Panowie mam pewien problem z sprężarką klimy sanden pxe16 w golfie v 2.0 z 2004r. BKD.Właściwie wszystko chodziło i chodzi (prawie) bez zarzutu do momentu ,aż wymieniłem sprzęgło klimy bo w poprzednim ten środek gumowy był dosyć popękany i z racji wyjazdu (ok.2500km) wolałem wymienić.Problem jest tego typu,jak klima pracuje (econ na off,czyli zgaszone) to wszystko ok ,a jak wyłącze klime to pojawia sie taki jakby świergot ,ćwierkanie delikatne(nie mylić z piskiem) Sprzęgło zakupione nowe i problem jest na 100% po tej wymianie,przedtem nie wiedziałem co to problem z klimą.Nie bede ukrywał,że jest to wk...ce jak jakieś lewe dźwięki z pod machy dochodzą,zakładane było w warsztacie gości ogarniętych,więc problem złego montażu raczej odpada.Wyczaiłem w międzyczasie,że ta podkładka co jest miedzy tą gumą a tą zakrętką z tymi trzema wypustami jest na tyle lużna,że moge ją palcem poruszać,więc obstawiałem ,że z tego ten świergot,te ćwierkanie.Dokręciłem to i na peien czas ok.1m-ca był spokój i znowu temat powrócił,czyżby się odkciła-wzrokowo nie widać ,żeby sie pluźniła .Rozmawiałem z mechanikiem ,mówi,że jak dalej ten dźwięk to trzeba bedzie sprężarke regenerować (???)Być może problem leży w samym sprzęgle,przed wymianą ok,a teraz.....
Szukam na necie ...ale nie ma za bardzo filmów na jakiej zasadzie te sprzęgło zasprzęgla ,dużo jest filmów z tych bardziej popularnych sprzęgieł,z tego co zauważyłem to jak silnik pracuje to kręci sie wszystko razem czy klima zał. czy też wyłączona.
Nie wiem co robić,czy wymienić te sprzęgło czy wystarczyła by ta sama tarczka sprzęgła wymienić....nie wiem za bardzo ile ta śruba ma być wkręcona bo wg.mnie problem leży właśnie w dokręceniu tej śruby z tymi trzema wielowypustami.
Panowie doradźcie coś...
poniżej zdjęcie tego mojego sprzęgła
