To mój pierwszy post na forum, a już z opisem ogromnego problemu. Otóż... nie mogę uruchomić silnika
![rozpacz :rozpacz:](./images/smilies/rozpacz.gif)
Po podłączeniu samochodu pod VAG i sprawdzeniu błędów VAG wypluł następującą listę:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 M
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2813
Coding: 00002
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379
Component: ESP 20 CAN V002
Coding: 10241
Shop #: WSC 01317
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 822 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V27
Coding: 05142
Shop #: WSC 00000
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0Y1497708
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 962 258 N
Component: 0B Zentr.Verriegel. 0001
Coding: 00257
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00953 - Interior Light Time limit
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
End -------------------------------------------------------
Oczywiście wiem co te kody oznaczają, jednak nie wiem co może być ich przyczyną. Dodam, że Polski VAG dodatkowo wykrył bład (sporadyczny) o nr 17978 (blokada ECU przez IMMO).
Najdziwniejszym jest fakt braku migającej kontrolki świec żarowych przy podłączeniu VAG do modułu silnika (przy podłaczeniu do ABS normalnie migaja kontrolki ABS i hamulca oznaczające komunikację z modułem). VAG rozpoznaje sterownik, mogę odczytać wartości bloków, udaje się nawet próba zczytania epromu. Co jeszcze mnię tknęło to zerowa reakcja sygnalizacji migaczy samochodu przy naciśnieciu zamknięcia na kluczyku (zarówno przy samym zamykaniu jak i w momencie kiedy samochód jest zamknięty i uzbrojony - sprawdzam tak czasem, czy zamknałem samochód - jedno naciśnięcię, jeden błysk kierunkowskazów oczywiście bez aktywacji centralnego zamka). Przy otwarciu samochód standardowo daje podwójny sygnał migaczem, przy zamknięciu słychać tylko centralny zamek, zapala sie dioda na drzwiach, ale brak reakcji kierunkowskazów
![otepienie :otepienie:](./images/smilies/otepienie.gif)
Wyciagnąłem zegary, sprawdziłem przewody - wyglądają ok, podobnie jak przewody przy stacyjce (nie rozbierałm stacyjki, nie sprawdzałem pętli IMMO- samochód nie odpala, a nie odpala i gaśnie).
Pozostaje mi jedynie sprawdzenie połaczenia z kompem (czekam aż WD zadziała - prawa wycieraczka nie daje się zdemontować), jednak jeśli i tutaj niczego niezwykłego nie odkryję, to pozwolę się odnieść na tarczy. Do tego czasu nie tracę jednak rezonu i nadziei, a jako że pokładam wiarę w doświadczenie i myśl techniczną forumowiczów proszę o pomoc jednym krótkim stwierdzeniem : ratunku!
Dzięki za każdą odpowiedź i radę.
Pozdrawiam wszystkich!
enak