Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.
Witam wszystkich!
Ostatniego czasu mam problem z odpalaniem. Silnik kręci ale bardzo słabo łapie. Jak już załapie to jakby przez sekundę chodził na 3 cylindrach, a potem jest już w miarę ok. Czasem złapie, zgaśnie i bardzo ciężko go odpalić, trzeba długo kręcić jakby iskry nie było, a jak już złapie to bardzo dymi na niebiesko... Podejrzewałem, że albo kable albo świece. Na kablach jest przebicie bo kiedyś przypadkowo dotknąłem kabla/lub pokrywy zaworów i mnie popieścił prąd. Ściągnąłem te gumowe (chyba) cewki i wszytko niby było ok, ale na jednej świecy metalowa część z cewki została(wyszła z gumy i nie zeszła ze świecy) w związku z czym świecy tej nie mogę odkręcić, bo klucz nie wchodzi...
Macie jakiś pomysł jak się tej pozostałości pozbyć? Chciałbym wymienić świece i kable, ale z tym kawałkiem cewki może być problem. Mam to jakoś starać się wybijać ze świecy na boki i może zejdzie?
Czy ktoś ma jakiś pomysł z czym problem przy odpalaniu i kopceniu potem, oraz jak wyciągnąć to ze świecy?
Silnik to 1.4 AKQ
EDIT: Może to wina pompy paliwowej, która nie dostarcza paliwa i stąd problem z odpaleniem a jak załapie to jakby sam olej palił? Jak już odpali to chodzi jak powinien.
Ostatniego czasu mam problem z odpalaniem. Silnik kręci ale bardzo słabo łapie. Jak już załapie to jakby przez sekundę chodził na 3 cylindrach, a potem jest już w miarę ok. Czasem złapie, zgaśnie i bardzo ciężko go odpalić, trzeba długo kręcić jakby iskry nie było, a jak już złapie to bardzo dymi na niebiesko... Podejrzewałem, że albo kable albo świece. Na kablach jest przebicie bo kiedyś przypadkowo dotknąłem kabla/lub pokrywy zaworów i mnie popieścił prąd. Ściągnąłem te gumowe (chyba) cewki i wszytko niby było ok, ale na jednej świecy metalowa część z cewki została(wyszła z gumy i nie zeszła ze świecy) w związku z czym świecy tej nie mogę odkręcić, bo klucz nie wchodzi...
Macie jakiś pomysł jak się tej pozostałości pozbyć? Chciałbym wymienić świece i kable, ale z tym kawałkiem cewki może być problem. Mam to jakoś starać się wybijać ze świecy na boki i może zejdzie?
Czy ktoś ma jakiś pomysł z czym problem przy odpalaniu i kopceniu potem, oraz jak wyciągnąć to ze świecy?
Silnik to 1.4 AKQ
EDIT: Może to wina pompy paliwowej, która nie dostarcza paliwa i stąd problem z odpaleniem a jak załapie to jakby sam olej palił? Jak już odpali to chodzi jak powinien.
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.
Wąskie szczypce/płaskoszczypce i wyciągniesz. Skoro dymi na niebiesko to może olej zalewa ci świece zapłonowe.
Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.
Dzięki za rady. Zastanawia mnie tylko czemu on tak ciężko odpala, czy jeśli zalewa mu świece to potem może mieć problem z odpaleniem?
Czego to może być wina? Uszczelniaczy zaworowych?
Czego to może być wina? Uszczelniaczy zaworowych?
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.
Jeżeli zarzuca świece olejem to i o iskrę trudno co ma wpływ na zapłon. Jeżeli to jest na porannym rozruchu tylko lub po dłuższej przerwie to jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie uszczelniaczami spływa olej. Może to tez być wina uszkodzonej "uszczelki" pod pokrywą zaworów.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.
Niech silnik nagrzany pochodzi chwilę na wolnych obrotach i po dodaniu gazu jak puści białego dyma to są uszczelniacze na zaworach a jak puszcza lekkiego dyma zawsze to są pierścienie.marcin7x5 napisał;Może to tez być wina uszkodzonej "uszczelki" pod pokrywą zaworów. Na zewnątrz to się może wydostawać ale co ma wspólnego z tym?
Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.
Odpalanie chyba ogarnięte. Wymieniałem czujnik temperatury na jakiś najtańszy, bo mój nie wskazywał na liczniku temp. Teraz wymieniłem na ori, który nadal nie wskazuje, ale jednak ori i odpala od strzała. Nie dymi, zero falowania, obroty super. Myślicie, że to mogło pomóc, czy nie nastawiać się?
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.
Czujnik temperatury jest bardzo ważny i może być to do tego doszedł któryś kabel na świecy że miał przebicie,trzeba pojeździć i się okaże.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości