Po wymianie filtrow więcej pali

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: rem08 » wt maja 20, 2014 12:35

Auto to Audi A4 B5 z silnikiem 1.8 125 KM i sekwencyjnym gazem. Reduktor emmegas, wtryski Magic Jet i sterownik Stag 300. Auto przed wymianą filtrów paliło 11,5 litra gazu w trasie. wymieniłem filtry fazy ciekłej i lotnej i ku mojemu zdziwieniu auto w trasie przy jeździe do 120 km/h pali 14 litrów LPG!!! Co może byc przyczyną? Mapa w kompie niemal idealnie pokrywa się z mapą benzyny. Ciśnienie gazu w reduktorze na wolnych obrotach to 1,32 i przy gwałtownym dodaniu gazu na postoju spada do 0,9. W Programie ustawione są wtryski valtek a założone są Magic Jet. Nic nie zmieniałem w ustawieniach bo szkoda mi mapę psuc bo ogólnie mam małe pojęcie o sekwencji. Co może byc powodem takiego spalania? Dodam że filtry były już bardzo mocno zużyte. Przy wymianie filtrów oczywiscie zakręciłem zawór na butli z gazem a gdy go odkręcałem to doszedłem do wniosku że chyba był nie do końca odkręcony. Czy jest możliwe że ktoś chciał zmniejszyc spalanie gazu poprzez przykręcenie nieco zaworu w butli? Autko od niedawna w moim posiadaniu i jeszcze niewiele o nim wiem! Proszę Was o pomoc



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: jameess » wt maja 20, 2014 14:51

Ustaw wtryski w stagu jako magic jet. ponowna regulacja i będzie ok.
Dodatkowo trzeba sprawdzić korekty krótkie i długie w kompie auta. Bo wiesz często jest tak że mapy się pokrywają, a ustawienia i tak są do kitu.



Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: rem08 » wt maja 20, 2014 23:46

Ok. W najbliższym czasie to zrobie. A co ogólnie myślisz o tym reduktorze? Emmegas 620. Ogólnie autko mam od niedawna i chcę je doprowadzic do porządku. Dynamika już jest super tylko właśnie to spalanie. Dzięki za radę



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: Dam » śr maja 21, 2014 01:32

rem08 pisze:Ciśnienie gazu w reduktorze na wolnych obrotach to 1,32 i przy gwałtownym dodaniu gazu na postoju spada do 0,9
Jakie spadki ciśnienia podczas jazdy?
rem08 pisze:Mapa w kompie niemal idealnie pokrywa się z mapą benzyny.
Mapy są aktualne tylko w czasie strojenia ( ustawiania mnożnika). Są narzędziem do jego ustawienia. Później nie ma się co nimi sugerować.
rem08 pisze:W Programie ustawione są wtryski valtek a założone są Magic Jet
Jeżeli w programie nie ma opcji Magic Jetów to ustawia się na Matrixy albo Valteki właśnie.
rem08 pisze:Czy jest możliwe że ktoś chciał zmniejszyc spalanie gazu poprzez przykręcenie nieco zaworu w butli
Możliwe jest, niemniej mija się to z celem.
rem08 pisze:A co ogólnie myślisz o tym reduktorze? Emmegas 620
Reduktor jak reduktor, ważne by był sprawny (nie miał za dużych spadków ciśnienia w czasie jazdy).


Nic nie grzebałeś w aucie poza wymianą filtrów? Też Ci polecam regulację od nowa na świeżych filtrach skoro Twoje były zawalone, bo nie masz pewności czy ktoś nie robił tego wcześniej na zasyfionych właśnie. Jeżeli w programie są do wyboru Magic Jety to tak ustaw.



Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: rem08 » śr maja 21, 2014 12:06

Ok. Dzięki za rady jutro do szwagra skoczę to podłączymy i na nowo się go ustawi. Dzięki wielkie



Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: rem08 » pn maja 26, 2014 19:50

Obrazek

Co powiecie na te mapki? Ku mojemu zdziwieniu ciśnienie gazu dzis nie spadało a wręcz przeciwnie przy wyższym obciążeniu rosło. W błędach wyskoczył komunikat że wtryskiwacze gazu maksymalnie otwarte!! Sprawdz sonde przy maksymalnym obciążeniu. Mnożnik chyba jest też troche nie taki. Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: Dam » pn maja 26, 2014 21:10

Te mapki to zaraz po regulacji? Jeżeli tak to właściwie są nie pokryte. Auto było rozgrzane do temperatury roboczej?
Możesz nagrać osc z jazdy gdy wywala ten błąd? Bo przyczyn może być kilka a szkoda szukać po omacku.



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: red_devil25 » pt maja 30, 2014 09:50

widac ,ze w duzej czesci mapy jest za bogato.mozna sprobowac minimalnie cisnienie zredukowac i zobaczyc jak mapki sie zachowaja tak np do 1,2bara


Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM

Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: rem08 » pt cze 06, 2014 09:52

Sorki że tak długo mnie nie było ale czasu nie było. Wrzucam moją mapkę po zmniejszeniu ciśnienia i autokalibracji oraz zebraniu map. Co Wy na to? Ciśnienia niżej nie mogę chyba dac bo juz się ubogo robi. Mnożnik mnie nie pokoi. Czyżby za duże dysze? oceńcieObrazek



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Po wymianie filtrow więcej pali

Post autor: red_devil25 » pt cze 06, 2014 19:44

widac na calej linii ,ze jest za biednie .podkrec delikatnie cisnienie i sprobuj autokalibracji jak mapki sie pokryja


Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości