Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
To jakis Garrett, tabliczke ma z tylu turbiny. Nr to 068145703 na koncu nie ma zadnej literki.
To turbo pojawilo sie juz na forum w tym temacie. Ktos podal tam symol Garrett TA0304.
To turbo pojawilo sie juz na forum w tym temacie. Ktos podal tam symol Garrett TA0304.
Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
turbo po prawej to T3
jeśli flansza od kolektora wydechowego jest trapezowa, to pochodzi z 1.6TD, jeśli jest prostokątna to pochodzi z silników 2.4TD stosowanych w VW LT i Volvo serii 700 i 900
jeśli flansza od kolektora wydechowego jest trapezowa, to pochodzi z 1.6TD, jeśli jest prostokątna to pochodzi z silników 2.4TD stosowanych w VW LT i Volvo serii 700 i 900
Re: Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
arwam, dzieki za wyjasnienie. Turbina ma flansze identyczne jak k14 obok (od strony kolektora jest trapez) wiec pochodzi z 1.6TD.
Na seryjnej k14 jest sporo dymu wiec pewnie w wolnej chwili wleci ta t3
Na seryjnej k14 jest sporo dymu wiec pewnie w wolnej chwili wleci ta t3
Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
a może to nie wina turbo a trzeba by pobawić się dynamicznym kątem wtrysku?? Skoro dawkę zwiększyłeś, a wyprzedzenie kąta wtrysku zostawiłeś jak dla serii dawki to nie dziwota, że dymi... . Zależność jest taka... większa dawka -> wcześniejszy kąt wtrysku żeby zdążyć ją spalić... bez tego po prostu będzie dymić jak i podbijać boosta/przeładowywać.strus90 pisze:Na seryjnej k14 jest sporo dymu wiec pewnie w wolnej chwili wleci ta t3
Założysz większe turbo i znów zacznie się płacz, że dołem w ogóle nie jedzie a dymi jeszcze więcej puki boosta nie dostanie. Chyba nie tędy droga... prawda??
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
W jaki sposob ustawic kat wtrysku?
Dymienie mi nie przeszkadza, raczej traktowalem je jako zapas paliwa
Dymienie mi nie przeszkadza, raczej traktowalem je jako zapas paliwa
Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
strus90, kąt wtrysku należy mocniej wyprzedzić i tego nie robisz ustawieniem pompy wtryskowej ( pośrednio możesz, ale to nie to czego potrzebujesz ). Należy się pobawić ciśnieniem wewnętrznym w pompie wtryskowej. Link do tematu... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=203976" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S.
Sam wiem po sobie modząc softa do TDI... zwiększenie dawki bez wyprzedzenia kąta wtrysku powoduje dym i nic więcej. Dlatego warto pobawić się kątem wtrysku.
P.S.
Sam wiem po sobie modząc softa do TDI... zwiększenie dawki bez wyprzedzenia kąta wtrysku powoduje dym i nic więcej. Dlatego warto pobawić się kątem wtrysku.
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
strus90, kąt wtrysku należy mocniej wyprzedzić i tego nie robisz ustawieniem pompy wtryskowej ( pośrednio możesz, ale to nie to czego potrzebujesz ). Należy się pobawić ciśnieniem wewnętrznym w pompie wtryskowej. Link do tematu... viewtopic.php?t=203976
Marcinas ale sugerujesz że trzeba zwiększyć ciśnienie wewnętrzne względem ustawień fabrycznych?o ile?
Marcinas ale sugerujesz że trzeba zwiększyć ciśnienie wewnętrzne względem ustawień fabrycznych?o ile?
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Marookrk, tak sugeruję zwiększenie ciśnienia w pompie o ile... sam musisz sprawdzić... najlepiej podpiąć manometr pod pompę wtryskową i sprawdzić jak zachowuje się ciśnienie w pompie podczas jazdy bo podczas jazdy ciśnienie może kuleć nie na postoju. Wtedy najlepiej klepać zaworek ciśnienia wewnętrznego np. co 0.5 bara żeby nie przesadzić. Dane ciśnienia wewnętrznego są podane w temacie wyżej.
- Fixiq
- No Smoke, No Fun
- Posty: 157
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 22:03
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Panowie tak się zastanawiam też nad zmianą swojego 1.6D i rodzi się pytanie. Co lepiej... 1.6TD czy wymienionego w temacie AAZ'eta?
No i najważniejsze pytanie gdzie szukać silnika. Bo jak mam kupić wymontowany silnik bez możliwości sprawdzenia to troche mnie
No i najważniejsze pytanie gdzie szukać silnika. Bo jak mam kupić wymontowany silnik bez możliwości sprawdzenia to troche mnie
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
jeśli chcesz oryginał to 1.6TD. a jak poszukujesz sporej mocy z dużym momentem obrotowym to zdecydowanie AAZ, przede wszystkim podpory wału są mocniejsze, i można dojechać w okolice 360-380Nm bez otwierania słupka jeśli w dobrym stanie, jeśli wyżej kręcisz, a jeśli tylko do 5000rpm to to i 400Nm powinno się dać przekroczyć.
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
znalezienie dobrego AAZ graniczy powoli z cudem (przynajmniej w moich rejonach) szybciej znajdziesz zadbane 1.6 TD i pewnie o wiele taniej. Szukać możesz po złomowiskach ludzie teraz oddają całe mk2 z powodu że nikt kupić już nie chce a auta spokojnie by latały i latały...
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
Panowie pomożecie.
Jesli się nie mylę to jest K24 z flanszą trapezowyą czyli pochodzi z silnika 1.6TD bądz GTD.
Dużo będzie roboty z założeniem tego i zestrojeniem? Warto się w to bawić?
Jesli się nie mylę to jest K24 z flanszą trapezowyą czyli pochodzi z silnika 1.6TD bądz GTD.
Dużo będzie roboty z założeniem tego i zestrojeniem? Warto się w to bawić?
"...kiedy przyjdzie po mnie ten zegarmistrz
światła purpurowy
stanę dumnie jak na apel zmarłych,
zwarty i gotowy... "
Parszywek ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=477972" onclick="window.open(this.href);return false;
Było: Polo 86c2f steilheck 93r.
Jest: Golf mk3 GL 94r, Polo 86c steilheck 84r. i Komar 2350 75r.
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
z tego co widać to jest turbina T3 o ile się nie mylę i pasuje p&p To jest duze turbo i zalezy co chcesz osiągnąć. Przy tej Turbinie nie ma dużo roboty. jezeli sie myle poprawcie mnie.
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
Ile kto wyciągnął z silnika AAZ
To Garrett wiec napewno T3, K24 to KKK. Jezdze na tym turbo ze 2-3 tygodnie. Jedyna przerobka to splyw oleju. My zrobilismy tak ze do flanszy dospawalismy nakretke i spllyw jest ori z K14. Po montazu zostal przestawiony boostpin, cisnienie jakie udalo sie ustawic na maksymalnie zamknietym MBC to 1bar (nie wiem czemu tylko tyle). Auto do 2,5tys mocno dymi ale dol nie ulegl jakiemus znacznemu pogorszeniu. Gora jest troszke lepsza ale tez dupy nie urywa. Moze WG jest uchylone, ale oczewiscie nie zajrzalem do niego przed montazem... Spalanie a odcinku ponad 400km wyszlo 5,8l/100km ale trafil sie godzinny korek w Warszawie, potem bylo caly czas 120km/h ale skrzynia jest zdecydowanie za krotka. Przy wyprzedzaniu trafialo sie 140-150 momentami ale obroty to juz meczarnia.
Brzeziak jesli chcesz zeby byly efekty jednak bedzie trzeba cos pomodzic z pompa lub wtryskami.
Brzeziak jesli chcesz zeby byly efekty jednak bedzie trzeba cos pomodzic z pompa lub wtryskami.
Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość