Kącik posiadaczy MK2
Moderator: VIP
Kącik posiadaczy MK2
Max, jest na to prosta metoda, chloroform
Dziwne, dziś robiłem sprinta od 0-100 i na 2 biegu jak złapał trakcję, to tak dziwnie zamulił, później już ok szło.
A jak ruszam z 3 to też gubi trakcję ^^
W sumie to moja skrzynia mogła by się zaczynać tak jak 2 bieg, a 5 dłuższa, bo na 1 do 30km/h i koniec obrotka.
Dziwne, dziś robiłem sprinta od 0-100 i na 2 biegu jak złapał trakcję, to tak dziwnie zamulił, później już ok szło.
A jak ruszam z 3 to też gubi trakcję ^^
W sumie to moja skrzynia mogła by się zaczynać tak jak 2 bieg, a 5 dłuższa, bo na 1 do 30km/h i koniec obrotka.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Kącik posiadaczy MK2
barto125, powoli i bez chloroformu się uda
Jak Ci jedynka kręci do 30km/h to słabiutko. Pamiętam notkę w instrukcji Fiata Punto mk1 dla skrzyni 6gang - zaleca się ruszanie z drugiego biegu
Takie to było krótkie.
W twoim wypadku jak kończysz obrotek przy 30km/h to bym się nie zastanawiał tylko z dwójki ruszał.
Jak Ci jedynka kręci do 30km/h to słabiutko. Pamiętam notkę w instrukcji Fiata Punto mk1 dla skrzyni 6gang - zaleca się ruszanie z drugiego biegu
Takie to było krótkie.
W twoim wypadku jak kończysz obrotek przy 30km/h to bym się nie zastanawiał tylko z dwójki ruszał.
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
Kącik posiadaczy MK2
Króciutka jest ta jedynka, w sumie skrzynia jest z paska więc może być taka dla dużych obciążeń.
Tylko człowiek się przyzwyczaja i to ruszanie z jedynki ciężko zmienić, jak się kilkoma autami w sumie jeździ.
Tylko człowiek się przyzwyczaja i to ruszanie z jedynki ciężko zmienić, jak się kilkoma autami w sumie jeździ.
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Kącik posiadaczy MK2
Oj wiem coś o przyzwyczajeniach :p
Mój tata jak wsiadł z Actrosa do małego, to ma dźwignię hamulca górskiego pod kierownicą, to jak dojeżdżaliśmy do świateł to odruchowo pac i wycieraczki na najszybszy program i do tego zgaszony silnik, bo przesiał się z automatu.
Ja jak długo nie jeździłem manualem to udało mi się na chama zgasić silnik
Stałem na parkingu i nagle wbiłem wsteczny bieg - silnik nie miał czasu na reakcję to zgasł, na szczęście nic nie zgrzytnęło i nic nie łupnęło
Co powiecie majstry o zmianie biegów bez sprzęgła?
Mój tata jak wsiadł z Actrosa do małego, to ma dźwignię hamulca górskiego pod kierownicą, to jak dojeżdżaliśmy do świateł to odruchowo pac i wycieraczki na najszybszy program i do tego zgaszony silnik, bo przesiał się z automatu.
Ja jak długo nie jeździłem manualem to udało mi się na chama zgasić silnik
Stałem na parkingu i nagle wbiłem wsteczny bieg - silnik nie miał czasu na reakcję to zgasł, na szczęście nic nie zgrzytnęło i nic nie łupnęło
Co powiecie majstry o zmianie biegów bez sprzęgła?
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kącik posiadaczy MK2
barto125 wyślij mu już drugą skrzynię skoro już zadanie głupie pytania tylko nie UPSMax93 pisze: Co powiecie majstry o zmianie biegów bez sprzęgła?
barto125 pisze:Oby nie wrócili we 3 ^^
nosiłeś jej torebkę?Max93 pisze: Było BARDZO miło i sympatycznie ale nie aż tak
Ale już się nie mogę doczekać następnej wycieczki
jaki swap robisz z R32?Czarson pisze:Ja zrobiłem swap i chyba bedzie mnie czekac kolejny....
Re: Kącik posiadaczy MK2
W Golfie jeszcze nie testowałem bo ni mom jak Ale w kitajcu idzie bez problemu, dlatego się pytam co wy o tym myślicie.inż. Mk2_marcin pisze:barto125 wyślij mu już drugą skrzynię skoro już zadanie głupie pytania tylko nie UPSMax93 pisze: Co powiecie majstry o zmianie biegów bez sprzęgła?
Zapytacie się dlaczego tak robię - ponieważ ograniczam do minimum używanie sprzęgła, bo jak to kto ściągnie to się za głowę złapie jak tak można jeździć. I nadmienię, też, że jakoś nie chętnie skrzynia rzęzi przy zmianie biegów w górę czy w dół, tyle samo co przy źle włączonym sprzęgle, coś się czasami każdemu zdarzy
Będzie trza w końcu to sprzęgło i tak wymienić, bo już łapie na samej górze
inż. Mk2_marcin pisze:barto125 pisze:Oby nie wrócili we 3 ^^nosiłeś jej torebkę?Max93 pisze: Było BARDZO miło i sympatycznie ale nie aż tak
Ale już się nie mogę doczekać następnej wycieczki
Nie, nie nosiłem jej torebki, sama też nie nosiła
Ale powiem w skrócie, że się nie spodziewałem takiego obrotu sprawy
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
Kącik posiadaczy MK2
Opowiadaj
Po to jest sprzęgło, żeby je używać, tak samo jak byś się pytał, co sądzimy o jeździe bez używania gazu ^^
Po to jest sprzęgło, żeby je używać, tak samo jak byś się pytał, co sądzimy o jeździe bez używania gazu ^^
Moje MK2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=414862 - sprzedane
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Nowe auto: W202 c280 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=560183
Kącik posiadaczy MK2
No dobra. Tylko bez gazu daleko nie pojedziesz
A o czym mam opowiadać?
A o czym mam opowiadać?
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kącik posiadaczy MK2
dawaj konkrety, fajna jest masz linka do jej fb?Max93 pisze: A o czym mam opowiadać?
Re: Kącik posiadaczy MK2
inż. Mk2_marcin pisze:dawaj konkrety, fajna jest masz linka do jej fb?Max93 pisze: A o czym mam opowiadać?
Ha haha
No dawaj my tu zobaczymy czy pasujecie do siebie.
Kącik posiadaczy MK2
Jakby nie była fajna to wiecie pany
Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v
Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Kącik posiadaczy MK2
Panowie potrzebna szybka porada. Będe zmieniał olej w skrzyni w golfie 1,6 TD 1V. Korek wlewu to ten koło zielonego dekielka, a który jest spustowy? Mile widziane zdjęcie
Rust is lighter than carbon fiber
- inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Kącik posiadaczy MK2
nitrox89,
jaką masz skrzynie 4s czy 4t?
2 sekundy szukania ostrzeżenie1) pod skrzynia znajdziesz spust oleju - nie pamietam dokladnie, ale chyba na jakis wiekszy imbus
2) jak zlejesz olej, wkrecasz spowrotem tam srube i odkrecasz chyba rowniez na imbus srube ktora znajduje z juz boku skrzyni (powyzej dekla od piatego biegu, troche w strone frontu auta) - to jest otwor przelewowy - czyli wlewasz tak dlugo olej (w zsadzie pompujesz go pompka do oleju, bo ze wzgledu na umiejscowienie tego otworu nie mozliwe jest normalne wlanie az zacznie sie przelewac - wtedy zakrecasz - stan wtedy bedzie OK.
Wymiana i sprawdzenie stanu w 4-biegowce nastepuje tak samo
Jesli to skrzynia z silnikow 1,6 - 1,8 w tym rowniez diesli to bedzie to najprawdopodobniej 4t lub 4S - wchodzi w nia okolo 1.6 litra oleju - do skrzynki "5" w silniku 1.3 wchodzi zas ponad 2,5 litra - w "4" nie mam pojecia niestety
Jeszcze jedna uwaga - jezeli nie posiadasz pompki do oleju (chociaz wiele producentow dolacza do oleju przekladniowego takie pseudo lejki np. Elf) to mozesz wlewac przez otwor ktory masz dostepny od gory po wykreceniu linki predkosciomierza - oczywiscie boczny wlew musi byc rowniez odkrecony, aby kontrolowac poziom wlanego oleju
jaką masz skrzynie 4s czy 4t?
- damian_piaski
- Gadatliwa bestia
- Posty: 786
- Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
- Lokalizacja: krynica morska-piaski
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości