[MK2 GTD] Co zrobić z turbiną?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mac79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob sie 05, 2006 22:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: mac79 » sob wrz 09, 2006 16:25

vw_vandal pisze:Chłopaki ale też można samemu sprawić czy turbo leje. Po co wywalać kase na sprawdzanie szczelności. Ja sobie sam sprawdziłem i sobie wiem że bierze tak 0,5 litra na zmiane i jak szpuluję. I niech sobie bierze tyle, a moc napewno nie spadła.
To może poradź innym jak to sprawdzić, będzie czarno na białym



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob wrz 09, 2006 16:52

Chłopaki musicie ściągnąć gumowy wąż, który idzie z turba to kolektora (krutkie gumowe kolanko) następnie odpalacie autko na pompie dajecie gazu i do wlotu turba przykładać rękę (jakieś 3-4 cm od wlotu ;) ). Jak rzuci olejem to znaczy że bierze. Drugi sposób to ściągnąć wąż ten od filtra powietrza do turbo co po drodze do niego podlonczone są odpowietrzenie klawiatury i zawór bezpieczeństwa (1V tego nie ma jakby co). Po ściągnieciu ukaże wam się wirnik (silnik zgaszony) teraz sprawdzcie wzrokowo jak wygląda wirnik, później sprawdzcie czy są luzy wzdłużnego nie może mieć w cale a boczny dopuszczalny tyci. Chłopaki dużo śmigam po naszych drogach rocznie robie 80-100 tyś. Mi turbina bierze już jakieś 60-70 tyś. Latam cały czas 120-140 km\h. Lubię dwujeczkę trzymać na wysokich obrotach. Turbo bierze ale nie straciło mocy. Chłopaki zmiana oleju i filtra oleju i powietrza co 7500 tyś to podstawa (pamietajcie dobry olej ja polecam Castrola, Mobila). Różni ludzie różnie mówią ja u siebie utrzymuje prawie max'ymalny stan oleju i cieszę się jazdą !!!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » sob wrz 09, 2006 21:09

Po 1. Jezeli sciagasz przewod od turbo do kolektora to moze zucic olejem bo jest podlaczona odba przy ssaniu turbiny. Po 2. Jak sciagasz przewod od filtra do turbo to jezeli kolo aluminiowe jest BRUDNE od oleju to znaczy ze turbo zasysa olej. A jezeli sprawdzasz turbo na samochodzie czy niema wycieku to nigdy nie bedziesz w 100% pewien czy ona zeczywiscie leje czy nie ale skoro taki spec z Ciebie jest to pewnie masz racje.
Pozdro


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 09:40

marcinoGTI, ja rozumiem że chcecie brać kase za sprawdzenie i nie brudzić rąk. Ale ja tym sposobem trochę "zbadałem" turbin. Piszesz że może rzucić olejem z odmy ale mi się wydaje, że nie taką ilością jak jest walnięta turbina podrugie ja patrzę czy wirnik ma luz (i czy łopatki nie są zniszczone) jeżeli ma wzdłużny to wiem że to jest koniec turbiny i trzeba się udać do ciebie ale jeżeli jest delikatny luz na boki to jak na razie nie ma sensu odawać do regeneracji turbiny. Będzie trochę brała oleju ale jeżeli co 7,5 tyś bedziesz wymieniał olej, a stan oleju bedzie zawsze przy max'sie to turbo jeszcze pochodzi. Dziwi mnie to że wirnik jest dobry, a przeważnie siada ta tulejka i ewentualnie 2 takie pierścienie i za to kasują 600-800 zł. Ja kupiłem ten zestaw naprawczy od przedstawiciela, którego spotkałem w PKS'ie za 150 zł wymienią mi to w PKS za 30 zł i tyle dam za regeneracje.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » ndz wrz 10, 2006 10:09

A kto Ci powiedzial ze my chcemy brac kase za sprawdzenie !! Postaw sie na moim miejscu. Przychodzi gosc z turbina i mowi ze chce ja zregenerowac to co biezesz i ja regenerujesz?? To wtedy wychodzi ze komus zalezey na kasie i pewnie tak bys zrobil. Ja mam swoj tok postepowania a ty masz swoj. Tak samo ja mam swoje zdanie i doswiadczenia na temat naprawy turbo. Z reszta widze ze niema co komentowac bo czlowiek chce DOBRZE a wychodzi na to ze jestem jakims materialista czy cos w tym stylu.
Narazie. Pozdrawiam


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 10:29

marcinoGTI, nie urażaj się po prostu moim zdaniem jak turbina olej bieże nie trzeba jej od razu wieźdz do regeneracji i tak samo jeżeli wirnik jest dobry i nic w nim nie grzebiemy to nie muszę go wyważać. Słuchaj może ty jesteś fachowcem i jak ktoś Ci daje turbo do regeneracji to regenerujesz ją całą i nawet to co jest dobre ale spotkałem się z kilkoma firmami (nazw nie będę wymieniał), które regenerują to co jest zepsute, a jak wiesz to co było dobre po miesiącu się wysypie. miałem przebuj z jedną firmą z Poznania, jedno turbo zrobili dobrze dwa kolejne nie !! W Warszawie też są paprole. Dobrą firmę zlokalizowałem w Krakowie.
Naprawdę nie chciałem cię uraźić !! :pub:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » ndz wrz 10, 2006 10:51

Spoko. Ja sie nie urazilem.Ja wiem jak ja robie i jak sie powinno robic dlatego. Masz racje sa firmy i firemki. Jedna zrobi tak a druga tak. Mi nie chodzi o to zeby kazdego namowic zeby jecgal i regenerowal w firmie turbo. Wedlug kazdego uzytkownika nie trzeba nic robic oprucz wymiany zestawu natomiast weglug instrukcji kazdego producenat turbosprezarek trzeba wywazyc wirnik oczyscic wszystko, zlozyc w korpus, dowazyc i zalozyc obudowy i ja sie tego trzymam. Jak ja zaczynalem pracowac w tej firmie to niewiedzialem ze cos takiego jak turbo istnieje. Teraz wiem duzo rzeczy na jej temat.Cala firma sie zozrasta. Mamy certyfikat ISSO oraz jestesmy autoryzowanym zakladem przes firme HOLSET. Niema sensu sie klucic. Kazdy ma swoje zdanie. Moze jeszcze kiedys Ty napiszesz do mnie ze masz problem to z chceia Ci pomoge jak kazdemu innemu uzytkownikowi bo robie to z przyjemnoscia :)
POZDRAWIAM :pub:


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 10:54

marcinoGTI, widzisz nie każdy ma takie podejście jak ty. naprawdę spotkałem się z takim ku.....stwem, że podchodzę do każdego z dystansem. Jak będę miał jakąś turbinkę to podeślę, oki ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » ndz wrz 10, 2006 10:56

To bedzie tylko Twoja decyzja czy bedziesz chcial ja do mnie przyslac :) Jezeli bedziesz chcial to niema problemu :)


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 11:02

marcinoGTI, warto sprawdzić czy jesteś dobry ;) Ja jestem z tych ludzi co szukają gdzie jest dobrze. Mam swojego mechanika, lekarza, sklepy, szpital, cpn, itd. Chodze tam gdzie jest miła atmosfera i nie ma paproli mogę wydać wiecej ale wiem że coś jest dobrze zrobione.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » ndz wrz 10, 2006 11:05

vw_vandal pisze:mogę wydać wiecej ale wiem że coś jest dobrze zrobione
Tez tak robie bo na niektore rzeczy warto jest poswiecic wiecej kasy :)

[ Dodano: 10 Wrz 2006 11:08 ]
A propo tego czy jestem dobry w turbo to przez te 2 lata ktore pracuje przy turbinach zrobilem okolo 140 turbin i przyszly 4 roz...... w drobny mak przez gosci ktorzy nie przestrzegali podstawowych zasad. Innymi slowy mowiac zatarli je tak ze poszedl go kubla wirnik razem z obudowami. Jak chcesz (oraz inni urzytkownicy chca) to zapodam kilka fotek jak to sie u mnie w zakladnie robi i jak wygladaja turbiny rozgwizdane.


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 11:08

marcinoGTI, mój dziadek zawsze powtarzał "tanie mięso psy jedzą". :kufel:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
marcinoGTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: pn maja 15, 2006 16:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: marcinoGTI » ndz wrz 10, 2006 11:10

Czasem nawet pies gowna nie ruszy. :pub:


Kontakt GG 2331324
Kontakt kom. 696-028-242
http://www.vwdolnyslask.pl/ ZAPRASZAMY :D

Obrazek

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz wrz 10, 2006 11:20

:rotfl: To fakt.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości