[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
Cześć. Wpadło mi w ręce elektryczne lusterko do mk2, ale niestety z uszkodzoną obudową. Po podłączeniu pod oryginalną instalację okazało się, ze ani nie grzeje, ani nie działa regulacja (jakieś znaki życia dawało, ale nie ruszało się). Więc postanowiłem je całe rozebrać i obadać jak całość wygląda w środku.
W pierwszej kolejności należy zdjąć szkło – u mnie poszło gładko, bo okazało się, że szkło jest przyklejone do podstawki taśmą dwustronną (jakaś podróbka, stąd brak grzania – jeden problem rozwiązany). W każdym razie, podstawka jest zamocowana do elementu obrotowego (głowicy) przy pomocy ośmiu zaczepów i czterech bolców. Najlepszym sposobem jest podważenie zaczepów śrubokrętem (małym, bo zaczepy nie są duże). Zdjęcie przedstawia już wyciągnięty mechanizm połączony z podstawką (te zdjęcia rozbiłem już na końcu, ale istotny jest wygląd i rozmieszczenie zaczepów).
Wracając do głównego zadania. Po zdjęciu szkła i podstawki, widzimy element obrotowy. Aby go wyciągnąć, należy odkręcić cztery śrubki. Po ich odkręceniu można lekko wyciągnąć głowicę obrotową, ale nie zupełnie, bo jest jeszcze „trzymana” przez cztery przewody – czarny, biały, brązowy, niebieski. Można je bez problemu odłączyć od głowicy (są zakończone konektorami męskimi). Nie trzeba się obawiać o ponowne podłączenie, gdyż gniazda w głowicy są opisane, więc wiadomo co i gdzie należy wpiąć).
Po odłączeniu przewodów, można głowicę wyjąć. Przy okazji również można wyjąć wiązkę elektryczną (cztery przewody sterujące głowicą, dwa przewody sterujące grzaniem (powinny być podpięte pod matę grzewczą, u mnie jej nie było).
Głowicą zaraz się zajmiemy, najpierw ciekawostka. Gdy mamy już w ręku samą obudowę (wraz z metalowym stelażem w środku), możemy zobaczyć rozwiązanie, o którym przynajmniej ja nie miałem pojęcia. Pod ramieniem lusterka jest zaślepka. Po jej zdjęciu (najlepiej cienkim śrubokrętem) widać mały otwór. W tym otworze jest blaszka. Po podniesieniu jej, pojawia się możliwość przestawienia lusterka względem trójkąta. Są dwie możliwe pozycje ustawienia lusterka. Na pozostałych zdjęciach widać, jak jest to rozwiązane – blaszka połączona z metalowym elementem wchodzi w jedno z dwóch zagłębień.
Teraz poddajemy głowicę oględzinom. Problem z moją od razu się ujawnił – głowica składa się z dwóch elementów plastikowych, dolny jest ponacinany. U mnie górna część głowicy „weszła” na część dolną i się zakleszczyła. Przystąpiłem więc do jej uwolnienia . Elementy regulacyjne są bardzo delikatne, trzeba bardzo uważać, żeby tam nic nie połamać. Mi się udało i głowica powróciła do pierwotnej pozycji. Samego silniczka nie wyciągałem już. Teraz pozostaje połączenie wiązki do głowicy i sprawdzenie jak to pracuje. Można lekko nasmarować powierzchnie robocze.
W związku z tym, że nie mam sprawnej obudowy oraz wkładu grzewczego, porada w tym miejscu się kończy. Oczywiście będzie uzupełniona o proces składania jak tylko zdobędę potrzebne części.
W pierwszej kolejności należy zdjąć szkło – u mnie poszło gładko, bo okazało się, że szkło jest przyklejone do podstawki taśmą dwustronną (jakaś podróbka, stąd brak grzania – jeden problem rozwiązany). W każdym razie, podstawka jest zamocowana do elementu obrotowego (głowicy) przy pomocy ośmiu zaczepów i czterech bolców. Najlepszym sposobem jest podważenie zaczepów śrubokrętem (małym, bo zaczepy nie są duże). Zdjęcie przedstawia już wyciągnięty mechanizm połączony z podstawką (te zdjęcia rozbiłem już na końcu, ale istotny jest wygląd i rozmieszczenie zaczepów).
Wracając do głównego zadania. Po zdjęciu szkła i podstawki, widzimy element obrotowy. Aby go wyciągnąć, należy odkręcić cztery śrubki. Po ich odkręceniu można lekko wyciągnąć głowicę obrotową, ale nie zupełnie, bo jest jeszcze „trzymana” przez cztery przewody – czarny, biały, brązowy, niebieski. Można je bez problemu odłączyć od głowicy (są zakończone konektorami męskimi). Nie trzeba się obawiać o ponowne podłączenie, gdyż gniazda w głowicy są opisane, więc wiadomo co i gdzie należy wpiąć).
Po odłączeniu przewodów, można głowicę wyjąć. Przy okazji również można wyjąć wiązkę elektryczną (cztery przewody sterujące głowicą, dwa przewody sterujące grzaniem (powinny być podpięte pod matę grzewczą, u mnie jej nie było).
Głowicą zaraz się zajmiemy, najpierw ciekawostka. Gdy mamy już w ręku samą obudowę (wraz z metalowym stelażem w środku), możemy zobaczyć rozwiązanie, o którym przynajmniej ja nie miałem pojęcia. Pod ramieniem lusterka jest zaślepka. Po jej zdjęciu (najlepiej cienkim śrubokrętem) widać mały otwór. W tym otworze jest blaszka. Po podniesieniu jej, pojawia się możliwość przestawienia lusterka względem trójkąta. Są dwie możliwe pozycje ustawienia lusterka. Na pozostałych zdjęciach widać, jak jest to rozwiązane – blaszka połączona z metalowym elementem wchodzi w jedno z dwóch zagłębień.
Teraz poddajemy głowicę oględzinom. Problem z moją od razu się ujawnił – głowica składa się z dwóch elementów plastikowych, dolny jest ponacinany. U mnie górna część głowicy „weszła” na część dolną i się zakleszczyła. Przystąpiłem więc do jej uwolnienia . Elementy regulacyjne są bardzo delikatne, trzeba bardzo uważać, żeby tam nic nie połamać. Mi się udało i głowica powróciła do pierwotnej pozycji. Samego silniczka nie wyciągałem już. Teraz pozostaje połączenie wiązki do głowicy i sprawdzenie jak to pracuje. Można lekko nasmarować powierzchnie robocze.
W związku z tym, że nie mam sprawnej obudowy oraz wkładu grzewczego, porada w tym miejscu się kończy. Oczywiście będzie uzupełniona o proces składania jak tylko zdobędę potrzebne części.
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 15:37 przez tylny, łącznie zmieniany 2 razy.
Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)
To ja dokończe:
-wsadź to w manualna obudowę, nie różni się kompletnie niczym.
-blaszka słuzy do przestawienia lusterka w wersji angielskiej.
-montaż odbywa sie w drugą stronę po prostu.
-szkło ORI ściąga się razem z plastikiem, podważając śruborkiem.
marianmk2, i tutaj się mylisz, Oryginalny wkład elektryczny mk2 jest na 4 śrubki i pasuje idealnie do obudowy lusterka manualnego.
I nie mów że nie wsadzę bo od 2 lat jeździ to u mnie na furze.
mechanizmy z mk3 są na 3 śrubki i nie pasują. Za to są wymienny dla całej grupy VAG (skoda, audi seat itd) jest nieco inny niż ten z mk2 w ogóle (na 2 silniczkach a w mk2 na jednym ze sprzęgiełkam)i.
[ Dodano: 15 Cze 2010 19:25 ]
Jeszcze jedno. Możesz odpuścić sobie przekładanie stelaża z passata do mk2. jest za duży i nie wejdzie, poza tym jest zupełnie inaczej mocowany do trójkąta. Ale przyjrzyj sie dokładnie, jeśli jest mocowany na 4 śrubki to wejdzie do manuali na bank.
marianmk2, bardzo się mylisz. Poniżej masz dowód. Mechanizm manualny (biały) i obudowa jest fabryczna od mojego auta. Mechanizm elektryczny jest przełożony z rozwalonych. Jak widzisz manual jest mocowany na 4 śrubki i są zamienne z elektrycznym p&p. Dodatkowo na drugim zdjęciu widać numer części na obudowie lusterka i stelażu, których u ciebie nie ma, jest za to jakieś 1-71-cośtam. Słowem masz podróby, więc nie wprowadzaj w błąd, ani nie rzeźb, tylko kup ori obudowy za grosze i założysz mechanizm bez przeróbek:
marianmk2, taki sam i tak mocowany mechanizm był w autach które wymieniłeś. zmiana była dopiero w mk3.
marianmk2, widzisz? i rzeźbić nie musisz
Manipulator z Passata jest taki sam różni sie obudową ale to nie istotne
-wsadź to w manualna obudowę, nie różni się kompletnie niczym.
-blaszka słuzy do przestawienia lusterka w wersji angielskiej.
-montaż odbywa sie w drugą stronę po prostu.
-szkło ORI ściąga się razem z plastikiem, podważając śruborkiem.
marianmk2, i tutaj się mylisz, Oryginalny wkład elektryczny mk2 jest na 4 śrubki i pasuje idealnie do obudowy lusterka manualnego.
I nie mów że nie wsadzę bo od 2 lat jeździ to u mnie na furze.
mechanizmy z mk3 są na 3 śrubki i nie pasują. Za to są wymienny dla całej grupy VAG (skoda, audi seat itd) jest nieco inny niż ten z mk2 w ogóle (na 2 silniczkach a w mk2 na jednym ze sprzęgiełkam)i.
[ Dodano: 15 Cze 2010 19:25 ]
Jeszcze jedno. Możesz odpuścić sobie przekładanie stelaża z passata do mk2. jest za duży i nie wejdzie, poza tym jest zupełnie inaczej mocowany do trójkąta. Ale przyjrzyj sie dokładnie, jeśli jest mocowany na 4 śrubki to wejdzie do manuali na bank.
marianmk2, bardzo się mylisz. Poniżej masz dowód. Mechanizm manualny (biały) i obudowa jest fabryczna od mojego auta. Mechanizm elektryczny jest przełożony z rozwalonych. Jak widzisz manual jest mocowany na 4 śrubki i są zamienne z elektrycznym p&p. Dodatkowo na drugim zdjęciu widać numer części na obudowie lusterka i stelażu, których u ciebie nie ma, jest za to jakieś 1-71-cośtam. Słowem masz podróby, więc nie wprowadzaj w błąd, ani nie rzeźb, tylko kup ori obudowy za grosze i założysz mechanizm bez przeróbek:
marianmk2, taki sam i tak mocowany mechanizm był w autach które wymieniłeś. zmiana była dopiero w mk3.
marianmk2, widzisz? i rzeźbić nie musisz
Manipulator z Passata jest taki sam różni sie obudową ale to nie istotne
Ostatnio zmieniony pt cze 04, 2010 15:57 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Jak rozebrać te lusterko żeby wyciągnąć ten metalowy stelaż ze środka lustra ? Cały czas myślałem że jego nie da rady wyjąć, dopóki nie zobaczyłem fotek kolegi marianmk2 Szkoda że wcześniej tu nie zajrzałem, bo parę dni temu malowałem obudowy lusterek pod kolor budy i ten trójkąt musiałem obklejać i ogólnie kiepsko się to malowało właśnie przez to że było nie rozebrane. Ale byłem pewien że tego już się dalej nie da rozebrać. Proszę o odpowiedź, bo jak coś to sobię podmienie trójkąty bo w tym co mam w kilku miejscach farba odprysnęła i wygląda nieładnie.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy można wykorzystać do regulacji lusterek taki joystick?(chyba z golfa 3 - dokładnie nie wiem):
Bo ten joystick jest na 8 kabelków, a oryginalny z golfa II jest chyba na 6 kabelków.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy można wykorzystać do regulacji lusterek taki joystick?(chyba z golfa 3 - dokładnie nie wiem):
Bo ten joystick jest na 8 kabelków, a oryginalny z golfa II jest chyba na 6 kabelków.
Ostatnio zmieniony śr lip 21, 2010 16:39 przez #Mateusz#, łącznie zmieniany 1 raz.
Green Madison:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3862683#3862683
obudów łatwo nie ściagniesz
joy chyba powinien podejść, trzeba by pokombinować z nim. Ale jest sens? za 2-3 dychy kupisz ori:
http://allegro.pl/item1094523071_vw_pas ... k_ele.html
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1
http://allegro.pl/item1135243904_wlaczn ... at_b3.html
joy chyba powinien podejść, trzeba by pokombinować z nim. Ale jest sens? za 2-3 dychy kupisz ori:
http://allegro.pl/item1094523071_vw_pas ... k_ele.html
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1
http://allegro.pl/item1135243904_wlaczn ... at_b3.html
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Czarson
- Forum Master
- Posty: 1948
- Rejestracja: pt maja 16, 2008 21:12
- Lokalizacja: Puławy/Oslo
- Kontakt:
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
jak sprwadzić lusterka w mk2?? czyli chodzi mi o wytłumaczenie chłopskie który kolor podpiąć pod "+" a który "-" ??
żeby nic nie popalic tego silniczka
żeby nic nie popalic tego silniczka
co myślisz o moim golfie? viewtopic.php?f=87&t=436585 zapraszam do komentowania
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
Mój nowy Edition One GTI viewtopic.php?f=87&t=543801" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię listwy wąskie od pakietu GTI 3d do mk2
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
mam lusterka ele ale mechanizmy sa do wyrzucenia- 99% spalone silniczki.. czy jest mozliwosc przelozenia samych glowic z innego modelu?
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
Pozwoliłem sobie odkopać ten temat ponieważ mam problem z elektrycznymi lusterkami, ale zacznę od początku. Rok temu nabyłem na aledrogo komplet elektrycznych lusterek od paska B 2 celem założenia w moim sciro, ale okazało się że ktoś nie potrafił prawidłowo zdemontować lustra w jednym lusterku i został połamany mechanizm sterujący. Za jakiś czas wpadła mi w ręce wiązka z mechanizmami z golfa II i mogłem przystąpić do montażu elektryki lusterek w moim sciro. Ale kiedy chciałem sprawdzić czy wszystko działa jak należy to okazało się że coś nie bardzo chce działać, po podłączeniu zasilania zgodnie ze schematem z tego tematu.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=8141" onclick="window.open(this.href);return false;
Silniczki obu lusterek słychać tylko przy naciskaniu manetki w jednej płaszczyźnie lecz nie widać aby lusterka zmieniały położenie, przy próbie regulacji w drugiej płaszczyźnie słychać tylko pykanie sprzęgieł bez zmiany położenia mechanizmu. Przy czym identycznie jest na obu wiązkach, zmianach joysticka na inny i wszystkich trzech mechanizmach regulacji.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=8141" onclick="window.open(this.href);return false;
Silniczki obu lusterek słychać tylko przy naciskaniu manetki w jednej płaszczyźnie lecz nie widać aby lusterka zmieniały położenie, przy próbie regulacji w drugiej płaszczyźnie słychać tylko pykanie sprzęgieł bez zmiany położenia mechanizmu. Przy czym identycznie jest na obu wiązkach, zmianach joysticka na inny i wszystkich trzech mechanizmach regulacji.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
To ja jeszcze dopowiem - mechanizm elektrycznego lusterka w Golfie 2 jest identyczny jak w pasku b3, transporterze T3, i pewnie kilku innych VW. Obudowa, jak wcześniej było pisane - jest identyczna w wersji manualnej i elektrycznej. Tak więc łatwo można przełożyć mechanizmy z paska, gdzie taki bajer częściej występował i cieszyć się elektrycznymi lustrami w mk2. Acha, joy z paska b3 też pasuje - jedynie sam wygląd drążka jest inny niż w golfie, w niczym to nie przeszkadza.
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
Chciałem założyć do siebie elektryczne lusterka. Tylko gdzie fabrycznie był montowany joystick od regulacji??
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
W miejscu, gdzie masz regulację manualną, tylko tej blachy pod spodem nie było. Z drugiej strony albo była zaślepka, albo tapicerka w ogóle nie miała otworu na regulację.
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
A co najciekawsze silniczki w BMW z lat 80,90-tych są takie same jak w golfie II
Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903
MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146
Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW
ABF - Ale Będzie Frajda
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię
MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146
Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW
ABF - Ale Będzie Frajda
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię
[mk2] Elektryczne lusterka - jak rozebrać, naprawa, budowa
Ma ktoś schemat, informację gdzie wpiąć oryginalną wiązkę (nie pociętą itp) w skrzynkę bezpieczników?
Jest to wiązka co prawda z b3 - nie wiem czy były jakieś różnice z mk2.
Jest to wiązka co prawda z b3 - nie wiem czy były jakieś różnice z mk2.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości