Golf IV problem z obrotami i nie tylko
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
Witam i prosze o pomoc
Mam problem z golfem IV rok 2001 1,6 16v 105km. Autko kupione z 124k przebiegu (teraz 136k) pół roku temu. Wymienione od razu po zakupie rozrząd,świece,pompa wody,filtry i płyny eksplat.
Auto pali zawsze za pierwszym razem nigdy nie bylo z tym problemu, jednak teraz obroty na biegu jałowym zaczęły skakać miedzy około 700-900 jest to odczuwalne i słychać nierówną prace silnika nie jest to zależne od zimnego czy ciepłego silnika dzieje sie tak po prostu kiedy chce ,też nie zawsze niekiedy dopiero po dłuższej jezdzie a niekiedy obroty nie skaczą wogóle.Dwa czy trzy razy obroty poszły nawet do 1,5k i przygasły światła(dziś podczas stania na światłach do 1,2k). Z początku myślalem ze to spadki napiecia lub coś podobnego ponieważ w samochodzie zamontowany jest wzmacniacz i subwoofer jednak to raczej nie to ponieważ jestem pewnien tej instalacji która nie pożera aż tak dużo prądu, i akumulatora który nie zawodzi nawet po kilku godzinach słuchania muzyki. Na początku gdy obroty minimalnie dały sie odczuć wyłączyłem światła i o dziwo silnik zaczął normalnie pracować i obroty sie uspokoiły jednak po włączeniu świateł obroty falowały od nowa teraz to nie pomaga, światła przygasają na biegu jałowym po dodaniu gazu rozjaśniają sie nie wiem czy tak ma byc czy nie .Od jakiegoś czasu da się odczuć szarpanie przy zmianie biegów szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3 które też nie występuje za kazdym razem, czasami biegi wchodzą w miarę ''płynnie''. Liczę na waszą pomoc w diagnozie tego vw-ika . Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi
Mam problem z golfem IV rok 2001 1,6 16v 105km. Autko kupione z 124k przebiegu (teraz 136k) pół roku temu. Wymienione od razu po zakupie rozrząd,świece,pompa wody,filtry i płyny eksplat.
Auto pali zawsze za pierwszym razem nigdy nie bylo z tym problemu, jednak teraz obroty na biegu jałowym zaczęły skakać miedzy około 700-900 jest to odczuwalne i słychać nierówną prace silnika nie jest to zależne od zimnego czy ciepłego silnika dzieje sie tak po prostu kiedy chce ,też nie zawsze niekiedy dopiero po dłuższej jezdzie a niekiedy obroty nie skaczą wogóle.Dwa czy trzy razy obroty poszły nawet do 1,5k i przygasły światła(dziś podczas stania na światłach do 1,2k). Z początku myślalem ze to spadki napiecia lub coś podobnego ponieważ w samochodzie zamontowany jest wzmacniacz i subwoofer jednak to raczej nie to ponieważ jestem pewnien tej instalacji która nie pożera aż tak dużo prądu, i akumulatora który nie zawodzi nawet po kilku godzinach słuchania muzyki. Na początku gdy obroty minimalnie dały sie odczuć wyłączyłem światła i o dziwo silnik zaczął normalnie pracować i obroty sie uspokoiły jednak po włączeniu świateł obroty falowały od nowa teraz to nie pomaga, światła przygasają na biegu jałowym po dodaniu gazu rozjaśniają sie nie wiem czy tak ma byc czy nie .Od jakiegoś czasu da się odczuć szarpanie przy zmianie biegów szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3 które też nie występuje za kazdym razem, czasami biegi wchodzą w miarę ''płynnie''. Liczę na waszą pomoc w diagnozie tego vw-ika . Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
hmm skoro światła przygasają i rozjaśniają się przy dodaniu gazu, to coś z alternatorem, sprawdź ładowanie, a co do falowania obrotów, spróbuj wyczyścić przepustnicę, i posprawdzaj czy dolot jest szczelny, albo na odwrót, najpierw zobacz czy dolot jest szczelny i jak będzie, to dopiero czyść przepustnicę
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
to że światła rozjaśniają się po dodaniu gazu to nic nadzwyczajnego...że przygasają przy falowaniu obrotów też - spadają obroty, spada napięcie to światłą przygasają.
Zacznij od przepustnicy - czyszczenie i adaptacja
Zacznij od przepustnicy - czyszczenie i adaptacja
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
Qto niekonicznie bo za stale napiecie odpowiada regulator napiecia a jak przygasaja to moze byc jego wina najlepiej sprawdzic uniwersalnym miernikiem ładowanie bezposrednio przy alternatorze a pozniej na klemach. co do falowania to jak najbardziej zgadzam sie z przedmowcami moze to byc zawalona przepustnica, rozszelniony kolektor lub brak adaptacji przepustnicy. pisz co i jak to ci pomozemy Powodzenia
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
Auto po podpięciu do kompa nie pokazało żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona była dosyć zabrudzona. Prawdopodobnie jutro zostanie zrobiona jej adaptacja i zobaczymy sprawdzę też ładowanie
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
jeszcze nie rozwiązany , falowanie po przeczyszczeniu jest dalej jednak nie moge mowic ze to nie pomoglo bo nie zrobilem jeszcze adaptacji vag nie chce sie łączyć z samochodem pomimo całego dnia konfigurowania być moze kabel jest uwalony (jeśli ktoś z okolic Chrzanow-Oświęcim ma ogarnietego vag coma to prosze o kontakt na pw) . Co do ładowania to jest dobre na włączonych światłach nawiewie i radiu nie spada poznizej 14v ,przy falowaniu potrafią byc spadki do 13,5 ale to chyba normalne przy skakaniu obrotów. Co do szarpania przy zmianie biegów słyszałem ze jest jakaś sprężyna za sprzęgłem ? która potrafi powodować taki efekt .Dwójka wchodzi czasem dobrze czasem z dziwnym oporem
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
Witam jeżeli temat nadal aktualny to polecałbym sprawdzić EGR przeczyścić go i wprowadzić nastawienia początkowe. pozdro.
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
przepustnica zaadaptowana muszę troche pojezdzic zeby stwierdzic czy to pomogło, po skanie vag comem wywalilo dwa bledy 01314 - engine control module 49-10 - no communications - intermittent , 00943 - heated exterior mirror driver side (z4) 35-10 - - - intermittent .Pierwszy to cos ze sterownikiem silnika tylko zabardzo nie wiem o co chodzi auto pali zawsze od strzału . Co do szarpania to zapomnialem o dziwnym zgrzycie przy ruszaniu i przy wrzuceniu wysokiego biegu przy niskich obrotach np 1,5k(najbardziej słychać to ruszając pod górke lub gdy nie zredukujemy biegu przy spadających obrotach własnie pod górke) początkowo myślałem ze to tłumik wiec udałem sie na serwis jednak stwierdzili ze to nie to tylko coś z zawieszeniem/silnikiem ) jednak nie wiem co to moze być
-
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: ndz sty 16, 2011 17:51
Re: Golf IV problem z obrotami i nie tylko
Goferos pisze:Witam i prosze o pomoc
Mam problem z golfem IV rok 2001 1,6 16v 105km. Autko kupione z 124k przebiegu (teraz 136k) pół roku temu. Wymienione od razu po zakupie rozrząd,świece,pompa wody,filtry i płyny eksplat.
Auto pali zawsze za pierwszym razem nigdy nie bylo z tym problemu, jednak teraz obroty na biegu jałowym zaczęły skakać miedzy około 700-900 jest to odczuwalne i słychać nierówną prace silnika nie jest to zależne od zimnego czy ciepłego silnika dzieje sie tak po prostu kiedy chce ,też nie zawsze niekiedy dopiero po dłuższej jezdzie a niekiedy obroty nie skaczą wogóle.Dwa czy trzy razy obroty poszły nawet do 1,5k i przygasły światła(dziś podczas stania na światłach do 1,2k). Z początku myślalem ze to spadki napiecia lub coś podobnego ponieważ w samochodzie zamontowany jest wzmacniacz i subwoofer jednak to raczej nie to ponieważ jestem pewnien tej instalacji która nie pożera aż tak dużo prądu, i akumulatora który nie zawodzi nawet po kilku godzinach słuchania muzyki. Na początku gdy obroty minimalnie dały sie odczuć wyłączyłem światła i o dziwo silnik zaczął normalnie pracować i obroty sie uspokoiły jednak po włączeniu świateł obroty falowały od nowa teraz to nie pomaga, światła przygasają na biegu jałowym po dodaniu gazu rozjaśniają sie nie wiem czy tak ma byc czy nie .Od jakiegoś czasu da się odczuć szarpanie przy zmianie biegów szczególnie z 1 na 2 i z 2 na 3 które też nie występuje za kazdym razem, czasami biegi wchodzą w miarę ''płynnie''. Liczę na waszą pomoc w diagnozie tego vw-ika . Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi
Przyjrzyj się dokładnie takiemu urządzeniu jak zawór recylkulacji spalin nie zależnie od tego że komputer nie podaje żadnych błędów proponuję go wymontować i dokładnie umyć . Zawór musi chodzić płynnie bez żadnych zacięć ma być w pozycji zamkniętej . Pozdrawiam
Golf IV problem z obrotami i nie tylko
Błędy skasowane , obroty po adaptacji sie uspokoiły .Co do szarpania to okazało sie że prawa i tylna poduszka silnika jest juz dosc mocno ''wyekspalotwana'' i nadszedł czas na wymianę (wymieniam wszystkie trzy bo lewa była przez pewien czas narażona na większe drgania przez co mogła skrócic sie jej żywotność) . Po wymianie napisze jak autko sie zachowuje
Po wymianie poduszek dwójka nadal dziwnie wchodzi tak jakby cos ją blokowało , przy bardzo mocnym szarpnieciu autem np przy szybkim ruszaniu słychac nadal nie tak bardzo jak przedtem ale slychac jakby jakąś blache lub cos nie mam pojecia co to moze byc xd
Po wymianie poduszek dwójka nadal dziwnie wchodzi tak jakby cos ją blokowało , przy bardzo mocnym szarpnieciu autem np przy szybkim ruszaniu słychac nadal nie tak bardzo jak przedtem ale slychac jakby jakąś blache lub cos nie mam pojecia co to moze byc xd
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości