jaaano, na gofie miałem girlinga 60 i średnio mi przypadł do gustu, więc nie doszukuj się dziury w całym. każdy ma prawo do własnego zdania,
po drugie porównaj sobie średnicę czynną zacisku, (60mm) i pole powierzchni roboczej klocka. z zaciskiem ATE 57 i polem powierzchni klocka w tych hamulcach,
skoro to takie wspaniałe rozwiązanie to dlaczego g onie zastosowano w np S4 ?
skoro w cywilnych coupe np 2.6 i niektórych 2.8 stosowano tarcze 280mm i one od biedy wystarczały, co prawda mniejsza pojemność cileplna tarczy i siła zacisku przy tym samym ciśnieniu płynu rekompensuje większa powierchnia wymiany ciepła, więc nawet taka tarcza rozgrzana szybciej stygła, a w G60( nie mylić z golfem) miałeś mniejszą grubszą tarczę, która się wolniej nieco nagrzewała za to jeszcze wolniej stygła ponieważ miała mniejszą powierzchnię wymiany ciepła, to raz.
dwa że te hamulce mają mniejszą średnice tarczy co powoduje że mimo większej siły zacisku, ta skuteczność nie jest jakoś specjalnie odczuwalna,
a praca klocków na małej średnicy tarczy w połączeniu z małym polem styku z tarczą to gotowy przepis na szybkie zużycie klocków hamulcowych,
uwierz mi że lepiej jest inwestować w większe tarcze, które nie tylko będą się wolniej nagrzewały i szybciej będą chłodzone, ale także dzięki większej średnicy będzie większe przełożenie prędkości obwodowych pomiędzy tarczą a obwodem opony, co przy takich samych klockach, spowoduje że przy tym samym zacisku siła hamowania będzie znacznie większa.
teraz gdyby zastosować ten hamulec z tarczą 276x25mm w np C4 nawet 2.5TDI 140KM to okazałoby się że ten hamulec nie tylko by nie wystarczał bo by się często przegrzewał i szybko zużywał, ale w ciężkim aucie potrzebne by było naprawdę duże serwo minimum 12-15"
taki zacisk ma rację bytu ale przy większej tarczy, w lekkim aucie jeszcze się sprawdzi, ale zacisk o dużej pojemności bedzie pochłaniał sporo więcej płynu, przy tej samej sile zacisku, właśnie przez małą średnicę tarczy, z większą tarczą byłby to bardzo dobry hamulec.
ale mała tarcza, i małe klocki, to jest grzałka, a nie hamulec, na forum audi 80 jest jeszcze kolega z B2 który przerabiał już różne konfiguracje,w tym chyba nawet czterotłoczkowe, gdzie ze względu na budowę zacisku nie dało się upchnąć dużej tarczy, i te hamulce grzały się szybko, mimo dużej "mocy" hamulca, szybko się zużywały, a klocki do nich nie były tanie, skończyło się w końcu na tym że zostały założone właśnie ATE 57 i tarcza o ile dobrze pamiętam to albo 321x25mm albo 312x25mm z jakiegoś superba, i dopiero z tych hamulców gość jest zadowolony, bo są trwałe, wolno się nagrzewają i szybko stygną, a ponadto jak to określił" wyrywają gałki oczne" przy hamowaniu
jaaano pisze:A jeśli nie posiada korektora tak jak ja to nie osiągnie efektu ? dyskusyjne
chodzi o to że jeśli nie masz korektora to przy dużych tarczach tył będzie zaczynał się jako pierwszy blokować,
jako zapewne doświadczony użytkownik auta z ABS powinieneś wiedzieć że max skuteczność hamowania osiągasz tuż przed załączeniem ABS'u, ponieważ wtedy wszystkie cztery koła hamują ze siłą na pograniczu przyczepności, dalsze zwiększanie siły na pedale hamulca spowoduje to że koła zaczną się blokować i ABS zacznie odpuszczać poszczeóglne koła nie zależnie aby uniknąć utraty sterowności, a ponieważ to oznacza przerwy w hamowaniu spada wartość opóźnienia, i skuteczność hamowania, po drugie przy odpowiednio wyregulowanym korektorze tył będzie skutecznie hamował z odpowiednią siłą i to optymalną do tej z przody, ale dzięki obecności korektora, uniknie się problemu tym żę tył zacznie się blokować jako pierwszy to raz a dwa klocki i tarcze będą się woniej zużywać.
miałem w jednym aucie już duże tarcze z tyłu i wiem czym grozi niesprawny korektor w przypadku braku ABS,
tom cio pisze:A teraz konkretnie namieszałeś mi z tyłem, wszędzie co czytam to piszą, że nie ma takich tarcz czy piast a tu mówisz, że masz 280mm. Mógłbyś to trochę objaśnić?
bo to rzeźba była, tarcze tylne bierzesz jakieś zużyte, z odpowiednim rozstawem śrub czy to 4x100 czy 5x100 obcinasz z tarczo-piasty tarczę zostawiając samą piastę, i odpowienio staczając tak utworzoną piastę ze średnicy aby zewnętrzna średnica tworzyła centrowanie dla tarczy,
a co do tarczy to można zastosować tarcze tylne z T4 280x12mm lub przednie z Audi albo B5 przy rozstawie 5x112 robisz dodatkowy nawiert i masz tarcze 280x15mm lub przy czterech śrubach z audi B4 280x15mm rozpiłowywujesz szczelinę w jarzmie, i dorabia się adapter pomiędzy jarzmo a mocowanie jarzma do tylnej belki.
a wracając do przednich hamulców to jak jużchcesz uderzać w ATE 57 to proponujęsię zastanowić nad tarczami 312x25mm albo 321x25mmk w przypadku 312mm szukaj jarzm oznaczonych symbolem 451