dziura w skrzyni biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
dziura w skrzyni biegów
no i zamówienie w realizacj wziolem autoweld śruby dorobi mi znajomy ślusarz za 1/3 ceny oryginałów ze stali 12.9 klej do śrub i uszczelniacz do aluminium + nowy olej cena za wszystko zamknie sie w 300zł
dziura w skrzyni biegów
A jaki wziąłeś uszczelniacz ?
Tak jak na poniższym zdjęciu to zaznaczone na polu czerwonym to jest wałek na którym jest założona łapa do zmiany 5 biegu. Ja spotkałem się, że jest to na seger zabezpieczone i się wyjmuje, spotkałem się, że jest śruba i jest przykręcone do wałka ale co jeśli w skrzyni DUS sam wałek i jest gwintowany i na to jest nakręcona ta łapa. Zdjęcie poniższe przykładowe jest byście wiedzieli o co mi chodzi.
Tak jak na poniższym zdjęciu to zaznaczone na polu czerwonym to jest wałek na którym jest założona łapa do zmiany 5 biegu. Ja spotkałem się, że jest to na seger zabezpieczone i się wyjmuje, spotkałem się, że jest śruba i jest przykręcone do wałka ale co jeśli w skrzyni DUS sam wałek i jest gwintowany i na to jest nakręcona ta łapa. Zdjęcie poniższe przykładowe jest byście wiedzieli o co mi chodzi.
dziura w skrzyni biegów
ja wziołem zwyczajny klej do uszczelnienia aluminium nic jakiegos specjalnego wazne zeby miec klej do srub. hehe i jedna rzecz ktora dzis gdzies przerabalem wewnatrz skrzyni od spodu jest takie male dziadostwo chyba magnes do zbierania opilkow
dziura w skrzyni biegów
Wyjęcie tego jest banalnie proste. Pod tym co jest nagwintowana ten wałek jest blaszka która trzyma by wałek się nie obrała o 360 stopni. Po podniesieniu blaszki do góry u góry wałka wkładamy szeroki śrubokręt i wykręcamy. I widełki zdemontowane
Na poniższych zdjęciach widać jakie spustoszenie zrobił korek spustu oleju za mocno wkręconego :/. Jakiś ancymon wkręcił za mocno korek tryb złapał i urwało kilka ząbków.
Ta skrzynia i tak za długo by nie pochodziła bo poszło łożysko na wałku dodatkowym i już zaczęło brać obudowę.
A kolejną rzeczą z jaką by nie pochodziła ta skrzynia to nieszczęsne NITY. Jak się okazało żaden nie wyleciał ale 3 już obcięło i stąd tak dużo opiłków bo już je trochę przemieliło.
dziura w skrzyni biegów
Jaki mechanizm, różnicowy ? Jeśli to masz na myśli to bez dwóch zdań i bez zastanowienia.
dziura w skrzyni biegów
to będzie wymieniane. Jeszcze muszę dorwać gdzieś tokarza żeby mi zrobił śrubo-nity
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
dziura w skrzyni biegów
Z tej skrzyni pociechy nie będzie chodziła w opiłkach,koło talerzowe wyrąbane zęby wałek atakujący cały? a wałek i koło talerzowe to jest komplet nie wymienia się ich pojedynczo tak jak inne koła idą parami.Późniejsze objawy wycie skrzyni.
dziura w skrzyni biegów
no niestety ale tam gdzie są uszkodzone zęby zawsze trzba wymienić komplet. ja juz pospawałem skrzynie gdzies o 16 bede w domu to pokaze wam jak to wyglądało przed i po spawaniu ja również wymieniłem wszystkie nity na śrubo-nity bo zauwazylem ze wszystkie byly lekko zeszlifowane z jednej strony a to oznaczalo ze niestety ale ewidentnie byly juz obluzowane i nie bylo co wyminiać 3 tylko odrazu caly komplet dodatkowo taka moja rada na srube dobrze jest zaaplikować klej do śrub
Re: dziura w skrzyni biegów
Wałek atakujący jest calutki.roman58 pisze:Z tej skrzyni pociechy nie będzie chodziła w opiłkach,koło talerzowe wyrąbane zęby wałek atakujący cały? a wałek i koło talerzowe to jest komplet nie wymienia się ich pojedynczo tak jak inne koła idą parami.Późniejsze objawy wycie skrzyni.
Czyli trzeba wymienić by mechanizm różnicowy i ten wałek co mechanizm napędza, tak ?
Koło talerzowe, masz na myśli mechanizm różnicowy to znaczy to gdzie są nity, tak ?
To kolego czekam na fotyxXAdiXx pisze:no niestety ale tam gdzie są uszkodzone zęby zawsze trzba wymienić komplet. ja juz pospawałem skrzynie gdzies o 16 bede w domu to pokaze wam jak to wyglądało przed i po spawaniu ja również wymieniłem wszystkie nity na śrubo-nity bo zauwazylem ze wszystkie byly lekko zeszlifowane z jednej strony a to oznaczalo ze niestety ale ewidentnie byly juz obluzowane i nie bylo co wyminiać 3 tylko odrazu caly komplet dodatkowo taka moja rada na srube dobrze jest zaaplikować klej do śrub
Chyba będę kupował skrzynie i z dwóch zrobię jedną
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
dziura w skrzyni biegów
Mechanizm różnicowy to jest ten kosz a w nim satelity i koronki a do niego jest nitowane to właśnie koło talerzowe [ja to tak nazywam]to jest nic innego jak skrzynia zblokowana z tylnym mostem dwa w jednym.Można nazwać skrzynia biegów i też blok napędowy.maxior21 pisze:Wałek atakujący jest calutki.
Czyli trzeba wymienić by mechanizm różnicowy i ten wałek co mechanizm napędza, tak ?
Koło talerzowe, masz na myśli mechanizm różnicowy to znaczy to gdzie są nity, tak ?
Re: dziura w skrzyni biegów
Teraz wszystko jasne.roman58 pisze:Mechanizm różnicowy to jest ten kosz a w nim satelity i koronki a do niego jest nitowane to właśnie koło talerzowe [ja to tak nazywam]to jest nic innego jak skrzynia zblokowana z tylnym mostem dwa w jednym.Można nazwać skrzynia biegów i też blok napędowy.maxior21 pisze:Wałek atakujący jest calutki.
Czyli trzeba wymienić by mechanizm różnicowy i ten wałek co mechanizm napędza, tak ?
Koło talerzowe, masz na myśli mechanizm różnicowy to znaczy to gdzie są nity, tak ?
To doradź co trzeba by wymienić żeby być zadowolonym. A czy bardziej się opłaci kupić skrzynie używaną sprawną i zrobić przegląd i wymienić nity ?
Która sprężyna odpowiedzialna jest za cofnięcia lewarka z pozycji wstecznego ? Np. do podłogi się wciska i wbija się jeden i jest wsteczny to która odpowiada sprężyna że wcisnę do podłogi i puszczę to jest u góry ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości