Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

spoon83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon
Silnik: bcb

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: spoon83 » ndz mar 27, 2011 00:19

witam
mam mały problem z cieknącą pompą w moim golfie ( silnik jp).
Cieknie mi na styku głowicy i korpusu pompy tam gdzie jest ten duży oring zaznaczony strzałką
Obrazek

Spróbuje go wymienić tylko że obawiam się że mogą posypać się te sprężynki w środku, czytałem na forum że teoretycznie można to wymienić wysuwając głowiczkę, na tyle żeby było widać oring i włożyć nowy od strony tej części "kwadratowej".
czy ktoś z was to kiedyś robił ?
I jeszcze jak ustawić pompę do tej operacji: na leżąco, stojąco głowiczką w górę czy w dół, żeby się to wszystko nie posypało się w środku?

I 2 pytanie: wsadziłem drugą pompę i na tej drugiej silnik strasznie kuleje i nie reaguje na dodawanie gazu (ośka od gazu chodzi, siedzi na wieloklinie dobrze, testowałem różne pozycje ośki i nic). Ta pompa dość długo leżała na półce i przed założeniem jej zmieniono oring na ośce gazu - czy możliwe że coś źle poskładałem w środku ? (mała spręzynka założona, ze zdjęć i porad z forum wnioskuje że dobrze złożone) może "zastana" w środku ?
Dodam że pompa nie jest zapowietrzona, elektrozawór działa, oraz co dziwne podczas kręcenia rozrusznikiem z odkręconymi rurkami od wtrysków to prawie w ogóle nie idzie paliwo z nich


http://seifenqueen.de/96a6b

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: Orzeł_01 » ndz mar 27, 2011 11:04

spoon83 pisze:Ta pompa dość długo leżała na półce i przed założeniem jej zmieniono oring na ośce gazu - czy możliwe że coś źle poskładałem w środku ?
A czy podczas składania pompy, wykręciłeś śrubę od regulacji dawki paliwa (powinna być wykęcona podczas zakładania góry pompy, bo inaczej nie trafi na swoje miejsce), i czy dobrze ustawiłeś dźwignię "gazu" na wieloklinie?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 27, 2011 11:24

spoon83 pisze:czytałem na forum że teoretycznie można to wymienić wysuwając głowiczkę
Nawet praktycznie.
spoon83 pisze:czy ktoś z was to kiedyś robił ?
Ja robiłem.
spoon83 pisze:I jeszcze jak ustawić pompę do tej operacji: na leżąco, stojąco głowiczką w górę czy w dół
Chwyć w imadle delikatnie głowicą do góry,wtedy ON nie wyleje się.Oczywiście jeżeli zaślepisz otwory na króćce paliwowe (zasilający i powrotny),śruby od kół pasują :grin:
Popuszczasz głowicę,tylko dotąd,aż o-ring się odsłoni.Rozcinasz go i wyjmujesz.Wykręcasz 2 śruby po przekątnej i naciągasz o-ring przez głowicę.Gdy wskoczy w zatoczenie,wkręcasz te 2 wykręcone przed chwilą śruby i wykręcasz 2 kolejne.O-ring wskakuje i skręcasz wszystko do kupy.
GŁOWICĘ DOKRĘCAJ RÓWNOMIERNIE WSZYSTKIMI CZTEREMA ŚRUBAMI!


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: Krystian GTD » ndz mar 27, 2011 20:04

Można wykonać te uszczelnienie bez wyciągania pompy wtryskowej. Przeprowadzałem taką operacje już parokrotnie. Oring kosztuje jakieś 8 zł (najlepiej zielony takie używają pompiarze- podobno nigdy nie twardnieją).
1.Dobrze wyczyść korpus tłoko-rozdzielacza pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby korpus pompy był gładki. Przykręcony jest na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolei odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- korpus będzie wychodzić sam lub jemu delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod korpus bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną korpus tłoko-rozdzielacza (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących korpus.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring, sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał korpus tłoko-rozdzielacza .
6. Dokręć korpus tłoko-rozdzielacza pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.

Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Pozdro



spoon83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:15
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon
Silnik: bcb

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: spoon83 » ndz mar 27, 2011 20:13

Dzięki za podpowiedzi jutro będę próbował to zrobić , a pompę mam już wymontowaną więc na stół i jazda hehe :bigok:


http://seifenqueen.de/96a6b

piorut83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lip 29, 2013 22:01

Re: Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: piorut83 » pn lip 29, 2013 22:31

Witam jestem tu nowy!
Dotychczas posiadacz produktów krajowych fso.
Wracając do tematu mam pytanie.
Ponieważ i u mnie w Golfie 2 1.6 td pojawił się wyciek spod dekla muszę wymienić oring.
Czy rzeczywiście jest możliwość możliwość naprawy bez demontażu pompy a jedynie polegająca na odkręceniu przewodów, elektrozaworu i wsporników i po prostu nasunięcia na kwadratową część głowicy nowego oringu?
Będzie on na tyle rozciągliwy że po prostu "przejdzie"?
Zanim zacznę to rozkręcać wolę zapytać doświadczonych posiadaczy.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Piotrek



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: berthold61 » wt lip 30, 2013 21:59

piorut83 pisze:Witam jestem tu nowy!
Dotychczas posiadacz produktów krajowych fso.
Wracając do tematu mam pytanie.
Ponieważ i u mnie w Golfie 2 1.6 td pojawił się wyciek spod dekla muszę wymienić oring.
Czy rzeczywiście jest możliwość możliwość naprawy bez demontażu pompy a jedynie polegająca na odkręceniu przewodów, elektrozaworu i wsporników i po prostu nasunięcia na kwadratową część głowicy nowego oringu?
Będzie on na tyle rozciągliwy że po prostu "przejdzie"?
Zanim zacznę to rozkręcać wolę zapytać doświadczonych posiadaczy.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Piotrek


dasz radę stary oring wytargaj czymś ostrym nowy się nie wyciągnie nic się nie martw tylko ostrożnie z tą głowicą by ci za bardzo nie wyjechała tylko tyle ile potrzeba miejsca na oring najlepiej popuść 3 śruby załuż oring wkręć z 2-wie i dopiero 4-rtą odkręć aby cały oring założyć

bo jak si się wysypie to robota nie do pozastroszczenia


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
Grzesiek2290
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 09:55
Lokalizacja: dziki wschód
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: Grzesiek2290 » śr sty 22, 2014 17:37

Panowie mam podobny problem w 1Z. Auto po nocnym postoju zapowietrza się i jest problem z odpalaniem. Rozumiem że procedura zmiany w tym silniku niczym się nieróżni od tej podanej przez Krystiana?



kawasaki79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: ndz sie 30, 2009 17:49
Lokalizacja: zielona góra
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: kawasaki79 » śr mar 19, 2014 02:08

Też miałem ten sam problem pojawił on się ponieważ poluzowała się śruba trzymająca uchwyt rozdzielacza pompy do bloku ślinika. Załączam link do filmiku z wymianą tego oringu :)

Filmik - http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php ... film&id=23" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdro.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: karol8114 » śr mar 19, 2014 11:27

Również wymieniałem oring przez wysunięcie głowicy, po raz pierwszy robiłem to na aucie, skończyło się na kupnie drugiej pompy hehe, teraz robię to poprzez demontaż pompy, w imadło z nią, sterylne warunki i wymiana kończy się powodzeniem.



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: -V.A.G- » śr mar 19, 2014 11:46

kawasaki79 pisze:Też miałem ten sam problem pojawił on się ponieważ poluzowała się śruba trzymająca uchwyt rozdzielacza pompy do bloku ślinika. Załączam link do filmiku z wymianą tego oringu :)

Filmik - http://majsterek-debesciak.pl/filmy.php ... film&id=23" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdro.
filmik spoko ,choć bardzo amatorskie komentarze, uwaga dla tych co nie czują sie na siłach nie zalecam samemu robić tego co gosciu na filmiku.


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: karol8114 » śr mar 19, 2014 12:06

Dokładnie, jak pisze kolega -V.A.G, tu nie ma miejsca na pomyłkę, jeden błąd i pompa wędruję na półkę.



Awatar użytkownika
-V.A.G-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 07:28
Lokalizacja: Mazowieckie

Cieknąca pompa wtryskowa i wymiana oringu

Post autor: -V.A.G- » śr mar 19, 2014 23:59

na szrot nie na polke


sprzedam : wyczyszczony nastawnik HDK 216 do afn/asv 1z/ahu . stan jak nowy. posiadam wszystkie inne czesci do golf IV sdi ,tdi VP i PD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 162 gości