Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
strus90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob sty 15, 2011 14:40
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: strus90 » ndz maja 11, 2014 09:48

To jakis Garrett, tabliczke ma z tylu turbiny. Nr to 068145703 na koncu nie ma zadnej literki.

To turbo pojawilo sie juz na forum w tym temacie. Ktos podal tam symol Garrett TA0304.


Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470

arwam

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: arwam » ndz maja 11, 2014 14:47

turbo po prawej to T3
jeśli flansza od kolektora wydechowego jest trapezowa, to pochodzi z 1.6TD, jeśli jest prostokątna to pochodzi z silników 2.4TD stosowanych w VW LT i Volvo serii 700 i 900



Awatar użytkownika
strus90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob sty 15, 2011 14:40
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Re: Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: strus90 » pn maja 12, 2014 12:58

arwam, dzieki za wyjasnienie. Turbina ma flansze identyczne jak k14 obok (od strony kolektora jest trapez) wiec pochodzi z 1.6TD.

Na seryjnej k14 jest sporo dymu wiec pewnie w wolnej chwili wleci ta t3 :bajer:


Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: marcinas1983 » pn maja 12, 2014 13:06

strus90 pisze:Na seryjnej k14 jest sporo dymu wiec pewnie w wolnej chwili wleci ta t3 :bajer:
a może to nie wina turbo a trzeba by pobawić się dynamicznym kątem wtrysku?? Skoro dawkę zwiększyłeś, a wyprzedzenie kąta wtrysku zostawiłeś jak dla serii dawki to nie dziwota, że dymi... :grin: . Zależność jest taka... większa dawka -> wcześniejszy kąt wtrysku żeby zdążyć ją spalić... bez tego po prostu będzie dymić jak i podbijać boosta/przeładowywać.

Założysz większe turbo i znów zacznie się płacz, że dołem w ogóle nie jedzie a dymi jeszcze więcej puki boosta nie dostanie. Chyba nie tędy droga... prawda??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
strus90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob sty 15, 2011 14:40
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: strus90 » śr maja 14, 2014 20:23

W jaki sposob ustawic kat wtrysku?

Dymienie mi nie przeszkadza, raczej traktowalem je jako zapas paliwa :hmm:


Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: marcinas1983 » śr maja 14, 2014 21:31

strus90, kąt wtrysku należy mocniej wyprzedzić i tego nie robisz ustawieniem pompy wtryskowej ( pośrednio możesz, ale to nie to czego potrzebujesz ). Należy się pobawić ciśnieniem wewnętrznym w pompie wtryskowej. Link do tematu... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=203976" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S.

Sam wiem po sobie modząc softa do TDI... zwiększenie dawki bez wyprzedzenia kąta wtrysku powoduje dym i nic więcej. Dlatego warto pobawić się kątem wtrysku.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Marookrk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 20:22
Lokalizacja: Kraków

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Marookrk » śr maja 21, 2014 08:13

strus90, kąt wtrysku należy mocniej wyprzedzić i tego nie robisz ustawieniem pompy wtryskowej ( pośrednio możesz, ale to nie to czego potrzebujesz ). Należy się pobawić ciśnieniem wewnętrznym w pompie wtryskowej. Link do tematu... viewtopic.php?t=203976


Marcinas ale sugerujesz że trzeba zwiększyć ciśnienie wewnętrzne względem ustawień fabrycznych?o ile?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: marcinas1983 » śr maja 21, 2014 08:31

Marookrk, tak sugeruję zwiększenie ciśnienia w pompie o ile... sam musisz sprawdzić... najlepiej podpiąć manometr pod pompę wtryskową i sprawdzić jak zachowuje się ciśnienie w pompie podczas jazdy bo podczas jazdy ciśnienie może kuleć nie na postoju. Wtedy najlepiej klepać zaworek ciśnienia wewnętrznego np. co 0.5 bara żeby nie przesadzić. Dane ciśnienia wewnętrznego są podane w temacie wyżej.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Fixiq
No Smoke, No Fun
No Smoke, No Fun
Posty: 157
Rejestracja: czw maja 02, 2013 22:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Fixiq » pt maja 30, 2014 21:37

Panowie tak się zastanawiam też nad zmianą swojego 1.6D i rodzi się pytanie. Co lepiej... 1.6TD czy wymienionego w temacie AAZ'eta?

No i najważniejsze pytanie gdzie szukać silnika. Bo jak mam kupić wymontowany silnik bez możliwości sprawdzenia to troche mnie :banghead:



arwam

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: arwam » sob maja 31, 2014 11:24

jeśli chcesz oryginał to 1.6TD. a jak poszukujesz sporej mocy z dużym momentem obrotowym to zdecydowanie AAZ, przede wszystkim podpory wału są mocniejsze, i można dojechać w okolice 360-380Nm bez otwierania słupka jeśli w dobrym stanie, jeśli wyżej kręcisz, a jeśli tylko do 5000rpm to to i 400Nm powinno się dać przekroczyć.



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Havan » sob maja 31, 2014 13:32

znalezienie dobrego AAZ graniczy powoli z cudem (przynajmniej w moich rejonach) szybciej znajdziesz zadbane 1.6 TD i pewnie o wiele taniej. Szukać możesz po złomowiskach ludzie teraz oddają całe mk2 z powodu że nikt kupić już nie chce a auta spokojnie by latały i latały...


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
Brzeziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: śr sty 11, 2012 20:01
Lokalizacja: Koronowo

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Brzeziak » pn cze 02, 2014 21:34

Panowie pomożecie.
Obrazek Obrazek Obrazek
Jesli się nie mylę to jest K24 z flanszą trapezowyą czyli pochodzi z silnika 1.6TD bądz GTD.
Dużo będzie roboty z założeniem tego i zestrojeniem? Warto się w to bawić?


Obrazek
"...kiedy przyjdzie po mnie ten zegarmistrz
światła purpurowy
stanę dumnie jak na apel zmarłych,
zwarty i gotowy... "
Parszywek ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=477972" onclick="window.open(this.href);return false;

Było: Polo 86c2f steilheck 93r.
Jest: Golf mk3 GL 94r, Polo 86c steilheck 84r. i Komar 2350 75r.

Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: Havan » pn cze 02, 2014 21:42

z tego co widać to jest turbina T3 o ile się nie mylę i pasuje p&p To jest duze turbo i zalezy co chcesz osiągnąć. Przy tej Turbinie nie ma dużo roboty. jezeli sie myle poprawcie mnie.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
strus90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: sob sty 15, 2011 14:40
Lokalizacja: Nasielsk
Kontakt:

Ile kto wyciągnął z silnika AAZ

Post autor: strus90 » śr cze 11, 2014 11:00

To Garrett wiec napewno T3, K24 to KKK. Jezdze na tym turbo ze 2-3 tygodnie. Jedyna przerobka to splyw oleju. My zrobilismy tak ze do flanszy dospawalismy nakretke i spllyw jest ori z K14. Po montazu zostal przestawiony boostpin, cisnienie jakie udalo sie ustawic na maksymalnie zamknietym MBC to 1bar (nie wiem czemu tylko tyle). Auto do 2,5tys mocno dymi ale dol nie ulegl jakiemus znacznemu pogorszeniu. Gora jest troszke lepsza ale tez dupy nie urywa. Moze WG jest uchylone, ale oczewiscie nie zajrzalem do niego przed montazem... Spalanie a odcinku ponad 400km wyszlo 5,8l/100km ale trafil sie godzinny korek w Warszawie, potem bylo caly czas 120km/h ale skrzynia jest zdecydowanie za krotka. Przy wyprzedzaniu trafialo sie 140-150 momentami ale obroty to juz meczarnia.

Brzeziak jesli chcesz zeby byly efekty jednak bedzie trzeba cos pomodzic z pompa lub wtryskami.


Volkswagen Vento AAZ -> 97PS@4690 / 152Nm@3050 -> 112PS@4460 / 197Nm@3610
Daewoo Lanos C20XE-> 100PS@6300 / 128Nm@3520 -> 160PS@6080 / 193Nm@5470 -> 250PS@5650 / 330Nm@4470

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości