Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

konrad21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:55

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: konrad21 » sob kwie 26, 2014 09:59

Problem dotyczy Golfa IV TDI AXR 101kM pompowtrysk. W zeszłym miesiącu podczas wymiany sprzęgła mechanik zauważył wyciek z Vacum pompy Luk. Postępując z jego radami nabyłem używaną pompę Bosh i ją wymieniłem (włącznie z uszczelką między pompą i głowicą). Po jakimś tygodniu od tej wymiany zauważyłem wzrost spalania (w tej chwili na zimnym silniku podczas jazdy do 2000obr spalanie wynosi około 7.5l/100km na krótkich odcinkach około 10-15km). W zeszłym tygodniu zmieniłem filtry (paliwa Kneht, oleju bosh, kabinowy i filtr powietrza). Po wizycie w warsztacie stwierdzono ze leje ktorys pompowtrysk, ale może to być też wynikiem wymiany pompy vacum. Ze względu na to, że nie mieli przyrządu do sprawdzania ciśnienia paliwa w pompie udałem się do innego warsztatu, który po sprawdzeniu pompy stwierdził że działa ona prawidłowo i zdiagnozowal lanie 4 pompki, zaproponowali wymianę (mają dwa u siebie i jeżeli po wyczyszczeniu ich będą ok mogą je odsprzedać za 600zl sztuka). Na poniedziałek jestem jeszcze umówiony do bardziej polecanego diagnosty celem potwierdzenia usterki. Nie zauważyłem podczas jazdy znacznego spadku mocy, hamulce są ok, pali od strzała, nie poddymia podczas odpalania, nie telepie silnikiem w jakiś znaczący sposób. Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem jak mój? Czy jest sens próby ratowania poprzez przeczyszczenie np Liqui Moly 2666 Diesel Spulung? Czy jeżeli przed wymianą sprzęgła na dwumase było wcześniej założone jednomasowe może mieć to jakiś wpływ w moim przypadku? Z góry dzięki za wszelakie wskazówki.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: Detektor » sob kwie 26, 2014 17:11

konrad21 pisze: Czy jeżeli przed wymianą sprzęgła na dwumase było wcześniej założone jednomasowe może mieć to jakiś wpływ w moim przypadku?
Odpowiem Ci w ten sposób na to zdanie. Odpal silnik i niech sobie pracuje na wolnych obrotach i sprawdz sobie wtedy
najlepiej Vagiem ile silnik spala na godzinę a gdy już poznasz wynik to wciśnij do oporu pedał sprzęgła ale nie wrzucaj biegu.
Po prostu rozłącz skrzynię i ponownie sprawdź ile silnik Ci spala na godzinę. To będzie mniej więcej podobne porównanie.
Generalnie nie ma to żadnego znaczenia czy masz sztywne koło czy dwumasę ,silnik powinien mieć jednakowe spalanie.
konrad21 pisze: Czy jest sens próby ratowania poprzez przeczyszczenie np Liqui Moly 2666 Diesel Spulung?
Jak dla mnie to zbędny wydatek.
konrad21 pisze:w tej chwili na zimnym silniku podczas jazdy do 2000obr spalanie wynosi około 7.5l/100km na krótkich odcinkach około 10-15km
Według mnie takie spalanie mieści się w normie i nie czepiał bym się tutaj niczego.
Z ciekawości zapytam ,jakie miałeś spalanie przedtem skoro twierdzisz że teraz wzrosło ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

konrad21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:55

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: konrad21 » sob kwie 26, 2014 17:20

Wcześniej palił 6, na jałowym spalanie było 0.8 teraz skacze z 1.0 na 1.1
VAG na luzie pokazuje 0.8.
Dawka na:
1 pompka - - 0.56mg
2 - - 0.07mg
3 - 0.7mg
4 - 0.64 do 08mg



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: Detektor » sob kwie 26, 2014 17:53

konrad21 pisze:teraz skacze z 1.0 na 1.1
konrad21 pisze:VAG na luzie pokazuje 0.8.
Podajesz dwie inne informacje, to ile on w końcu teraz pali na jałowym ?
0.8l jest do zaakceptowania ale 1.0l i powyżej to już dużo. Napisz jeszcze czy na zimnym czy rozgrzanym silniku masz
takie wyniki.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

konrad21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:55

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: konrad21 » sob kwie 26, 2014 18:05

fis pokazuje 1.0 - 1.1 a wcześniej pokazywał 0.8. Vag pokazuje 0.8 na ciepłym silniku. Co do średniego spalania o którym pisałem na początku to 7.5l/100km jest to najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać jeżdżąc na obr max 2000.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: Detektor » sob kwie 26, 2014 18:29

Rozmawialiśmy już na forum o spalaniu. Nie patrz na to co pokazuje Fis bo to nie jest miarodajne i rzeczywiste, to jest tylko przeliczone uśrednione spalanie. Jeżeli Vag pokazuje Ci 0.8l to jest ok. Twoje średnie spalanie 7.5l na takich odcinkach przy obrotach około 2000 w twoim silniku też uważam za zadowalające.
konrad21 pisze:Nie zauważyłem podczas jazdy znacznego spadku mocy, hamulce są ok, pali od strzała, nie poddymia podczas odpalania, nie telepie silnikiem w jakiś znaczący sposób
i dlatego nie szukał bym dziury w całym.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

konrad21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:55

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: konrad21 » sob kwie 26, 2014 18:33

Czyli tą "lejącą" pompką też się nie przejmować?

Z ciekawości pojechałem do znajomego na "przenośną" hamownię i znajomy stwierdził, że auto ma 90kM. Do tego potwierdził ten lejący pompowtrysk:/



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: Detektor » sob kwie 26, 2014 19:41

konrad21 pisze:Czyli tą "lejącą" pompką też się nie przejmować?
lejącą pompkę możesz zweryfikować jeżeli faktycznie są takie podejrzenia, mnie chodzi o twoje spalanie które jest na
zadowalającym poziomie.

Dziwi mnie jednak fakt, że są podejrzenia o lejącą pompkę mimo że mówisz ,że nie ma problemów z odpalaniem ani auto nie dymi. Z drugiej strony jeżeli tylko jedna pompka leje a pozostałe 3 są zdrowe to
teoretycznie nie powinno być większych problemów z odpalaniem.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

konrad21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr mar 28, 2012 08:55

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: konrad21 » sob kwie 26, 2014 20:21

Tak jak wcześniej pisałem pali od strzała i nie kopci dlatego wcześniej pompki nie brałem pod uwagę.


Dzisiaj byłem u u kolejnego machera na umówionej wcześniej wizycie, okazało się że przestawiła się dawka paliwa oraz trochę zwiększyły się obroty i tym samym Golfik palił więcej. Po zmniejszeniu dawki paliwa spadły obroty, spalanie na fis jest 0.9l/h (na VAG będzie pewnie 0.7), średnie spalanie spadło na 6.8l jeżdząc jedynie na krótkich odcinkach przy obrotach do 2000. Ponadto dowiedziałem się że pompki są w dobrej kondycji i nie trzeba przy nich nic robić:). Podczas rozmowy dowiedziałem się, że mechanik miał już wcześniej kilka takich przypadków i po korekcji dawki wszystko później wracało do normy. Podsumowując cały przypadek póki co wszystko jest po staremu a i mi zostało kilka stów w kieszeni. Dzięki za zaangażowanie i chęć pomocy:)



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: Detektor » pn kwie 28, 2014 20:28

konrad21 pisze:okazało się że przestawiła się dawka paliwa oraz trochę zwiększyły się obroty i tym samym Golfik palił więcej.
No sama to ona się napewno nie przestawiła :bajer: ,zapewne podczas któreś wizyty któryś z mechaników podłączał się vagiem do auta i przestawił swoimi brudnymi łapskami. Najważniejsze ,że sprawa się wyjaśniła w miarę szybko i nie wydałeś niepotrzebnie kilku stówek. Odrazu miałem mieszane uczucia co do tej lejącej pompki chociażby z tego względu że pisałeś że z autem jest wszystko ok. Prucz tego podwyższonego spalania oczywiście.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
wojti2001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:00
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: wojti2001 » pn cze 09, 2014 14:25

Mam pytanie. W jaki sposob przestawiana jest dawka ?? Bo pewnie jest to jaka wartosc zmieniana poprzez vaga


MK IV AJM

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: Detektor » pn cze 09, 2014 19:28

wojti2001 pisze:W jaki sposob przestawiana jest dawka ?? Bo pewnie jest to jaka wartosc zmieniana poprzez vaga
tak jak napisales, w odpowiedniej grupie zwiększasz wartość jak chcesz podnieść obroty lub zmniejszasz jezeli chcesz zmniejszyć.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

markan02
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr paź 28, 2009 16:23

Znaczny wzrost spalania po wymianie vacum

Post autor: markan02 » pn cze 09, 2014 22:50

A czy czasem takich zmian dawek przez VAGA, można wykonywać jedynie w silnikach VP ?


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości