nierówna praca silnika na postoju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31
nierówna praca silnika na postoju
Witam serdecznie
Golf 4 1.4 16 v benzyna/gaz
Czy zimny czy ciepły odczuwam nie równą prace silnika. Tak jakby drgał delikatnie. Jeszcze wczoraj tego nie było.
Dzieje się tak jak odpalę czyli na benzynie, jak również po długiej jeździe czyli gdy pracuje na gazie.
Obroty są cały czas na tym samym poziomie. Wskazówka jest na stałej wartości, nie skacze zgodnie z szarpaniem silnika.
Podczas jazdy na luzie raczej tego nie odczuwam, ale podczas dodawania gazu czasem jakby brakowało mu mocy, ale tego na 100% nie jestem pewien, bo ona zawsze taki mułowaty jest.
Nic w ostatnim czasie nie było wymieniane, nienaprawiane.
Może ktoś coś podpowie.
Golf 4 1.4 16 v benzyna/gaz
Czy zimny czy ciepły odczuwam nie równą prace silnika. Tak jakby drgał delikatnie. Jeszcze wczoraj tego nie było.
Dzieje się tak jak odpalę czyli na benzynie, jak również po długiej jeździe czyli gdy pracuje na gazie.
Obroty są cały czas na tym samym poziomie. Wskazówka jest na stałej wartości, nie skacze zgodnie z szarpaniem silnika.
Podczas jazdy na luzie raczej tego nie odczuwam, ale podczas dodawania gazu czasem jakby brakowało mu mocy, ale tego na 100% nie jestem pewien, bo ona zawsze taki mułowaty jest.
Nic w ostatnim czasie nie było wymieniane, nienaprawiane.
Może ktoś coś podpowie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31
nierówna praca silnika na postoju
nikt nie miał podobnego problemu?
Wymieniłem świece nic się nie zmieniło,
Wyczyściłem odme, wyczyściłem przpustnicę (była trochę osadu na jej ściankach).
Dalej trzęsie alewolne obroty są o kreskę większe (tylko nie wiem czy nie przypadkiem z powodu że zimny silnik)
Byłem u mechanika ale w sprawie wymiany sworzni i tulejek. Nie było czasu by przyjrzeć się trzęsieniu silnika.
Może to poduszki pod silnikiem?
Problem pojawił się z dnia na dzień. Raz mocniej raz słabiej ale zawsze trzęsie na pstoju, czy zimny czy rozgrzany, zawsze.
Wymieniłem świece nic się nie zmieniło,
Wyczyściłem odme, wyczyściłem przpustnicę (była trochę osadu na jej ściankach).
Dalej trzęsie alewolne obroty są o kreskę większe (tylko nie wiem czy nie przypadkiem z powodu że zimny silnik)
Byłem u mechanika ale w sprawie wymiany sworzni i tulejek. Nie było czasu by przyjrzeć się trzęsieniu silnika.
Może to poduszki pod silnikiem?
Problem pojawił się z dnia na dzień. Raz mocniej raz słabiej ale zawsze trzęsie na pstoju, czy zimny czy rozgrzany, zawsze.
nierówna praca silnika na postoju
Hmm, może masz nieszczelność w dolocie, do sprawdzenia uszczelki kolektora, przepustnicy, kabelków od podciśnienia. Odłącz wężyk od filtra węglowego i zobacz czy wtedy przestanie. Spróbuj odłączyć też czujnik temperatury.
Nie wspomniałeś nic o kablach, cewce, może to one... Nie mają przebicia?
Nie wspomniałeś nic o kablach, cewce, może to one... Nie mają przebicia?
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
nierówna praca silnika na postoju
Jakby poduszki nawaliły to powinieneś słyszeć raczej metaliczny dzwięk, jakbyś walił śrubokrętem od metal. I to raczej przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Z doświadczenia wiem, że w autach przyczyną falowania obrotów może być m.in.:
1. Padnięta lambda,
2. Zasyfiony/niewłaściwie ustawiony silniczek krokowy,
3. Użyta po demontażu, bądź po prostu pęknięta uszczelka pomiędzy przepustnicą a dolotem
Z doświadczenia wiem, że w autach przyczyną falowania obrotów może być m.in.:
1. Padnięta lambda,
2. Zasyfiony/niewłaściwie ustawiony silniczek krokowy,
3. Użyta po demontażu, bądź po prostu pęknięta uszczelka pomiędzy przepustnicą a dolotem
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31
nierówna praca silnika na postoju
dzięki za podpowiedzi. dziś się okazało że na jednym kablu jest przebicie. jutro będę wymieniał kable i się okaże czy to rozwiąże problem.
Jeszcze zauważyłem że odkąd pojawił się ten problem spala więcej gazu, ok. 1,5 - 2 l/100 km.
Jeszcze zauważyłem że odkąd pojawił się ten problem spala więcej gazu, ok. 1,5 - 2 l/100 km.
-
- Ma gadane
- Posty: 234
- Rejestracja: śr kwie 23, 2014 16:13
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31
nierówna praca silnika na postoju
nowe kable nic nie zmieniły
okazało się że w drugim cylindrze ciśnienie 2 bary
więc albo pierścienie, albo zawory, albo ... okaże się po rozebraniu silnika...
miał ktoś podobny problem?
okazało się że w drugim cylindrze ciśnienie 2 bary
więc albo pierścienie, albo zawory, albo ... okaże się po rozebraniu silnika...
miał ktoś podobny problem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31
nierówna praca silnika na postoju
podsumowując wątek.
Zawory w 2 cylindrze były wypalone. Został przeprowadzony remont głowicy. Wszystkie zawory wymienione. Przy okazji wymiana pierścieni na wszystkich tłokach na jednoczęściowe (może przestanie olej żreć).
Silnik chodzi cicho i bez żadnych drgań i szarpania. Jak nowy
Tylko zużycie gazu zostało na wyższym poziomie. Około 1 litr więcej niż przed wystąpieniem awarii.
Będzie trzeba jechać na serwis, może jest do wyregulowania.
Dzięki za porady.
Pozdrawiam
Zawory w 2 cylindrze były wypalone. Został przeprowadzony remont głowicy. Wszystkie zawory wymienione. Przy okazji wymiana pierścieni na wszystkich tłokach na jednoczęściowe (może przestanie olej żreć).
Silnik chodzi cicho i bez żadnych drgań i szarpania. Jak nowy
Tylko zużycie gazu zostało na wyższym poziomie. Około 1 litr więcej niż przed wystąpieniem awarii.
Będzie trzeba jechać na serwis, może jest do wyregulowania.
Dzięki za porady.
Pozdrawiam
nierówna praca silnika na postoju
Trzeb się przyjrzeć instalacji LPG, bo jak zawór wypalony na jednym cylindrze to ewidentnie nie domaga któryś wtrysk gazowy. Jaka instalka, jaki przebieg i jakie podzespoły?
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31
nierówna praca silnika na postoju
na jednym cylindrze zawory były wypalone
Instalacja STAG-4 zakładana w 2012 (2 letnia) na gazie przejechane 50 tyś, regularny serwis. Przebieg całkowity 233 tyś.
Jak zacząłem jeździć ekonomicznie (do 3 tys obrotów) palił 7,2 - 7,8 l/100 km, jak zaczął się problem z silnikiem (przed remontem jeszcze) to spalał 9 l/100. Po remoncie, pierwszym wyjechanym baku wyszło 8,5 l/100. Jutro będę znów tankował i się okaże ale widzę że będzie podobnie.
Instalacja STAG-4 zakładana w 2012 (2 letnia) na gazie przejechane 50 tyś, regularny serwis. Przebieg całkowity 233 tyś.
Jak zacząłem jeździć ekonomicznie (do 3 tys obrotów) palił 7,2 - 7,8 l/100 km, jak zaczął się problem z silnikiem (przed remontem jeszcze) to spalał 9 l/100. Po remoncie, pierwszym wyjechanym baku wyszło 8,5 l/100. Jutro będę znów tankował i się okaże ale widzę że będzie podobnie.
nierówna praca silnika na postoju
Czy są to stałe drgania czy "falujące" (pojawiają się na chwilę i znikają w równych odstępach czasu)?
2010 - 2012 Ford Fiesta MK3 1994 Pb 60 KM
2013 - 2014 Opel Astra F 1994 Pb + LPG 90 KM
2014 - ???? Golf IV Trendline 2002 TDI 130 KM
2015 - ???? Audi A4 B8 Avant 2010 TDI 143 KM
2013 - 2014 Opel Astra F 1994 Pb + LPG 90 KM
2014 - ???? Golf IV Trendline 2002 TDI 130 KM
2015 - ???? Audi A4 B8 Avant 2010 TDI 143 KM
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz lip 10, 2011 11:31
nierówna praca silnika na postoju
Jeszcze dodam, ze wymiana pierścieni na jednoczęściowe wyeliminowała dolewki oleju co 1000 km.
Od remontu silnika nic nie dolałem, na miarce oleju nie ubyło a ze 2000 tyś już zrobione.
Od remontu silnika nic nie dolałem, na miarce oleju nie ubyło a ze 2000 tyś już zrobione.
Re: nierówna praca silnika na postoju
Choroba, ile Ty jeździszkwiatton27 pisze: 2000 tyś już zrobione.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości