Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: dodek233 » wt kwie 29, 2014 10:09

Sprawdź dobrze okablowanie czasami pseudo mechanicy po robocie silnika nie umieszczaja w odpowiednich miejsach wiazki kabli czego efektem moga byc przypalone kabelki..

Ja osobiscie u siebie tak mialem z kablami do cewki byy przypalone bo przywieraly do silnika ..

Sprawdz cale okablowanie



rob3rt87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 04, 2014 01:56
Lokalizacja: Mielec

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: rob3rt87 » śr kwie 30, 2014 21:02

Sterownik przyszedł po zamontowaniu go praca silnika na biegu jałowym się poprawiła, ale dławienie i strzały po gwałtownym dodaniu gazu nie ustąpiły.
Przewody od cewki są w dobrym stanie i są odpowiednio wciśnięte tam gdzie trzeba. Zastanawiam się nad kupieniem wiązki elektrycznej na allegro.



Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: dodek233 » czw maja 01, 2014 14:46

Moim zdaniem bez sensu jest kupowanie calej wiazki elektrycznej skoro swoja masz ok. Najpierw znajdz przyczyne , błąd potem kupuj czesci , no chyba ze masz kase to mozesz wydawac i pchac pieniadze w golfika.

Wypnij listwe z wtryskiwaczami i sprawdz jak pyla ..

Co do dlawienia wejdz w vagu w grupe 003 i sprawdz w polu nr 2 czyli masa zassanego powietrza jaka jest wartosc powinna byc okolo 95.



rob3rt87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 04, 2014 01:56
Lokalizacja: Mielec

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: rob3rt87 » pt maja 02, 2014 00:28

Masz racje sprawdziłem to co pisałeś i u mnie jest między 81 a 85 ale wg tabeli pomiarowej na której się opieram silnik AKL masa zasysanego powietrza od 76 do 164 mg/suw na biegu jałowym przy silniku nagrzanym do 90 stopni.
A co do marki to do Audi a nie golfik ;-) A ty jaki masz wynik u siebie na masie zasysanego powietrza?



Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: dodek233 » pt maja 02, 2014 12:10

Masa zasyssanego powietrza u mnie oscyluje miedzy 95-100 . Co do przerywania .. Byc moze skrzynia ci juz pada ? Ale w sumie odpada bo jak piszesz ze strzaly slychac prosto z silnika to cos jest faktycznie nie tak.. Brakuje mi juz pomyslów :banghead:



rob3rt87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 04, 2014 01:56
Lokalizacja: Mielec

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: rob3rt87 » pt maja 02, 2014 19:03

Skrzynia na pewno ok. Gadałem dziś ze znajomym i pytał co robiłem przy samochodzie zanim to się stało powiedziałem mu że ostatnia rzecz która była robiona to było sprawdzanie ciśnienia sprężania.
A on na to że może któraś z świec się sypie daje dobrą iskrę na biegu jałowym a gdy się depnie w gaz dostaje przebicia i auto jest zmulone i szarpie. Spróbuje zmiany świec na stare (które nie były takie najgorsze).
Jeśli ci kolego coś przyjdzie jeszcze do głowy to daj znać.
Jeśli chcesz mogę ci udostępnić tabele pomiarowe do tego silnika i sprawdzisz u siebie czy wszystkie parametry są zgodne z nimi jeśli nie a u ciebie silniczek śmiga to wtedy nie ma się co w te tabele zapatrywać.



Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: Dam » pt maja 02, 2014 20:41

Strzały w kolektorze ssącym to zazwyczaj problem z mieszanką (zbyt uboga).
Sprawdź dokładnie szczelność od przepływomierza po silnik.
Szczelność gumek pod wtryskami.
Szczelność serwa, możesz odłączyć i zaślepić króciec przy kolektorze.
Ciśnienie pompy paliwa.
Jeszcze raz układ zapłonowy.

Dlaczego wymieniałeś kolektor? Jakich uszczelek użyłeś? W jakim stanie jest rurka przed przepustnica? Czy masz LPG?

Też jestem zdania że nowa wiązka nie rozwiąże Twoich problemów.
Wymieniłeś sporo części, ale nie wiadomo czy użyłeś oryginalnych i jeżeli robił to mechanik czy rzeczywiście je wymienił czy zakombinował a Ty dalej się musisz bujać. Zaufanie nie daje 100% pewności dopóki nie zacznie się samemu grzebać przy aucie ;)



rob3rt87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 04, 2014 01:56
Lokalizacja: Mielec

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: rob3rt87 » pt maja 02, 2014 22:53

Sprawdzę szczelność tak jak doradziłeś. Kolektor wymieniłem bo myślałem że stary mógł się rozszczelnić w górnej jego części. Uszczelki na dole kolektora ori z aso a na łączeniu ringi zamienniki victor reinz.
Nie mam instalacji LPG. Które części wymieniłem na oryginalne a które na zamienniki też napisałem w innym poście. Co do mechanika to byłem przy nim jak wymienialiśmy niektóre części a inne wymieniłem sam.
Moim zdaniem wina może leżeć po stronie nie oryginalnego czujnika temperatury cieczy (czytałem gdzieś że stwarzają one problemy) za który dałem sporo kasy za którą mogłem kupić ori gdybym dołożył odrobinę lub w świecach możliwe że któraś ma defekt.



Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: dodek233 » sob maja 03, 2014 13:18

Sciag kolektor ssacy i na spokojnie wyciagnij swiece.. Zbadaj czy ktoras z nich jest zasniedziala , brudna, przepalona..

Kiedys mialem podobne strzaly z silnika sciaglem kolektor odkrecilem 3 swiece , 4 nie chciala sie odkrecic .. Po wielu probach w koncu wyszla ... rozleciala sie porcelana na swiecy i do tego miala dziwny bialy nalot wymiana na nowa i wszystko zaczelo chodzic jak w zegarku..

U ciebie moze byc podobny problem skoro miales zjechana cewke lub kabel ktoras ze swiec mogła ulec uszkodzeniu .. Sprawdz wszystkie dokladnie i ewentualnie wymien :) Musi chodzic :hmm:



rob3rt87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 04, 2014 01:56
Lokalizacja: Mielec

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: rob3rt87 » pn maja 05, 2014 12:14

Panowie dzięki za pomoc problem rozwiązany jednak któraś ze świec była walnięta teraz autko śmiga jak marzenie ;-)



Awatar użytkownika
sulekmk4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pt sie 09, 2013 00:41
Lokalizacja: CGR

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: sulekmk4 » pn maja 05, 2014 21:42

A niech mnie,kolega wywalil tyle hajsu na czesci a tu sie okazalo ze to swieca,zycie :) moj AKL po wymianie swiec i przewodow nie chodzi za dobrze. Na zimnym silnik nierowno chodzi,przerywa,czesto lubia mu falowac obroty na jalowym. Mam odczucie ze stracil moc,majster wymienil mi lambde i jezdze dla sprawdzenia. Jest moze jakby mocniejszy,ale to jeszcze nie jest to. Swiece mamtakie jak zaleca producent,tylko przewody mam sentecha,myslalem ze to ich wina,ale ludzie na nich jezdza i nie narzekaja az tak. Na benzynie i na gazie chodzi tak samo. Nie wiem co moze byc powodem nierownej pracy silnika.


Obrazek
Obrazek

rob3rt87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob sty 04, 2014 01:56
Lokalizacja: Mielec

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: rob3rt87 » pn maja 05, 2014 23:31

Kolego załóż stare świece i sprawdź może też któraś z nowych szwankuje. U mnie okazało się że 2 środkowe nie działały jak trzeba lub może to być wina lewego powietrza może uszczelki kolektora do wymiany?



Awatar użytkownika
dodek233
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr lut 06, 2013 18:17
Lokalizacja: Łańcut

Re: Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: dodek233 » wt maja 06, 2014 14:23

Sulek Tez Kocham AKL :) :kac:

Mialem podobne problemy co ty czyli przerywanie obojetne gaz czy benzyna.. Kable syntech + odpowiednie swiece do gazu jakies NGK nie pamietam... Wymienilem 1 swiece + oryginal kable + cewka zaplonowa.. Teraz zero przerywania wszystko pieknie chodzi :) Jedynie obroty mi delikatnie skacza ale to juz inna bajka :)



Awatar użytkownika
sulekmk4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pt sie 09, 2013 00:41
Lokalizacja: CGR

Golf IV 1.6 Akl spadek mocy

Post autor: sulekmk4 » wt maja 06, 2014 22:12

dodek233, no kurcze :? Jak tak będzie mi dalej się sypać to zarobie troche w wakacje, sprzedam mojego golfa i kupię drugiego ale w TDI na zwyklej pompie i normalnej turbince hehe.
Właśnie chłopaki jakbym miał stare świece i przewody to by było super :-( może jutro rano sprawdze ten przewód od filtra pmwgdtpwj do przepustnicy,też myslalem o tym lewym powietrzu przy kolektorze,trzeba by to sprawdzić. Ale co zauważyłem,mam wstawiona inna sonde, i jak dotad (odpukać) mam przejechane 343 km i jeszcze jeżdżę,gdzie holowalem samochod kolegi ważący 1500 kg przez 60 km. Ale nie będę zapeszal z tym spalaniem. W każdym bądź razie i tak dalej silnik nierówno pracuje...


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 5 gości