Witam,
Może ktoś już taki temat przerabiał.
W samochodzie mam silnik 1Y ( 1.9D )z głowicą po remoncie jednak blok jest już bardzo zużyty.
Posiadam kpl. blok z silnika 1Z ( 1.9TDI ) w idealnym stanie.
Jak wiadomo silniki się różnią tłokami oraz dodatkowymi otworami jak np. spływ oleju z turbo itp.
Czy trzeba przełożyć tłoki, czy będzie to współgrało mniej więcej z głowicą z 1Y ??
Proszę o jakieś sugestie lub różnice które mogą wykluczyć takie poskładanie silnika ??
MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- mateusz_vento
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 13:01
- Lokalizacja: Tarnów
MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z
Moim zdaniem mija się z celem taka zabawa http://allegro.pl/seat-inka-vw-caddy-go ... 36679.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Był >http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... t=jozeph32
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
Był> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=479091" onclick="window.open(this.href);return false;
Był jeszcze jest Passat b2
Było> Audi 80 2.8 sedan
Jest> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p7102383" onclick="window.open(this.href);return false;
- indigo1975
- Użytkownik
- Posty: 267
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
- Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco
MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z
1y ma komory wirowe w glowicy a 1z nie ,1z ma komory spalania w tlokach wiec tloki musialbys przelozyc bo 1z z glowica od 1y nie bedzie chodzil
indigo1975
- mateusz_vento
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 13:01
- Lokalizacja: Tarnów
Re: MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z
Cena przyzwoita, ja mam właśnie głowice swoją zrobioną wszystko co się dało, wszystkie nowe zawory, prowadnice uszczelniacze oryginał itp itd., a znowu kupować i później jak coś wyjdzie rozbierać już mi się nie chce.jozeph32 pisze:Moim zdaniem mija się z celem taka zabawa http://allegro.pl/seat-inka-vw-caddy-go ... 36679.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tym bardziej, że mam dół w idealnym stanie za darmo tylko z TDI wszystkie uszczelki, uszczelniacze i rzeczy potrzebne do złożenia silnika też posiadam.
Co do tłoków wiem że tdi mają komorę w tłokach i właśnie o to mi chodziło czyli tłoki trze baby przełożyć.jozeph32 pisze:1y ma komory wirowe w glowicy a 1z nie ,1z ma komory spalania w tlokach wiec tloki musialbys przelozyc bo 1z z glowica od 1y nie bedzie chodzil
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MKIII Silnik: Głowica 1Y Blok 1Z
mateusz_vento, ja przeprowadzam teraz podobny zabieg- pod maską mam 1Y (trup), na szrocie kupiłem jeszcze jeden ale zdrowiutki 1Y bez głowicy i 1Z bez głowicy.Do zdrowego 1Y przekładam wał i korby (mocniejsze),ale rozważałem też włożenie tłoków 1Y do bloku 1Z,bo też bardzo zdrowy.
Ja z tego będę robił TD,ale jeśli chcesz robić nadal wolnossącego 1Y,to spokojnie możesz działać.Złóż to na nowych pierścieniach,zaślep otwór na spływ oleju i ten po czujniku położenia wału lub zostaw czujnik.
Ja z tego będę robił TD,ale jeśli chcesz robić nadal wolnossącego 1Y,to spokojnie możesz działać.Złóż to na nowych pierścieniach,zaślep otwór na spływ oleju i ten po czujniku położenia wału lub zostaw czujnik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 197 gości