1.4 ubywa płyn chłodniczy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4 ubywa płyn chłodniczy
Witam Mam problem w vw polo 6n z silnikiem 1.4 zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego Wczoraj dolałem do stanu i posprawdzałem bardzo dokładnie cały układ chłodzenia - króciec chłodnicę i pompę oraz przewody - wszystko suche W oleju nie widać "oczek" płynu i nie przybywa go Sam płyn też jest czysty i nie zanieczyszczony olejem Po przejechaniu ok 50 km ze stanu poziom spadł prawie do min. ubyło z 2 cm w zbiorniczku Zauważyłem że płyn ucieka przez otwór z boku w samym zbiorniczku Co może być przyczyną ?
1.4 ubywa płyn chłodniczy
silnik osiąga 90stopni? nie pachnie z nawiewu słodkim? szyby nie parują? mówisz że płyn ucieka z boku w zbiorniczku ale jak? przez króciec do obwodu czy po prostu masz dziurę
Fajerwera >> Misja: Przywrócić krążenie!! Wypełniona!! Czas na wizualne poprawy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5477844" onclick="window.open(this.href);return false; FAJERWERA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5477844" onclick="window.open(this.href);return false; FAJERWERA
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
1.4 ubywa płyn chłodniczy
korek nie trzyma odpowiedniego ciśnienia
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
1.4 ubywa płyn chłodniczy
silnik nabiera normalnie 90 stopni i trzyma taką temperaturę, wentylator się włącza W środku podłoga sucha nie cieknie z nagrzewnicy Nie pachnie płynem i szyby nie parują Płyn ucieka przez otworek z prawej strony zbiorniczka (za tą czarna zaślepką) jak na foto Włożyłem tam ręcznik papierowy i po 50 km sprawdziłem stan to ubyło płynu a ręcznik był mokry
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
1.4 ubywa płyn chłodniczy
korek do wymiany dlatego wyrzyca płyn a z tego co widzę nie działa poprawnie a powinien przy rozgrzanym silniku i zamkniętym zbiorniku wyrównawczym, w układzie chlodzenia wytwarza się ciśnienie ok. 0,13-0,14 MPa, które podwyższa temp. wrzenia cieczy chlodzącej. Aby uklad działał prawidłowo, wymagana jest wysoka temperatura wrzenia, niska temp. doprowadza do powstawania tzw. korka parowego (częsta przyczyna awarii uszczelek), który uniemożliwia chłodzenie silnika. Dlatego tak ważny jest korek zbiorniczka wyrównawczego, w którym znajduje sie zawór dwustronnego działania - musi sie otworzyć przy nadciśnieniu rzędu 0,13-0,14 MPa oraz przy podciśnieniu (występuje przy stygnięciu silnika) rzędu 0,01 MPa .
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
1.4 ubywa płyn chłodniczy
powiem szczerze że korek wymieniłem na inny bo miałem z takimi samymi oznaczeniami w garażu i pierwsze co pomyślałem to że właśnie jego przyczyna ale nic to nie pomogło. Ewentualnie ten drugi na który wymieniłem mógł być też uszkodzony bo to jakiś stary z golfa II (oznaczenia te same).
1.4 ubywa płyn chłodniczy
a to sprawdzę Rozgrzeje go i zobaczę czy wywala płyn Korek zamówiłem nowy to też sprawdzę
1.4 ubywa płyn chłodniczy
Na nagrzanym silniki 90 st mechanik otworzył zbiornik to trysnelo trochę płynu ale minimalnie Nie było wulkanu płynu Sprawdził mi zawartość spalin w zbiorniku i niby to nie uszczelka Zmieniłem korek i pojezdze trochę Zauważyłem ze poziom płynu po otwarciu zbiornika powrócił do stanu
1.4 ubywa płyn chłodniczy
Na rozgrzanym nie powinno nic trysnąć, jak korek nie pomoże to uszczelka pod głowica do wymiany.
Możesz jeszcze sprawdzić świece jeżeli któraś będzie biała to znaczy że spala płyn. Zazwyczaj jest tak że jeżeli jest minimalny przedmuch to jeżdżąc wolno, tak do 90 km płyn nie ucieknie, ale jak przygazujesz to płyn znika.
Możesz jeszcze sprawdzić świece jeżeli któraś będzie biała to znaczy że spala płyn. Zazwyczaj jest tak że jeżeli jest minimalny przedmuch to jeżdżąc wolno, tak do 90 km płyn nie ucieknie, ale jak przygazujesz to płyn znika.
1.4 ubywa płyn chłodniczy
... tak jak pisałem wyżej - wczoraj sprawdzałem zawartość spalin w zbiorniczku u mechanika i nic nie wykazało żeby były jakieś przedmuchy
1.4 ubywa płyn chłodniczy
w znikający płyn niewierze, musi gdzies uciekać.... pewnie w jakimś wrednym miejscu że zaraz paruje. próba UV była?
Fajerwera >> Misja: Przywrócić krążenie!! Wypełniona!! Czas na wizualne poprawy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5477844" onclick="window.open(this.href);return false; FAJERWERA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p5477844" onclick="window.open(this.href);return false; FAJERWERA
1.4 ubywa płyn chłodniczy
niestety dzisiaj na nagrzanym silniku 90 st zauważyłem że nadal koło otworu w zbiorniczku wyrównawczym jest wilgotno (płyn delikatnie się sączy) Wymieniony korek nic nie zmienił A może układ jest zapowietrzony ? Teoretycznie powinien sam sie odpowietrzyć Ale jak spróbować go odpowietrzyć samemu ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 20:38
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- Kontakt:
1.4 ubywa płyn chłodniczy
Nie chcę wróżyć złego, ale tak samo walczyłem z podobnym problemem próbowałem wszystkiego co i tak skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą... i po problemie A patrzyłeś na otwartym korku czy bąbluje Ci w zbiorniku jak dodasz gazu jeśli tak to na bank uszczelka choć nie zawsze musi a i tak jest to uszczelka...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości