Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 27, 2014 11:18

Witajcie.
Jak w temacie- mam zamiar wrócić do końcówek PDNO SD 274 (SB) i zastanawiam się,czy można by uzyskać cichszą pracę silnika montując je w korpusach dwu sprężynowych od AAZ :bajer:
Szkoda sobie doopę zawracać,czy można coś ugrać?
Poproszę o konkretne wypowiedzi,bez "poematów" na pół strony :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: drakula500 » ndz kwie 27, 2014 14:05

Załóż i sprawdź, wszelkie dywagacje są zbędne, podejrzewam że nikt nie ma złożonej pompy tak samo, więc i odczucia różniłyby się, gdyby przyjąć, że w ogóle ktokolwiek pokusiłby się założyć. Korpusy są ustawione na 155/230 bar, według pewnego człowieka normalne korpusy dają lepszy NM, a dwusprężynkowe lepszą górę... (bądź na odwrót co nie ma większego znaczenia) :hmm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Michał_1977 » pn kwie 28, 2014 20:29

No gdzie te wszystkie mądre głowy,nikt nic nie ma do dodania? :bajer:

drakula500, kusi mnie właśnie,żeby sprawdzić.Może tylko się narobię niepotrzebnie,a może będzie to jakiś szlak,który warto będzie pójść.
Jest tylko jeden mały szkopuł- nigdy nie miałem okazji bawić się dwu sprężynowcami... :?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: marcinas1983 » wt kwie 29, 2014 10:26

Michał_1977 pisze:No gdzie te wszystkie mądre głowy,nikt nic nie ma do dodania? :bajer:
Ja wiem tylko jedno i wypowiedziałem się w innym temacie, że wtryski od merca nie są dobrym wyborem i założyłbym od SBeka ( chociaż sam miałem kiedyś wtryski od merca ). Plus jednosprężynowych jest taki że możesz sam sobie końcówki zmienić i jak masz sprzęt to sam sobie je ustawisz, 2 sprężynowce to już wyższa szkoła jazdy i trzeba mieć na czym je ustawić. Bo o ile pierwsze ciśnienie może być bliskie nominalnego to drugie może się rozjechać i będzie kicha i efekt może być odwrotny do zamierzonego. Dlatego końcówki od SB w korpusach od jednospreżynowców wydają się w miarę dobrym i szybszym rozwiązaniem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: drakula500 » wt kwie 29, 2014 11:09

Mogę tylko dodać, że moje doświadczenie z dwusprężynkowcami skończyło się jedynie na porównaniu pracy na biegu jałowym, gdy szukałem rozwiązania na klepiący silnik na głowiczce TDI. Nie miałem nawet jak jeździć bo znajomy przyjechał swoim autem i to było na zasadzie przerzucenia rozpylaczy z AAZ do mnie i sprawdzenia jedynie czy przestanie klepać.

Mogę napisać tyle, że... silnik rzeczywiście chodził delikatnie ciszej, ale klepanie pozostało. To co rzuciło mi się najbardziej w oczy, i była to spora różnica, to sama praca silnika na jałowych niskich obrotach. Silnik pracował bez żadnych drgań nawet na zaniżonych obrotach, wyglądało to tak jakby wykrzesał z siebie więcej momentu. PO czym zakupiłem korpusy dwusprężynkowe dla siebie, jak i jednosprężynkowe mam, na dany moment 3 zestawy rozpylaczy, żaden nie testowany bo nie ma czasu a pompiarz śpi :grin:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 29, 2014 11:10

marcinas1983 pisze:Ja wiem tylko jedno i wypowiedziałem się w innym temacie, że wtryski od merca nie są dobrym wyborem i założyłbym od SBeka
marcinas1983, weź proszę przeczytaj tytuł lub 1 post :grin:
marcinas1983 pisze:2 sprężynowce to już wyższa szkoła jazdy i trzeba mieć na czym je ustawić. Bo o ile pierwsze ciśnienie może być bliskie nominalnego to drugie może się rozjechać i będzie kicha i efekt może być odwrotny do zamierzonego
Mam próbnik i zamierzam je złożyć tak samo jak były tylko zamiast końcówek 308 zakładam 274.
Przy jedno sprężynowych w 95% wystarczyć przełożyć końcówki i ciśnienie otwarcia rozpylacza nie ulega zmianie,więc może i w tych będzie podobnie (oby,bo do dwu sprężynowych nie mam podkładek regulujących) :bajer:

Rano rozdarłem,umyłem i złożyłem 1szt. na próbę,ale na próbnik jeszcze nie zakładałem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zastanawiają mnie ciśnienia podane w Autodacie- 150-158/140,czyli pasowałoby przyjąć,że 155/140,tylko czy to drugie na pewno dobrze jest podane?... :?
Jeszcze polookam w mądrej książce...
drakula500 pisze:Silnik pracował bez żadnych drgań nawet na zaniżonych obrotach, wyglądało to tak jakby wykrzesał z siebie więcej momentu.
O widzisz,to już brzmi zachęcająco :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: marcinas1983 » wt kwie 29, 2014 11:16

Michał_1977, chodziło mi o to, żeby założyć od SBeka na jednosprężynowym korpusie bo po prostu mniej motania z nimi jest. Źle napisałem o to o co mi chodziło :helm: .
Michał_1977 pisze:więc może i w tych będzie podobnie (oby,bo do dwu sprężynowych nie mam podkładek regulujących) :bajer:
może ale nie musi... jak będą 2 sprężynowe już zajechane, a końcówki lekko swoje wymiary inne ( nie chodzi o wymiar w mm ) to będzie jazda. Sam wiem po sobie, że... u kumpla nowe końcówki w korpusach od TDI lekko zawyżyły ciśnienia otwarcia 1 i 2 stopnia, zaś u mnie po założeniu tej samej firmy końcówek ciśnienia wyszyły różne raz ponad serię a raz dużo poniżej serii.

Nie martwi Ciebie to, że podobno według jednej osoby na forum 2 sprężynowce "tną dawkę u góry" i z mocy lipa :rotfl: ??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Michał_1977 » wt kwie 29, 2014 12:33

marcinas1983 pisze:Nie martwi Ciebie to, że podobno według jednej osoby na forum 2 sprężynowce "tną dawkę u góry" i z mocy lipa :rotfl: ??
Pozwól,że nie będę komentował :hehe: :los2:
marcinas1983 pisze:końcówki lekko swoje wymiary inne ( nie chodzi o wymiar w mm )
W tym może coś być,bo założyłem ten 1 wtrysk na próbnik i i wali 240bar.... :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Q_mac » wt kwie 29, 2014 23:19

Wydaje mi się, że Apsik pisał już o wtryskach dwusprężynowych w swoim temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=518" onclick="window.open(this.href);return false;.

I sporo krwi mu napsuły:
GTD ledwo dotoczyło sie do NL :/ ponownie siadły koncowki wtryskow (BOSCH) teoretycznie prosta akcja nieco sie skomplikowala, bo w NL jedna koncowka to w sklepie 30E, a wymiana jednej koncowki 70E = tragedia x4.
Z pomocą przyszedł Zaprzal i koledzy z holenderskiego forum vwforum.nl :)
W NL mieszka prawdziwy TD GURU znany m.in. z forum vwdiesel.net, robi rózne cuda i mocne konstrukcje. Dziś przysłał mi 4ry kompletne wtryski z nowymi koncowkami (SD 261) i jego zdaniem problem lezy w konstrukcji wtryskow 1,9 a 1,6 TD niby te 1.9 maja jakies 2 sprezynki i sa wyzsze i nie sa podatne na mody w przeciwienstwie do tych od 1,6 - jutro je zakladam no i się zobaczy :)
No ale to by było na tyle jeżeli chodzi o powrót do kraju :P
Pakował tam końcówki właśnie od SB. Myślę, że warto do niego uderzyć. W tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=535180" onclick="window.open(this.href);return false; wspominano z kolei, że ciśnienie otwarcia wtryskiwacza bardzo wpływa na jego pracę. Ale to należało by sprawdzić. Ja z kolei zaproponowałem wtryski od Peugeota DN 0 SD299 na 175 barów. Pracuję to w motorach 1,9 i 2,1 TD (90 i 110 KM) na komorach wirowych, może tędy droga ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 30, 2014 09:12

drakula500 pisze:Korpusy są ustawione na 155/230 bar
Na pewno? Autodata podaje j/w napisałem- 150-158/140bar,mądra książka to potwierdza :bajer:
Q_mac pisze:wtryski od Peugeota DN 0 SD299
Pozamiatane.
Kupiłem DNO SD 274 i dopiero jak je zajadę lub przerzucę do drugiego szatańskiego silnika który jest w trakcie budowy,to może o nich pomyślę :-)
Tak czy owak będę miał to na uwadze w przyszłości.Dzięki :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: marcinas1983 » śr kwie 30, 2014 09:28

Michał_1977 pisze:Na pewno? Autodata podaje j/w napisałem- 150-158/140bar,mądra książka to potwierdza :bajer:
jaki sens jest robienia wtrysków 2 sprężynowych, które mają ciśnienie otwarcia między 150-158/140 barów??

Problemem jest to, że nie ma zbytnio dużo danych odnośnie wtrysków 2 sprężynowych i przeważnie bosch podaje pierwsze ciśnienie otwarcia bo drugie wychodzi niejako z automatu.

Michał_1977, czy to przypadkiem nie jest tak, że wartość ustawienia pierwszego ciśnienia jest 150-158 barów a wartość graniczna wtrysku, który jeszcze nadaje się do użytku to 140 barów??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 30, 2014 12:12

marcinas1983 pisze:czy to przypadkiem nie jest tak, że wartość ustawienia pierwszego ciśnienia jest 150-158 barów a wartość graniczna wtrysku, który jeszcze nadaje się do użytku to 140 barów??
Wydaje mi się,że wartość graniczna to 150,stąd ta tolerancja 150-158,a 140,to drugi stopień,ale to też kupy mi się nie trzyma,bo niższy...
Spójrzmy jeszcze na ciśnienia w TDI 1Z 190-200/170, AFN tak samo. Zgłupiałem....
Może być tak jak piszesz,że jednak to 140,to dolna graniczna,a 150-158 to książkowa :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: marcinas1983 » śr kwie 30, 2014 13:23

Michał_1977 pisze:Spójrzmy jeszcze na ciśnienia w TDI 1Z 190-200/170, AFN tak samo. Zgłupiałem....
ale widzisz tak jak sam napisałeś... nie ma podanego drugiego ciśnienia otwarcia, czyli... wychodzi, że jak założysz wszystko nowe na bosch'u to wtedy drugie ciśnienie wychodzi z automatu takie jak być powinno, ale:
- po pierwsze końcówki do 2 sprężynowców i jedno mogą się minimalnie różnić... w katalogu online 7diesel jest podział na 2sprężynowe i zwykłe, więc coś w tym musi być... mogą się lekko wymiarami różnić,
- po drugie... pytanie czy ktoś już wcześniej nie próbował ustawić wyższego ciśnienia na Twoich korpusach i dlatego po założeniu nowej końcówki od razu pierwszy stopień otwarcia i 240 barów na dzień dobry.

P.S.

Chyba, że to co podaje książka na drugim miejscu po ciśnieniu nominalnym to ciśnienie kiedy wtrysk ma się zamknąć i nie popuszczać ropy... co o tym myślisz?? Czyli 155 barów otwarcie, a 140 barów zamknięcie i koniec wtrysku.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozpylacze SB w korpusach AAZ? Zyski,czy straty?

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 30, 2014 14:03

marcinas1983 pisze:Czyli 155 barów otwarcie, a 140 barów zamknięcie i koniec wtrysku.
Czyli niezależnie od fali (ostre czy łagodne jej zakończenie) wtrysk kończy się przy 140 barach...hmm,może coś w tym być.

Mierzyłem końcówki suwmiarką elektroniczną i wyszło mi,że SB ma o 0,10mm wyższe,stąd wyższe ciśnienie,ale w wtryskach 1 sprężynowych podkładka 0,1mm podnosi ciśnienie o 10 barów,a nie prawie 100... :panna:
Zamiast stalowych podkładek spróbuję założyć miedziane-cieńsze,tylko po to,żeby sprawdzić czy ciśnienie spada.Jeśli spadnie,to kupię sobie trochę takich podkładek u pompiarza i sam ustawię zamiast płacić stówę :satan:

Ja zanim założyłem wtrysk na próbnik,to myślałem,że wskazówka ma mi 2 razy pokazać ciśnienie (wyższe i niższe) lub coś w tym rodzaju przy jednostajnym naciskaniu na dźwignię próbnika :blush:
Ehhh,całe życie człowiek się uczy,a na łożu śmierci dochodzi do wniosku,że i tak głupi umiera... :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości