[Mk3] kiedy kończy się ropa (rezerwa) patrząc na wskaźnik ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
Liniowy?Moze u ciebie, ale powinno byc ok. 7l. Wskaznik jest liniowy, jedna kreska biala to 1/8 baku, trzecia czerwona tak samo, 55/8 = 6,875. Jednak ze wzgledu na dokladnosc u jednego moze to byc 5l u innego 9l (u mnie jest tak).
Ja zauwazylem ze jak zatankuje po korek to nigdy wskazowka nie jest na maxa wychylona.Jakies 250 km zrobie dopiero zaczyna spadac .A w czasie tych kilometrow stoi jakby wcale nie ubywalo.Przy polowie baku zapierdziela szybko jakby palil ze 20 i potem znowu powoli.Mysle ze nie jest popsuty wskaznik.Bak ma nieregularny ksztalt i dlatego tak nierowno sie porusza wskazowka.
A wracajac do tematu to ja przy pierwszej lewej czerwonej kresce zatankowalem po korek i wyszlo 52 litry.Ale robie to rzadko gdyz nie chce by sie pompa meczyla zasysajac syf z dna baku(czy on tam jest czy go nie ma) pozdrawiam
CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Generalnie zasada jest taka, że w większości aut projektuje się rezerwe na ok. 100km przebiegu - później trzeba wyciągnąć bańke + jakieś sandały i się udać do najbliższego źródła energii
Bardzo słusznie - dieselki nie lubią zasysać z samego dna - tym bardziej zimą (zawsze trzymam w zimie min. 0,5 zbiornika)
Pozdrooooo
Bardzo słusznie - dieselki nie lubią zasysać z samego dna - tym bardziej zimą (zawsze trzymam w zimie min. 0,5 zbiornika)
Pozdrooooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
tak się mówi w swoim nie mialem okazji wyjździć do zera, miałęm kiedyś opla łezkę i wyjechałem do zera zalałem i za trzecim czwartym razem złapał i już było Ok.bongo pisze:I dobrze robisz,klekoty nie lubią być wydojone do zera...
a powiem z doświadczenia na francuskim gó..e citroenie jumpy jakim kiedyś jeździłem nie raz wyjechałem do zera aż zgasł i nie chiała zapalić wtedy bańka i wlewałem i z zapaleniem nie było najmniejszego problemu
zaznaczam nie było to raz ale wręcz kilkanaście razy
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Nie chodzi o to czy załapie czy nie załapie - bo to akurat najmniejszy problem kolego !! W takim aucie jak Opel (łezka) to już wogóle nie ma problemu - jego konstrukcja jest taka że spali wszystko !! Chodzi o to przedewszystkim że jeśli masz mało paliwa w zbiorniku i skrapla się w nim woda (ciepło/zimno) to stosunek paliwa do wody jest coraz mniej korzystny dla aparatury paliwowej i samego silnika - dlatego zaleca się trzymanie możliwie jakiegoś rozsądnego poziomu paliwa !! O zaciągnięcie syfu raczej nie ma się co martwić bo filtr powinien zatrzymać badziewie - ale po co narażać się na przyspieszoną wymianę filtra ?? I jeszcze jedno - inna sprawa kiedy się jeździ dużo i jedzie sie do rezerwy - tankuje - jedzie ... a inaczej jak sie jezdzi codziennie 5km na prawie pustym zbiorniku !!RobertP pisze:tak się mówi w swoim nie mialem okazji wyjździć do zera, miałęm kiedyś opla łezkę i wyjechałem do zera zalałem i za trzecim czwartym razem złapał i już było Ok.bongo pisze:I dobrze robisz,klekoty nie lubią być wydojone do zera...
a powiem z doświadczenia na francuskim gó..e citroenie jumpy jakim kiedyś jeździłem nie raz wyjechałem do zera aż zgasł i nie chiała zapalić wtedy bańka i wlewałem i z zapaleniem nie było najmniejszego problemu
zaznaczam nie było to raz ale wręcz kilkanaście razy
pozdrooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
masz w zupełności 100% rację i nie przeczę ale tylko chciałem pokazać że auto zapali bo cżesto spotyka się opinię że jest problem z zapaleniem po suchym baku ...Razal pisze:Chodzi o to przedewszystkim że jeśli masz mało paliwa w zbiorniku i skrapla się w nim woda (ciepło/zimno) to stosunek paliwa do wody jest coraz mniej korzystny dla aparatury paliwowej i samego silnika - dlatego zaleca się trzymanie możliwie jakiegoś rozsądnego poziomu paliwa !!
ważne szczególnie jest to ważne zimą, pamietam jak kupilem sobie pierszego VW
i czesto jeździłem na rezerwie i poniżej aż w końcu nie odaplił co się okazało woda w zbiorniku
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Chłopaki ja mam taki problem. W mojej dwujeczce jest tak wyjeżdzam paliwo do zaczynającego się pola czerwonego (czyli mam całą jeszcze rezerwę). Tankuje na fuladera i wchodzi mi 43-45 litra. Czyli mk2 bak ma 55 litrowy, czyli moja rezerwa wynosi 10-12 litrów . Mi się wydaje że coś tu jest nie tak !! Albo ja mam bak 50 litrowy albo wskaźnik oszukuję, ale wskaźnik zmieniłem z obrotkiem i jest tak samo !! Czyli co ??? A jak zatankuje na fula to wskazówka rusza się po 100 km
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 80 gości