Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
Problem dotyczy Golfa IV TDI AXR 101kM pompowtrysk. W zeszłym miesiącu podczas wymiany sprzęgła mechanik zauważył wyciek z Vacum pompy Luk. Postępując z jego radami nabyłem używaną pompę Bosh i ją wymieniłem (włącznie z uszczelką między pompą i głowicą). Po jakimś tygodniu od tej wymiany zauważyłem wzrost spalania (w tej chwili na zimnym silniku podczas jazdy do 2000obr spalanie wynosi około 7.5l/100km na krótkich odcinkach około 10-15km). W zeszłym tygodniu zmieniłem filtry (paliwa Kneht, oleju bosh, kabinowy i filtr powietrza). Po wizycie w warsztacie stwierdzono ze leje ktorys pompowtrysk, ale może to być też wynikiem wymiany pompy vacum. Ze względu na to, że nie mieli przyrządu do sprawdzania ciśnienia paliwa w pompie udałem się do innego warsztatu, który po sprawdzeniu pompy stwierdził że działa ona prawidłowo i zdiagnozowal lanie 4 pompki, zaproponowali wymianę (mają dwa u siebie i jeżeli po wyczyszczeniu ich będą ok mogą je odsprzedać za 600zl sztuka). Na poniedziałek jestem jeszcze umówiony do bardziej polecanego diagnosty celem potwierdzenia usterki. Nie zauważyłem podczas jazdy znacznego spadku mocy, hamulce są ok, pali od strzała, nie poddymia podczas odpalania, nie telepie silnikiem w jakiś znaczący sposób. Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem jak mój? Czy jest sens próby ratowania poprzez przeczyszczenie np Liqui Moly 2666 Diesel Spulung? Czy jeżeli przed wymianą sprzęgła na dwumase było wcześniej założone jednomasowe może mieć to jakiś wpływ w moim przypadku? Z góry dzięki za wszelakie wskazówki.
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
Odpowiem Ci w ten sposób na to zdanie. Odpal silnik i niech sobie pracuje na wolnych obrotach i sprawdz sobie wtedykonrad21 pisze: Czy jeżeli przed wymianą sprzęgła na dwumase było wcześniej założone jednomasowe może mieć to jakiś wpływ w moim przypadku?
najlepiej Vagiem ile silnik spala na godzinę a gdy już poznasz wynik to wciśnij do oporu pedał sprzęgła ale nie wrzucaj biegu.
Po prostu rozłącz skrzynię i ponownie sprawdź ile silnik Ci spala na godzinę. To będzie mniej więcej podobne porównanie.
Generalnie nie ma to żadnego znaczenia czy masz sztywne koło czy dwumasę ,silnik powinien mieć jednakowe spalanie.
Jak dla mnie to zbędny wydatek.konrad21 pisze: Czy jest sens próby ratowania poprzez przeczyszczenie np Liqui Moly 2666 Diesel Spulung?
Według mnie takie spalanie mieści się w normie i nie czepiał bym się tutaj niczego.konrad21 pisze:w tej chwili na zimnym silniku podczas jazdy do 2000obr spalanie wynosi około 7.5l/100km na krótkich odcinkach około 10-15km
Z ciekawości zapytam ,jakie miałeś spalanie przedtem skoro twierdzisz że teraz wzrosło ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
Wcześniej palił 6, na jałowym spalanie było 0.8 teraz skacze z 1.0 na 1.1
VAG na luzie pokazuje 0.8.
Dawka na:
1 pompka - - 0.56mg
2 - - 0.07mg
3 - 0.7mg
4 - 0.64 do 08mg
VAG na luzie pokazuje 0.8.
Dawka na:
1 pompka - - 0.56mg
2 - - 0.07mg
3 - 0.7mg
4 - 0.64 do 08mg
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
konrad21 pisze:teraz skacze z 1.0 na 1.1
Podajesz dwie inne informacje, to ile on w końcu teraz pali na jałowym ?konrad21 pisze:VAG na luzie pokazuje 0.8.
0.8l jest do zaakceptowania ale 1.0l i powyżej to już dużo. Napisz jeszcze czy na zimnym czy rozgrzanym silniku masz
takie wyniki.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
fis pokazuje 1.0 - 1.1 a wcześniej pokazywał 0.8. Vag pokazuje 0.8 na ciepłym silniku. Co do średniego spalania o którym pisałem na początku to 7.5l/100km jest to najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać jeżdżąc na obr max 2000.
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
Rozmawialiśmy już na forum o spalaniu. Nie patrz na to co pokazuje Fis bo to nie jest miarodajne i rzeczywiste, to jest tylko przeliczone uśrednione spalanie. Jeżeli Vag pokazuje Ci 0.8l to jest ok. Twoje średnie spalanie 7.5l na takich odcinkach przy obrotach około 2000 w twoim silniku też uważam za zadowalające.
i dlatego nie szukał bym dziury w całym.konrad21 pisze:Nie zauważyłem podczas jazdy znacznego spadku mocy, hamulce są ok, pali od strzała, nie poddymia podczas odpalania, nie telepie silnikiem w jakiś znaczący sposób
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
Czyli tą "lejącą" pompką też się nie przejmować?
Z ciekawości pojechałem do znajomego na "przenośną" hamownię i znajomy stwierdził, że auto ma 90kM. Do tego potwierdził ten lejący pompowtrysk:/
Z ciekawości pojechałem do znajomego na "przenośną" hamownię i znajomy stwierdził, że auto ma 90kM. Do tego potwierdził ten lejący pompowtrysk:/
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
lejącą pompkę możesz zweryfikować jeżeli faktycznie są takie podejrzenia, mnie chodzi o twoje spalanie które jest nakonrad21 pisze:Czyli tą "lejącą" pompką też się nie przejmować?
zadowalającym poziomie.
Dziwi mnie jednak fakt, że są podejrzenia o lejącą pompkę mimo że mówisz ,że nie ma problemów z odpalaniem ani auto nie dymi. Z drugiej strony jeżeli tylko jedna pompka leje a pozostałe 3 są zdrowe to
teoretycznie nie powinno być większych problemów z odpalaniem.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
Tak jak wcześniej pisałem pali od strzała i nie kopci dlatego wcześniej pompki nie brałem pod uwagę.
Dzisiaj byłem u u kolejnego machera na umówionej wcześniej wizycie, okazało się że przestawiła się dawka paliwa oraz trochę zwiększyły się obroty i tym samym Golfik palił więcej. Po zmniejszeniu dawki paliwa spadły obroty, spalanie na fis jest 0.9l/h (na VAG będzie pewnie 0.7), średnie spalanie spadło na 6.8l jeżdząc jedynie na krótkich odcinkach przy obrotach do 2000. Ponadto dowiedziałem się że pompki są w dobrej kondycji i nie trzeba przy nich nic robić:). Podczas rozmowy dowiedziałem się, że mechanik miał już wcześniej kilka takich przypadków i po korekcji dawki wszystko później wracało do normy. Podsumowując cały przypadek póki co wszystko jest po staremu a i mi zostało kilka stów w kieszeni. Dzięki za zaangażowanie i chęć pomocy:)
Dzisiaj byłem u u kolejnego machera na umówionej wcześniej wizycie, okazało się że przestawiła się dawka paliwa oraz trochę zwiększyły się obroty i tym samym Golfik palił więcej. Po zmniejszeniu dawki paliwa spadły obroty, spalanie na fis jest 0.9l/h (na VAG będzie pewnie 0.7), średnie spalanie spadło na 6.8l jeżdząc jedynie na krótkich odcinkach przy obrotach do 2000. Ponadto dowiedziałem się że pompki są w dobrej kondycji i nie trzeba przy nich nic robić:). Podczas rozmowy dowiedziałem się, że mechanik miał już wcześniej kilka takich przypadków i po korekcji dawki wszystko później wracało do normy. Podsumowując cały przypadek póki co wszystko jest po staremu a i mi zostało kilka stów w kieszeni. Dzięki za zaangażowanie i chęć pomocy:)
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
No sama to ona się napewno nie przestawiła ,zapewne podczas któreś wizyty któryś z mechaników podłączał się vagiem do auta i przestawił swoimi brudnymi łapskami. Najważniejsze ,że sprawa się wyjaśniła w miarę szybko i nie wydałeś niepotrzebnie kilku stówek. Odrazu miałem mieszane uczucia co do tej lejącej pompki chociażby z tego względu że pisałeś że z autem jest wszystko ok. Prucz tego podwyższonego spalania oczywiście.konrad21 pisze:okazało się że przestawiła się dawka paliwa oraz trochę zwiększyły się obroty i tym samym Golfik palił więcej.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
Mam pytanie. W jaki sposob przestawiana jest dawka ?? Bo pewnie jest to jaka wartosc zmieniana poprzez vaga
MK IV AJM
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
tak jak napisales, w odpowiedniej grupie zwiększasz wartość jak chcesz podnieść obroty lub zmniejszasz jezeli chcesz zmniejszyć.wojti2001 pisze:W jaki sposob przestawiana jest dawka ?? Bo pewnie jest to jaka wartosc zmieniana poprzez vaga
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum
A czy czasem takich zmian dawek przez VAGA, można wykonywać jedynie w silnikach VP ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości