Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mkmk200
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sty 28, 2014 16:18

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

Post autor: mkmk200 » czw kwie 24, 2014 15:29

Witajcie

Posiadam Golfa MK IV 1.6 8v z 1999r. Jadąc dzisiaj ulicą (a w zasadzie tocząc się w korku), wbiłem drugi bieg przy około 20km/h i auto nie miało w ogóle mocy. Wolne obroty to ok. 900, a w tym momencie wahały się w okolicach 600-700, mogłem dodawać gazu i silnik nie reagował. Zgasiłem go i zapaliłem. Silnik wskoczył od razu na około 2000-2500 obrotów i trzymał się w takiej wartości. Powoli zjechałem na parking, wykonując większy skręt kierownicą obroty wzrosły nawet do 3000, po czym powoli zaczęły opadać, jednak ciągle utrzymywały się na poziomie ok 2000. Zgasiłem silnik i odczekałem chwilę, po tym czasie zapaliłem i problemu już nie było.
Czy ktoś miał podobny przypadek?
Pozdrawiam



gringers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:48

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

Post autor: gringers » czw kwie 24, 2014 16:54

Kolego podłacz go pod VAG-a sprawdz jakie błedy ci wywala i dopiero bedziemy się zastanawiać bo bez tego to jest wróżenie



mkmk200
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sty 28, 2014 16:18

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

Post autor: mkmk200 » pt kwie 25, 2014 18:06

513($0201):9B
Czujnik prędkości obrotowej silnika
Niewiarygodny status

Taki błąd jest po pośpiechu vaga



gringers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:48

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

Post autor: gringers » pt kwie 25, 2014 22:45

kolego sciag oslony silnika i zaraz za bagnetem olejowym jest ten czujnik. Taki z kabelkiem przykrecony do bloku. Najpierw sprawdz styki bo lubia zasniedziec. Jak nie pomoze to wymiana czujnika a z nia problemu nie bedzie bo wszystko jest na wierzchu. Powodzemia i daj znac o rezultatach



mkmk200
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt sty 28, 2014 16:18

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

Post autor: mkmk200 » śr kwie 30, 2014 00:10

Po tych wszystkich objawach zaczęło dochodzić jeszcze do tego, że auto potrafiło zgasnąć podczas jazdy, a następnie mieć problem z ponownym zapaleniem (długie kręcenie i "strzały" w trakcie zapalania").

Zapobiegawczo przeczyściłem przepustnicę, jednak nie przyniosło to skutku, pomogła wymiana ww. czujnika położenia wału

Pozdrawiam



gringers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:48

Nagła utrata mocy i wysokie obroty po zapaleniu 1.6 8v

Post autor: gringers » czw maja 01, 2014 05:14

najczesciej wystepujacym obiawem czujnika halla jest wlasnie gasniecie auta w trakcie jazdy lub zaraz po odpaleniu- brak iskry ,czesto mylony z uszkodzna cewka. Sugerowalem sie bledem z kompa i tymi podwyzszonymi obrotami co wskazywaly na co innego.No ale coz SR-y maja to swoje JA i ladnie to pokazuja :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości