Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Post autor: dr.house » pn mar 24, 2014 20:54

Witam wszystkich!

Ostatniego czasu mam problem z odpalaniem. Silnik kręci ale bardzo słabo łapie. Jak już załapie to jakby przez sekundę chodził na 3 cylindrach, a potem jest już w miarę ok. Czasem złapie, zgaśnie i bardzo ciężko go odpalić, trzeba długo kręcić jakby iskry nie było, a jak już złapie to bardzo dymi na niebiesko... Podejrzewałem, że albo kable albo świece. Na kablach jest przebicie bo kiedyś przypadkowo dotknąłem kabla/lub pokrywy zaworów i mnie popieścił prąd. Ściągnąłem te gumowe (chyba) cewki i wszytko niby było ok, ale na jednej świecy metalowa część z cewki została(wyszła z gumy i nie zeszła ze świecy) w związku z czym świecy tej nie mogę odkręcić, bo klucz nie wchodzi...

Macie jakiś pomysł jak się tej pozostałości pozbyć? Chciałbym wymienić świece i kable, ale z tym kawałkiem cewki może być problem. Mam to jakoś starać się wybijać ze świecy na boki i może zejdzie?

Czy ktoś ma jakiś pomysł z czym problem przy odpalaniu i kopceniu potem, oraz jak wyciągnąć to ze świecy? :banghead:

Silnik to 1.4 AKQ

EDIT: Może to wina pompy paliwowej, która nie dostarcza paliwa i stąd problem z odpaleniem a jak załapie to jakby sam olej palił? Jak już odpali to chodzi jak powinien.


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Post autor: roman58 » wt mar 25, 2014 13:30

Zrób z drutu jakiś haczyk i wyciągniesz.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Post autor: marcin7x5 » wt mar 25, 2014 13:45

Wąskie szczypce/płaskoszczypce i wyciągniesz. Skoro dymi na niebiesko to może olej zalewa ci świece zapłonowe.



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Post autor: dr.house » śr mar 26, 2014 11:28

Dzięki za rady. Zastanawia mnie tylko czemu on tak ciężko odpala, czy jeśli zalewa mu świece to potem może mieć problem z odpaleniem?
Czego to może być wina? Uszczelniaczy zaworowych?


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Post autor: marcin7x5 » śr mar 26, 2014 14:02

Jeżeli zarzuca świece olejem to i o iskrę trudno co ma wpływ na zapłon. Jeżeli to jest na porannym rozruchu tylko lub po dłuższej przerwie to jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie uszczelniaczami spływa olej. Może to tez być wina uszkodzonej "uszczelki" pod pokrywą zaworów.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Post autor: roman58 » śr mar 26, 2014 15:11

Niech silnik nagrzany pochodzi chwilę na wolnych obrotach i po dodaniu gazu jak puści białego dyma to są uszczelniacze na zaworach a jak puszcza lekkiego dyma zawsze to są pierścienie.marcin7x5 napisał;Może to tez być wina uszkodzonej "uszczelki" pod pokrywą zaworów. Na zewnątrz to się może wydostawać ale co ma wspólnego z tym?



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Post autor: dr.house » czw mar 27, 2014 00:11

Odpalanie chyba ogarnięte. Wymieniałem czujnik temperatury na jakiś najtańszy, bo mój nie wskazywał na liczniku temp. Teraz wymieniłem na ori, który nadal nie wskazuje, ale jednak ori i odpala od strzała. Nie dymi, zero falowania, obroty super. Myślicie, że to mogło pomóc, czy nie nastawiać się?


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Ciężko odpala, kopci. Cewka przyczepiona do świecy.

Post autor: roman58 » czw mar 27, 2014 10:03

Czujnik temperatury jest bardzo ważny i może być to do tego doszedł któryś kabel na świecy że miał przebicie,trzeba pojeździć i się okaże.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości