Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
Witam serdecznie!
Tak naprawdę swoją przygodę z VW zaczynam od dzisiaj gdyż wczoraj zakupiłem VW Golfa IV Cabrio Rabbit ze swapem VR6 no i cóż... Od razu przyznaję się, że nie jestem mega mechaniorem ba, nawet mało się znam, ale interesuje mnie to i chcę się zagłębiać w temat także proszę wybaczyć za niepodręcznikowe nazwy czy definicje ; )
Samochód za te pieniądze był wydaje mi się okazją więc jestem zadowolony. Samochód ma dużo, nawet jak dla mnie bardzo dużo rzeczy do poprawek tym bardziej, że mój ojciec wychował mnie tak, że dla właściciela samochód to coś więcej nić cztery koła i blacha, ma duszę i trzeba go kochać ; ) No, ale komu tam by się chce czytać ckliwe historyjki... Do rzeczy :
Wjechałem sobie dziś do garażu i wraz z moim ojcem sprawdzaliśmy sobie samochód od dołu z góry i z boku i plan jest taki, że najważniejsze to sprawy mechaniczne więc na razie problemem są :
- Dziwne odpalenie silnika, a mianowicie odpalam go (pomijając fakt, że poziomy przekręcenia kluczyka są tak zrypane, że aż kuje w oczy) i dusi się, mało mocy na rozkołysanie, więc dodaję dużo dawki gazu (cały czas trzymając przekręcony kluczyk) puszczam kluczyk i już chodzi jeśli nie dodam gazu to się dławi i gaśnie. Na dzień dzisiejszy nasz werdykt jest taki, że to może być wina świec oraz przewodów od świec, być może nieszczelność napięcia, gdyż ponoć mojego ojca pokopało hehe ; ) Proszę o Waszą ocenę sytuacji i od razu wyskoczę z zapytaniem czy wymiana nowych świec i zmiana z szarych na czerwone przewody vr6 zmienią to?
- Olej dostaje się do przewodu za filtrem, kapie w drodze do tego przewodu z innego przewodu i spada na tylną część kolektora i przez to na postoju w czasie powrotu do domu z kupna (700 km w jedną stronę) wydobywał się z górnej kratki dymek i smrodek ; d Jak to zniwelować? Proszę odpuścić sobie porady typu "zacisnąć zaciskiem gdzie skapuje i będzie git" takich jajów nie chcę, chcę by tego oleju jeśli się da nie było w ogóle tam.
- Taki dodatkowy problem, którego nie ma w temacie (przepraszam) jest to, że odpalałem samochód na trochę aby posprawdzać dźwięk, ewentualne jakieś luzy na napinaczu i takie tam pierdółki trwało to chwilkę, później dłuższa przerwa na rozkręcenie tej plastikowej pokrywy i bawienie się z kablami od świec, następnie znów odpaliłem, żeby wjechać do garażu żeby go zobaczyć od dołu na kanale, oczywiście mój ojciec nie odmówił sobie przyjemności i pojechał go sobie sprawdzić na osiedlowej drodze, jak z zawieszeniem itd, trwało to 5 minut, silnik był ciepły i to no nie wiem... No wydaje mi się, że trochę za bardzo lub może inaczej... Za szybko stał się tak ciepławy być może mam już urojenia? Być może po prostu zabrakło wiedzy odnośnie VR6 tak więc proszę o wyrozumiałość i o wytłumaczenie na chłopski rozum co i jak ; )
Strasznie się rozpisałem, mam nadzieję, że ktoś będzie chciał to przeczytać ; d Pozdrawiam serdecznie!
Tak naprawdę swoją przygodę z VW zaczynam od dzisiaj gdyż wczoraj zakupiłem VW Golfa IV Cabrio Rabbit ze swapem VR6 no i cóż... Od razu przyznaję się, że nie jestem mega mechaniorem ba, nawet mało się znam, ale interesuje mnie to i chcę się zagłębiać w temat także proszę wybaczyć za niepodręcznikowe nazwy czy definicje ; )
Samochód za te pieniądze był wydaje mi się okazją więc jestem zadowolony. Samochód ma dużo, nawet jak dla mnie bardzo dużo rzeczy do poprawek tym bardziej, że mój ojciec wychował mnie tak, że dla właściciela samochód to coś więcej nić cztery koła i blacha, ma duszę i trzeba go kochać ; ) No, ale komu tam by się chce czytać ckliwe historyjki... Do rzeczy :
Wjechałem sobie dziś do garażu i wraz z moim ojcem sprawdzaliśmy sobie samochód od dołu z góry i z boku i plan jest taki, że najważniejsze to sprawy mechaniczne więc na razie problemem są :
- Dziwne odpalenie silnika, a mianowicie odpalam go (pomijając fakt, że poziomy przekręcenia kluczyka są tak zrypane, że aż kuje w oczy) i dusi się, mało mocy na rozkołysanie, więc dodaję dużo dawki gazu (cały czas trzymając przekręcony kluczyk) puszczam kluczyk i już chodzi jeśli nie dodam gazu to się dławi i gaśnie. Na dzień dzisiejszy nasz werdykt jest taki, że to może być wina świec oraz przewodów od świec, być może nieszczelność napięcia, gdyż ponoć mojego ojca pokopało hehe ; ) Proszę o Waszą ocenę sytuacji i od razu wyskoczę z zapytaniem czy wymiana nowych świec i zmiana z szarych na czerwone przewody vr6 zmienią to?
- Olej dostaje się do przewodu za filtrem, kapie w drodze do tego przewodu z innego przewodu i spada na tylną część kolektora i przez to na postoju w czasie powrotu do domu z kupna (700 km w jedną stronę) wydobywał się z górnej kratki dymek i smrodek ; d Jak to zniwelować? Proszę odpuścić sobie porady typu "zacisnąć zaciskiem gdzie skapuje i będzie git" takich jajów nie chcę, chcę by tego oleju jeśli się da nie było w ogóle tam.
- Taki dodatkowy problem, którego nie ma w temacie (przepraszam) jest to, że odpalałem samochód na trochę aby posprawdzać dźwięk, ewentualne jakieś luzy na napinaczu i takie tam pierdółki trwało to chwilkę, później dłuższa przerwa na rozkręcenie tej plastikowej pokrywy i bawienie się z kablami od świec, następnie znów odpaliłem, żeby wjechać do garażu żeby go zobaczyć od dołu na kanale, oczywiście mój ojciec nie odmówił sobie przyjemności i pojechał go sobie sprawdzić na osiedlowej drodze, jak z zawieszeniem itd, trwało to 5 minut, silnik był ciepły i to no nie wiem... No wydaje mi się, że trochę za bardzo lub może inaczej... Za szybko stał się tak ciepławy być może mam już urojenia? Być może po prostu zabrakło wiedzy odnośnie VR6 tak więc proszę o wyrozumiałość i o wytłumaczenie na chłopski rozum co i jak ; )
Strasznie się rozpisałem, mam nadzieję, że ktoś będzie chciał to przeczytać ; d Pozdrawiam serdecznie!
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
Nie napisales najwazniejszego. jaki tam silnik jest.
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
"...zakupiłem VW Golfa IV Cabrio Rabbit ze swapem VR6" Wydaje mi się, że wszystko napisałem ; d Dodatkowo mogę tylko dodać, że niby ma wsadzone kute tłoki i coś tam jeszcze co daje mu moc 210 KM, ale w to raczej nie wierzę ; )
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
Ponieważ jesteś nowy, to tym razem Ci daruję, ale jeszcze raz wrzucisz temat techniczny do dzialu speed, to poczestuje Cie ostrzezeniem. Temat przenoszę.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
Przepraszam najmocniej myślałem, że tam jest odpowiednie miejsce na poruszenie tego problemu ; )
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
na początek proponuje Ci go podpiąć pod kompa sprawdzić błędy bo na pewno jakieś są i co pokaże poza tym sprężanie piszesz że olej dostaje się do przewodu za filtrem prawdopodobnie to odma zrób jakieś fotki i wrzuć je, piszesz też że się szybko nagrzewa może tylko Ci się wydaje ważne aby nie gotowało silnika wiatrak się załączał i temp nie przekraczała 90*C na wskaźniku ,świece możesz zmienić dodatkowo sprawdzisz ich stan ,jaki kod silnika masz ? bo jest różnica w cewkach WN jedna lub sześć
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
Zrobiłem zdjęcie tej odmy oraz znalazłem na Allegro i czy mógłby ktoś powiedzieć czy ona będzie dobra do mojej vr6 http://allegro.pl/rurka-rura-waz-odma-v" onclick="window.open(this.href);return false; ... 24001.html
Tak więc kod silnika to AAA ; ) Dodatkowo dodaję zdjęcie czegoś co mnie zainteresowało, ale nie mam pojęcia co to jest i ciekawi mnie dlaczego jest tam taka dziura...bioly05011 pisze:jaki kod silnika masz ? bo jest różnica w cewkach WN jedna lub sześć
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
ta dziura to dogrzewanie silnika powinna być tam założona rura która idzie do filtra powietrza
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
Nie, nic się nie dzieje.
Moje padło : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=569618" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
Uaktualnienie dla kogoś o podobnym problemie ; )Yankeee pisze:Dziwne odpalenie silnika, a mianowicie odpalam go (pomijając fakt, że poziomy przekręcenia kluczyka są tak zrypane, że aż kuje w oczy) i dusi się, mało mocy na rozkołysanie, więc dodaję dużo dawki gazu (cały czas trzymając przekręcony kluczyk) puszczam kluczyk i już chodzi jeśli nie dodam gazu to się dławi i gaśnie.
Byłem u mechanika znającego się dobrze na VW w Gorzowie na podłączeniu radia co ciekawe powiedział mi, że jakiś imbecyl podłączając poprzednio kostkę do radia podłączył kabel od kostki zapłonu w złym miejscu i spaliła się kostka stacyjki dlatego samochód tak ciężko odpala. Słysząc tą diagnozę byłem w szoku, bo mogłem podejrzewać świece, kable zapłonowe, rozrusznik, szczotki od alternatora, ale o spalonej kostce stacyjki to nigdy bym nie pomyślał... Facet powiedział, że po wymianie tej kostki silnik będzie odpalał bez problemu! Pozostał więc problem wyregulowania obrotów, więc mechanik, który przepracował trochę godzin przy vr6 powiedział mi przez telefon na wstępnej rozmowie bez oglądania silnika, że gdy robił vr6 to rozrządy sypały się jeden za drugim i później chodziły jak chodziły. Ile w tym prawy? Jeszcze nie wiem zdam relację jutro po oględzinach. ; )
Problem z odpaleniem silnika oraz braniem oleju
[Aktualizacja]
Po przeglądzie silnika okazało się, że silnik jest nieszczelny, są przedmuchy na dwururce oraz nieszczelny jest kolektor wydechowy, spaliny wydostają się na zewnątrz lub zaciągają z powrotem i sondy się gubią. Najpierw trzeba to uszczelnić i można patrzeć dalej, może to zamknąć lecz nie jest to stu procentowe. Cała operacja powinna zamknąć się do piątku (mam taką nadzieję, bo chciałbym jeszcze pojechać na cykliczny zlot) i koszcie w granicach 150-200 zł. Na razie nie jest źle ; )
Po przeglądzie silnika okazało się, że silnik jest nieszczelny, są przedmuchy na dwururce oraz nieszczelny jest kolektor wydechowy, spaliny wydostają się na zewnątrz lub zaciągają z powrotem i sondy się gubią. Najpierw trzeba to uszczelnić i można patrzeć dalej, może to zamknąć lecz nie jest to stu procentowe. Cała operacja powinna zamknąć się do piątku (mam taką nadzieję, bo chciałbym jeszcze pojechać na cykliczny zlot) i koszcie w granicach 150-200 zł. Na razie nie jest źle ; )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości