotyczące Vga itp. Jak sięwie o co chodzi to można zaoszczędzić mnóstwo kasy, czasu i nerwów.

Filtr fazy lotnej możesz kupić jakiejkolwiek firmy , ważne żeby wlot i wylot był o odpowiedniej średnicy, Kup najlepiej filtr z włókna szklanego.

Trzeba wymienić tez filterek fazy ciekłej który jest gdzieś przy reduktorze, zintegrowany lub nie, trzeba sprawdzić.

Takie rzeczy jak świece i filtry to pierdoły, ale mające duże znaczenie, oczywiście ich wymiana nie uzdrowi gazowni, ale ją polepszy bo i tak widać potrzebna regulacja.

Błąd jaki masz dotyczy korekty krótkoterminowej, zalewa pewnie przy przłączanieu gazu i być może masz wtedy falują obroty, co jest objawem brudnych wtryskiwaczy gazowych. ( zazwyczaj).
Opisz jak przebiegała regulacja w firmie Neptun? Za co dokładnie zapłaciłeś 150 zł?



xgabrys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 20:16

Rozjechane mapy PB ?

Post autor: xgabrys » śr maja 21, 2014 14:09

Oczywiście, że jestem zielony i wcale się nie obrażam. Staram się ogarniać tematykę związaną z VAG-iem oraz LPG jednak na to trzeba czasu. Jestem pojętnym i pokornym uczniem więc z miłą chęcią przyjmę wszystkie materiały jakie posiadasz.
No to ten filtr do którego podesłałem link to będzie chyba dobry więc zamawiam. Mówił mi gaziarz, że ma być srednica 14.
Za co?
W sumie przyjechałem na krzywy ryj za przeproszeniem. Bo mieli trochę roboty ale udało mi się jakoś zagadać żeby chociaż sprawdzili co w trawie piszczy.
Zdiagnozowali dwie rzeczy tzn jeden wężyk podciśnienia który sobie zwisał od reduktora to mi go podłączyli dodatkowo drugi urwany wężyk od turbo. No i dwa przejazdy ze sprzętem diagnostycznym. Sprawdzali komputer podczas jazdy i sterownik gazu. Z tego co mi powiedział to była za bogata mieszanka i zalewało go na PB.
To z grubsza wszystko. Pewnie z 50 zeta zapłaciłem za to, że od ręki mnie przyjeli.



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Rozjechane mapy PB ?

Post autor: jameess » śr maja 21, 2014 14:43

To jedź do nich na poprawkę, ale najpierw wymiana świec i filtry LPG + filtr powietrza. W twoim reduktorze jest zintegrowany filtr fazy ciekłej przy elektrozaworze, kosztuje pewnie kilka złotych, wymiana prosta.

Posprawdzaj dokładnie wszystkie wężyki przy silniku czy są szczelne, jak sparciały to wymienić, dokupisz w każdym motoryzacyjnym, groszowe sprawy.

Jaki w ogóle przebieg ma ta instalacja? Bo z czasem reduktor już niedomaga, nie trzyma stabilnego ciśnienia i wtryskiwacze się syfią i zazwyczaj podczas przełączania telepie budą.

Czy na gaz masz płynne przełączanie, czy silnik nie równo pracuje wtedy?


Masz Silnik AGU?



xgabrys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 20:16

Rozjechane mapy PB ?

Post autor: xgabrys » śr maja 21, 2014 14:56

Mam silnik AGU
Instalacja ma już 9 lat. Czuć jak na gaz przełącza ale silnik pracuje równo.
Jestem ciekaw ile tym razem mnie skasują za usługę.



xgabrys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 20:16

Rozjechane mapy PB ?(UPDATE)

Post autor: xgabrys » wt cze 03, 2014 23:09

Nie chce zakładać nowego tematu dlatego postanowiłem tutaj zapytać. Opiszę wpierw co się stało.


Po ciężkiej walce z wtryskami MED jak się okazało jeden nie chodził równo i zalewał. Wymieniłem całą sekcję ponieważ na starej szarpało silnikiem na LPG przy dodawaniu gazu. Zamontowałem u gazownika nowe Medy niebieskie i lekko skorygował on mapy. Pojechałem się na próbną jazdę i ku mojemu zdziwieniu szarpania na LPG nadal występowały. Po powrocie gazownik podpiął się pod instalkę i przez chwilę zaczął ustawiać w pewnym momencie po którymś przygazowaniu na postoju (pracował na PB) pod maską pojawił się biały dym. Od razu silnik zgasiliśmy i okazało się, że od kolektora idzie plastik na którym był wąż założony i scisniety obejmą. Pod obejmą pękł plastik i wyciekł cały płyn. Zauważyłem, że płyn był lekko zmieszany z olejem. Bo takie oczko było w tej kałuży płynu.
Moje pytanie jest następujące. Czy to objawy walniętej uszczelki pod głowicą? Czy po prostu możliwe, że ten plastik nie wytrzymał ciśnienia przy dodawaniu gazu?
Jakie są metody na sprawdzenie uszczelki. takie które mógłbym sam zrobić. Czytałem gdzieś o tym, że węże się sprawdza czy nie są naprężone.
Jutro wymienimy ten plastik i założymy wszystko do kupy, a nie chce za chwile znów wymieniać tego samego.



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Rozjechane mapy PB ?(UPDATE)

Post autor: jameess » śr cze 04, 2014 08:27

Piszesz o jakim kolektorze? Bo jakieś masło maślane, cyknij fote bo kompletnie nie wiem o co ci chodzi, chociaż mam taki sam silnik.



xgabrys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 20:16

Rozjechane mapy PB ?(UPDATE)

Post autor: xgabrys » śr cze 04, 2014 12:57

Wrzucam fotkę tego w którym miejscu zsunął się wąż
http://zapodaj.net/7e9f5e49278ba.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A tutaj zdjęcie w którym miejscu pękł plastik
http://zapodaj.net/98934dea03195.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy to możliwe, że przez ciśnienie plastik w wężu pękł i się zsunął? Ze starości czy może jakaś inna przyczyna?

Wracając do tematu. Dziś byłem u gazownika i sprawdził, że na jednej cewce iska nie idzie, a na innych jest mała. No to podjechałem po cewkę. Po podmianie faktycznie mniej szarpało ale jednak dało się odczuć, że do 2tys obrotów szarpie. Podmieniliśmy miejscami cewki i szarpanie było mniejsze. Teraz pytanie czy wymienić wszystkie cewki czy szukać dalej?



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Rozjechane mapy PB ?(UPDATE)

Post autor: jameess » czw cze 05, 2014 10:13

Co do węzy to mogło się to zdarzyć. Jak auto będzie nagrzane to węże nie mogą być twarde tylko swobodnie można je paluszkami uginać. świece wymieniłeś?
Najpierw zobacz w jakim stanie są świece i je wymień. Co do cewek to w tym silniku wymienia się cały komplet 4 szt , beru są ok. BO jak zaczynają siadać to po kolei zdychają . Ale jak powiedziałem, najpierw świece platynowe NGK PFR6Q.



xgabrys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 20:16

Rozjechane mapy PB ?(UPDATE)

Post autor: xgabrys » sob cze 07, 2014 09:19

Panowie pytanie za 100 punktów.
Chcę wymienić cewki zapłonowe w moim golfie ale nie wiem które są najlepsze?
Miałem do tej pory BERU ale są one trudno dostępne. Czy firma NGK albo MagnetiMarelli to dobry zamiennik?



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Rozjechane mapy PB ?(UPDATE)

Post autor: red_devil25 » sob cze 07, 2014 17:14

wolalbym zdecydowanie ngk


Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość