EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
EGR out - wrazenia
off na vagu oznacza tyle tylko ze nie ma puszczanego pradu na elektrozaworek od sterowania EGRem. To w jakiej pozycji jest zaf zawor fizycznie nie stweierdzisz vagiem tylko namacalnie jak tam zajrzysz do egra.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: EGR out - wrazenia
zaślepiłem EGR w silniku ALHtom74 pisze: Przy pierwszej jeździe po zaślepieniu EGR poczułem różnicę bardzo nieprzyjemną. Otóż w zakresie obrotów od 2000 do 2400-2500 słychać wyraźne gwizdanie,
i tez miałem to świstanie, zaślepiłem wężyk z podciśnieniem i się uspokoiło
ale
wg wskazania licznika, średnie spalanie pokazuje z 1-1,5 l więcej niż z podłączonym wężykiem podciśnieniowym do EGR
czy to może mieć ze sobą jakiś związek, przypadek, komputer coś pitoli ?
EGR out - wrazenia
Komp wylicza spalanie między innymi z głów na mam a przy zaslepionym egr jest większy prprzepływ.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: EGR out - wrazenia
ale u mnie nie jest problemem zaślepiony EGR tylko wężyk podciśnieniawesol pisze:Komp wylicza spalanie między innymi z głów na mam a przy zaslepionym egr jest większy prprzepływ.
przy zaślepionym EGR a normalnie podłączonym podciśnieniu do EGR spalanie spada
dlaczego ?
EGR out - wrazenia
raczje jakis blad pomiarowy tu wietrze. zaslepiony ukla dprzeplywu spalin do recyrkulacji ale z podpietym wezykiem do tego nieszczesnego ufo nic nie zmienia czy ten wezyl poprostu zaslepisz bez podpinania do ufo.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
EGR out - wrazenia
Siema
Sory ,że zapytam,co niektórzy pewnie powiedzą , że nie czytałem tematu itp...
Jestem zielony z mechaniki ale od kąt mam swojego Borata w TDi zaczołem się tym wszystkim troche interesować i stosować do zaleceń znalezionych na forum ale miałem zadać pytanie, tak więc:
Czy naprawdę opłaca się, wskazane jest zaślepienie tego zaworu ERG? Poprawi to pracę silnika?
I jak ma się to do zmiany map w aucie? Bo przy zmianie map zwiększa się dawka paliwa jak dobrze wyczytałem i czy poprzez zaślepienie EGR-a nie skróci się żywotności?
Pytam bo mam zamiar podkręcić moc w moim Boracie i chciałbym się wywiedzieć jak najwięcej
Dodam, że moje auto tak jak pisali moi poprzednicy po przekroczeniu 3500 obr/min już tak nie ciągnie...
Miło by było i byłbym wdzięczny jakby ktoś poświęcił chwilę i w jak najbardziej prosty sposób objaśnił to gościowi który "raczkuje" jeśli chodzi o TDI
Dla wszystkich którzy udzielą pomocy przy spotkaniu stwiam
Sory ,że zapytam,co niektórzy pewnie powiedzą , że nie czytałem tematu itp...
Jestem zielony z mechaniki ale od kąt mam swojego Borata w TDi zaczołem się tym wszystkim troche interesować i stosować do zaleceń znalezionych na forum ale miałem zadać pytanie, tak więc:
Czy naprawdę opłaca się, wskazane jest zaślepienie tego zaworu ERG? Poprawi to pracę silnika?
I jak ma się to do zmiany map w aucie? Bo przy zmianie map zwiększa się dawka paliwa jak dobrze wyczytałem i czy poprzez zaślepienie EGR-a nie skróci się żywotności?
Pytam bo mam zamiar podkręcić moc w moim Boracie i chciałbym się wywiedzieć jak najwięcej
Dodam, że moje auto tak jak pisali moi poprzednicy po przekroczeniu 3500 obr/min już tak nie ciągnie...
Miło by było i byłbym wdzięczny jakby ktoś poświęcił chwilę i w jak najbardziej prosty sposób objaśnił to gościowi który "raczkuje" jeśli chodzi o TDI
Dla wszystkich którzy udzielą pomocy przy spotkaniu stwiam
EGR out - wrazenia
kolego poczytaj tu troszke na forum jest wszystko naprawde. Nei wiem co masz na mysli pojecie podciagniecia troszke mocy ale jak sie troszke zaglebisz w ten temat to zauwazysz ze niektorzy troszke pdociagaja moc tdi i wyciskaja ponad 200 czy nawet 300 koni i jakos to jezdzi a nie ze sie psuje po dwa dni. Jakis glupkowaty mit powstal z tym skracaniem zywotnosci.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
EGR out - wrazenia
Witam chciałbym odświeżyć post. Jestem nowym użytkownikiem forum jak i golfa iv 1.9 tdi arl. Dzięki forum dowiedziałem się iż w autach tdi przydaje się czyszczenie oraz ewentualne zaslepienie zaworu egr. Auto które posiadam pochodzi z Włoch. Po rozkreceniu egr'a okazało się ze jest czysty i ze rura odlotowa od chłodnicy spalin do egr'a jest częściowo zaslepiona. Natomiast chłodnica spalin jest cała zawalony nagrem. Chwilowo wolałem tego nie ruszać i spowrotem zaslepiłem egr, tylko ze tym razem zaraz za chłodnica spalin i na wejściu do egr'a. Co radzicie ? Wyciągać chłodnice i ja czyścić?, wiadomo że dalej będzie się tam nagar osądzać. Egr jest zaslepiony w odpowiednich miejscach ? Co może spowodować zasyfiona chłodnica ?
W razie złego umieszczenia pytań prosiłbym o wyrozumiałość i ewentualne przerzucenie w odpowiednie miejsce.
W razie złego umieszczenia pytań prosiłbym o wyrozumiałość i ewentualne przerzucenie w odpowiednie miejsce.
EGR out - wrazenia
jak zaslepiles to tak zostaw i ciesz sie z jazdy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
EGR out - wrazenia
Jasne ze się będę cieszył tylko pytanie czy zasyfiona chłodnica spalin nie da się jakoś we znaki.
EGR out - wrazenia
Nie. Ja mam to wszystko wypalone. Zbędny gadzet i ciężar.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: EGR out - wrazenia
Panowie proszę o poradę
Pacjent to Golf IV 1.9 tdi ALH 90PS
Zainteresowałem się tym tematem bo niektóre z objawów występują też u mnie:
Oto objawy:
- od jakiegoś czasu szarpie mi na zimnym - pierwsza diagnoza dwumasa jednak spec jeden się dobrał i to nie to, bo sprzęgło w dobrym stanie i jest już wsadzony jednomas.
- turbo wpada w notlaufy jak je najdzie, przedmuchanie lub wyłączenie i włączenie silnika często pomaga. Jak na 90PS to ładnie się zbiera u mnie chyba lepiej jak inne 90konne maszynki. Turbo różnie wstaje na 2 biegu czasem od 2,5tys czasem od 3. Na 3 biegu najładniej bo już od 2100-2200 i ciągnie jakoś pod 4 bez problemu.
- syczy/gwizda coś pod maską czy to na jałowym czy też podczas jazdy po dodaniu gazu - jeden mechanik spytał się mnie "ma Pan radio?", odpowiedziałem, że tak to mi powiedział "dać głośniej i się niewsłuchiwać"
- EGR się poci jak na zdjęciach i filmie poniżej
- jak stanę z odpalonym silnikiem to czuć spalinami ropy, kiedyś tak miałem w fiacie brawo że waliło spalinami bo katalizator niedopalał....
Poniżej zdjęcia i film jak to chodzi i wygląda
https://www.youtube.com/watch?v=-oX8Mbl ... e=youtu.be
Czy wszystkie te objawy mogą być przez EGR? Niestety czytam i czytam i ciężko mi się do tego samemu zabrać, a też nie chce aby kolejny znawca mechanik zabierał mi się za regeneracje turbiny lub wymianę dwumasy której nie ma....
Pacjent to Golf IV 1.9 tdi ALH 90PS
Zainteresowałem się tym tematem bo niektóre z objawów występują też u mnie:
Oto objawy:
- od jakiegoś czasu szarpie mi na zimnym - pierwsza diagnoza dwumasa jednak spec jeden się dobrał i to nie to, bo sprzęgło w dobrym stanie i jest już wsadzony jednomas.
- turbo wpada w notlaufy jak je najdzie, przedmuchanie lub wyłączenie i włączenie silnika często pomaga. Jak na 90PS to ładnie się zbiera u mnie chyba lepiej jak inne 90konne maszynki. Turbo różnie wstaje na 2 biegu czasem od 2,5tys czasem od 3. Na 3 biegu najładniej bo już od 2100-2200 i ciągnie jakoś pod 4 bez problemu.
- syczy/gwizda coś pod maską czy to na jałowym czy też podczas jazdy po dodaniu gazu - jeden mechanik spytał się mnie "ma Pan radio?", odpowiedziałem, że tak to mi powiedział "dać głośniej i się niewsłuchiwać"
- EGR się poci jak na zdjęciach i filmie poniżej
- jak stanę z odpalonym silnikiem to czuć spalinami ropy, kiedyś tak miałem w fiacie brawo że waliło spalinami bo katalizator niedopalał....
Poniżej zdjęcia i film jak to chodzi i wygląda
https://www.youtube.com/watch?v=-oX8Mbl ... e=youtu.be
Czy wszystkie te objawy mogą być przez EGR? Niestety czytam i czytam i ciężko mi się do tego samemu zabrać, a też nie chce aby kolejny znawca mechanik zabierał mi się za regeneracje turbiny lub wymianę dwumasy której nie ma....
EGR out - wrazenia
Siema...
Chciałbym się podzielić wrażeniami po zaślepieniu EGR,,,,męczyłem sie z tym wczoraj prawie 4h....zatkany był konkretnie....otóż ładnie się zbiera...szczególnie w granicach 2800-3500 na pierwszych 3 biegach...a na 4 lipa....zaczyna przyśpieszać kiedy obroty są w granicach 2400-2600 coś się dzieje....przestaje przyśpieszać...obroty spadają i prędkośc....wlecze się potem strasznie i nie chce się rozkręcić....po zgaszeniu silnika wszystko jakby wraca do normy...dopóki nie wbije 4 biegu i nie przekrocze magicznej granicy
Początkowo myslałem, że czegoś nie podłączyłem, może Egr nie był dokręcony...otóż wszystko na swoim miejscu, Egr dokręcony....brak mi pomysłów co tomoże być ??? Ktoś pomoże??
Dodam że przed zaślepieniem Egr nie miałem nigdy takich problemów....
Chciałbym się podzielić wrażeniami po zaślepieniu EGR,,,,męczyłem sie z tym wczoraj prawie 4h....zatkany był konkretnie....otóż ładnie się zbiera...szczególnie w granicach 2800-3500 na pierwszych 3 biegach...a na 4 lipa....zaczyna przyśpieszać kiedy obroty są w granicach 2400-2600 coś się dzieje....przestaje przyśpieszać...obroty spadają i prędkośc....wlecze się potem strasznie i nie chce się rozkręcić....po zgaszeniu silnika wszystko jakby wraca do normy...dopóki nie wbije 4 biegu i nie przekrocze magicznej granicy
Początkowo myslałem, że czegoś nie podłączyłem, może Egr nie był dokręcony...otóż wszystko na swoim miejscu, Egr dokręcony....brak mi pomysłów co tomoże być ??? Ktoś pomoże??
Dodam że przed zaślepieniem Egr nie miałem nigdy takich problemów....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 48 gości