Problem z alternatorem/ładowaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z alternatorem/ładowaniem
Witam
Mam golfika trójeczke rocznik 94' i ostatnio coś mi sie podziało z ładowaniem. podczas normalnej jazdy zauwarzyłem ze kierunkowskazy mi przestają "cykać" i świecić. więc dawaj do domu. Jak zgasiłem silnik okazało się ze juz nie moge go odpalić, bo akuś sobie padł. okej. podłączyłem drugi (naładowany) aku, miernik do łapki i sprawdzamy napięcia.
Przy wyłączonym silniku:
-akumulator: 13.0V
-alternator: 12,8v (sprawdzałem po to by sprawdzić czy gdzies przewody nie są uwalone)
Przy włączonym silniku:
-akumulator: 12.6v
-alternator: 18.0V-20.0V :O
sprawdzałem masy i są okej, przewody też okej. akumulatory nie mają więcej niż 2 lata więc są dobre.
Profilaktycznie zamówiłem inny alternator bo nie chce mi sie grzebać w tym starym ale jestem ciekaw co mogło być przyczyną takiego wzrostu napięcia, no i druga sprawa czemu mimo tak wysokiego napięcia na alternatorze na aku juz tego nie widać?
Mam golfika trójeczke rocznik 94' i ostatnio coś mi sie podziało z ładowaniem. podczas normalnej jazdy zauwarzyłem ze kierunkowskazy mi przestają "cykać" i świecić. więc dawaj do domu. Jak zgasiłem silnik okazało się ze juz nie moge go odpalić, bo akuś sobie padł. okej. podłączyłem drugi (naładowany) aku, miernik do łapki i sprawdzamy napięcia.
Przy wyłączonym silniku:
-akumulator: 13.0V
-alternator: 12,8v (sprawdzałem po to by sprawdzić czy gdzies przewody nie są uwalone)
Przy włączonym silniku:
-akumulator: 12.6v
-alternator: 18.0V-20.0V :O
sprawdzałem masy i są okej, przewody też okej. akumulatory nie mają więcej niż 2 lata więc są dobre.
Profilaktycznie zamówiłem inny alternator bo nie chce mi sie grzebać w tym starym ale jestem ciekaw co mogło być przyczyną takiego wzrostu napięcia, no i druga sprawa czemu mimo tak wysokiego napięcia na alternatorze na aku juz tego nie widać?
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Problem z alternatorem/ładowaniem
Padniety regulator napiecia w altku (przy prze gazowaniu napiecie wzrasta?)...koszt zamiennika 30-40zl...
Re: Problem z alternatorem/ładowaniem
tego czy wzrasta nie powiem bo cięzko mi trzymać miernik i jednocześnie przygazować ale powiem tak, ze sprawdzałem 2 razy (w sporym odstępie czasu) napięcie, raz po przejechaniu paru km a raz po nocnym postoju i wartość na "ciepłym" silniku była 20V a na "zimnym" 18V.
Powiem tak, wole wymienić cały alternator na używany niż bawić się w zamienniki regulatora, różnica kosztów niewielka a mam pewność ze wszystko jest oryginalne.
Generalnie tylko mnie dziwi gdzie sie podziało te 20V z alternatora bo na aku jest między 12,6V a 11,8V?
Powiem tak, wole wymienić cały alternator na używany niż bawić się w zamienniki regulatora, różnica kosztów niewielka a mam pewność ze wszystko jest oryginalne.
Generalnie tylko mnie dziwi gdzie sie podziało te 20V z alternatora bo na aku jest między 12,6V a 11,8V?
Problem z alternatorem/ładowaniem
a jak żeś sprawdzał, że na alternatorze masz 20V a na aku 12.6, zanik prawie 8V jest mało możliwy
Problem z alternatorem/ładowaniem
właśnie też mnie to dziwi. sprawdzam w prosty sposób, alternator: plus do złącza B+ (gruby przewód) minus do masy, akumulator no to wiadomo plus i minus do nóżek aku.
Problem z alternatorem/ładowaniem
ooo no to wygląda, że prawidłowo, przewód gdzieś musi być zaśniedziały mocno, albo przy rozruszniku albo gdzieś masowy, ale 20V to i tak sporo za dużo, Ciesz się, że ci to w aku nie szło bo by eksplodował, a do wymiany regulator napięcia
Problem z alternatorem/ładowaniem
Z rana zabieram się za wymiane alternatora (dziś przyszedł kurierem) więc wszystkie styki przy okazji poodkręcam, sprawdze przewody itp, sie zobaczy czy gdzieś "dziury" nie ma.
jak juz całą zabawe zakończe to może staruszka z demontarzu rozbiore na części pierwsze i zobacze dokładnie gdzie jest "bubel"
a co do Aku to mam sztuk: 2 i oba ładnie napięcie trzymaja czyli zadnego szlag nie trafił co mnie bardzo cieszy
jak juz całą zabawe zakończe to może staruszka z demontarzu rozbiore na części pierwsze i zobacze dokładnie gdzie jest "bubel"
a co do Aku to mam sztuk: 2 i oba ładnie napięcie trzymaja czyli zadnego szlag nie trafił co mnie bardzo cieszy
Problem z alternatorem/ładowaniem
Po wymianie alternatora wszystko wróciło do normy. Napięcie jest między 14.0V a 14.2V czyli dla mnie czad niewyjaśnione zostaje tylko to gdzie sie podziało napięcie z walniętego regulatora... ale to juz mało istotne
Temat do zamknięcia. wszystkim zaangażowanym dziękuje za pomysły
Pozdrawiam
Temat do zamknięcia. wszystkim zaangażowanym dziękuje za pomysły
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości