dziura w skrzyni biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » śr kwie 09, 2014 21:43

mysle nad AUTOWELD i nad TECHNICOL SUPER METAL 4



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » czw kwie 10, 2014 11:48

no i zamówienie w realizacj wziolem autoweld śruby dorobi mi znajomy ślusarz za 1/3 ceny oryginałów ze stali 12.9 klej do śrub i uszczelniacz do aluminium + nowy olej cena za wszystko zamknie sie w 300zł ;)



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » czw kwie 10, 2014 16:55

A jaki wziąłeś uszczelniacz ? :)

Tak jak na poniższym zdjęciu to zaznaczone na polu czerwonym to jest wałek na którym jest założona łapa do zmiany 5 biegu. Ja spotkałem się, że jest to na seger zabezpieczone i się wyjmuje, spotkałem się, że jest śruba i jest przykręcone do wałka ale co jeśli w skrzyni DUS sam wałek i jest gwintowany i na to jest nakręcona ta łapa. Zdjęcie poniższe przykładowe jest byście wiedzieli o co mi chodzi.
Obrazek



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » czw kwie 10, 2014 22:00

ja wziołem zwyczajny klej do uszczelnienia aluminium nic jakiegos specjalnego wazne zeby miec klej do srub. hehe i jedna rzecz ktora dzis gdzies przerabalem wewnatrz skrzyni od spodu jest takie male dziadostwo chyba magnes do zbierania opilkow :D



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » czw kwie 10, 2014 22:20

Obrazek

Wyjęcie tego jest banalnie proste. Pod tym co jest nagwintowana ten wałek jest blaszka która trzyma by wałek się nie obrała o 360 stopni. Po podniesieniu blaszki do góry u góry wałka wkładamy szeroki śrubokręt i wykręcamy. I widełki zdemontowane :)

Na poniższych zdjęciach widać jakie spustoszenie zrobił korek spustu oleju za mocno wkręconego :/. Jakiś ancymon wkręcił za mocno korek tryb złapał i urwało kilka ząbków.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Ta skrzynia i tak za długo by nie pochodziła bo poszło łożysko na wałku dodatkowym i już zaczęło brać obudowę.
A kolejną rzeczą z jaką by nie pochodziła ta skrzynia to nieszczęsne NITY. Jak się okazało żaden nie wyleciał ale 3 już obcięło i stąd tak dużo opiłków bo już je trochę przemieliło.

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » czw kwie 10, 2014 22:28

i tu ewidentnie mechanizm jest do wymiany



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » pt kwie 11, 2014 07:19

Jaki mechanizm, różnicowy ? Jeśli to masz na myśli to bez dwóch zdań i bez zastanowienia.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » pt kwie 11, 2014 10:14

dokładnie ;)



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » pt kwie 11, 2014 13:46

to będzie wymieniane. Jeszcze muszę dorwać gdzieś tokarza żeby mi zrobił śrubo-nity :)



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

dziura w skrzyni biegów

Post autor: roman58 » pt kwie 11, 2014 22:29

Z tej skrzyni pociechy nie będzie chodziła w opiłkach,koło talerzowe wyrąbane zęby wałek atakujący cały? a wałek i koło talerzowe to jest komplet nie wymienia się ich pojedynczo tak jak inne koła idą parami.Późniejsze objawy wycie skrzyni.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » sob kwie 12, 2014 05:38

no niestety ale tam gdzie są uszkodzone zęby zawsze trzba wymienić komplet. ja juz pospawałem skrzynie gdzies o 16 bede w domu to pokaze wam jak to wyglądało przed i po spawaniu ja również wymieniłem wszystkie nity na śrubo-nity bo zauwazylem ze wszystkie byly lekko zeszlifowane z jednej strony a to oznaczalo ze niestety ale ewidentnie byly juz obluzowane i nie bylo co wyminiać 3 tylko odrazu caly komplet dodatkowo taka moja rada na srube dobrze jest zaaplikować klej do śrub ;)



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

Re: dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » sob kwie 12, 2014 21:20

roman58 pisze:Z tej skrzyni pociechy nie będzie chodziła w opiłkach,koło talerzowe wyrąbane zęby wałek atakujący cały? a wałek i koło talerzowe to jest komplet nie wymienia się ich pojedynczo tak jak inne koła idą parami.Późniejsze objawy wycie skrzyni.
Wałek atakujący jest calutki.
Czyli trzeba wymienić by mechanizm różnicowy i ten wałek co mechanizm napędza, tak ?
Koło talerzowe, masz na myśli mechanizm różnicowy to znaczy to gdzie są nity, tak ?
xXAdiXx pisze:no niestety ale tam gdzie są uszkodzone zęby zawsze trzba wymienić komplet. ja juz pospawałem skrzynie gdzies o 16 bede w domu to pokaze wam jak to wyglądało przed i po spawaniu ja również wymieniłem wszystkie nity na śrubo-nity bo zauwazylem ze wszystkie byly lekko zeszlifowane z jednej strony a to oznaczalo ze niestety ale ewidentnie byly juz obluzowane i nie bylo co wyminiać 3 tylko odrazu caly komplet dodatkowo taka moja rada na srube dobrze jest zaaplikować klej do śrub
To kolego czekam na foty :)
Chyba będę kupował skrzynie i z dwóch zrobię jedną :(



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

dziura w skrzyni biegów

Post autor: roman58 » sob kwie 12, 2014 22:34

maxior21 pisze:Wałek atakujący jest calutki.
Czyli trzeba wymienić by mechanizm różnicowy i ten wałek co mechanizm napędza, tak ?
Koło talerzowe, masz na myśli mechanizm różnicowy to znaczy to gdzie są nity, tak ?
Mechanizm różnicowy to jest ten kosz a w nim satelity i koronki a do niego jest nitowane to właśnie koło talerzowe [ja to tak nazywam]to jest nic innego jak skrzynia zblokowana z tylnym mostem dwa w jednym.Można nazwać skrzynia biegów i też blok napędowy.



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

Re: dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » ndz kwie 13, 2014 09:58

roman58 pisze:
maxior21 pisze:Wałek atakujący jest calutki.
Czyli trzeba wymienić by mechanizm różnicowy i ten wałek co mechanizm napędza, tak ?
Koło talerzowe, masz na myśli mechanizm różnicowy to znaczy to gdzie są nity, tak ?
Mechanizm różnicowy to jest ten kosz a w nim satelity i koronki a do niego jest nitowane to właśnie koło talerzowe [ja to tak nazywam]to jest nic innego jak skrzynia zblokowana z tylnym mostem dwa w jednym.Można nazwać skrzynia biegów i też blok napędowy.
Teraz wszystko jasne.
To doradź co trzeba by wymienić żeby być zadowolonym. A czy bardziej się opłaci kupić skrzynie używaną sprawną i zrobić przegląd i wymienić nity ?
Która sprężyna odpowiedzialna jest za cofnięcia lewarka z pozycji wstecznego ? Np. do podłogi się wciska i wbija się jeden i jest wsteczny to która odpowiada sprężyna że wcisnę do podłogi i puszczę to jest u góry ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości