zamiast normalnego filtra powietrza - filtr sportowy

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Piter.5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

zamiast normalnego filtra powietrza - filtr sportowy

Post autor: Piter.5 » wt wrz 05, 2006 13:50

Chcialbym zapytac czy do III 1,8 GT warto w miejsce normalnego filtra powietrza wstawic filtr sportowy, powiedzmy firmy K&N i jaka jest jego cena?
Mialem stozek tej firmy, lecz zdjałem bo autko bylo troche za glosne



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt wrz 05, 2006 14:00

Piter.5 rozumiem, że chodzi Ci o samą wkładkę :?:
Czy warto to zależy co chcesz osiągnąć.
Tak jak zauważyłeś, stożek spowodował napewno zmianę dźwięku silnika - jeżeli chodzi o poprawę parametrów silnika, to samo wstawienie stożka najprawdopodobniej nie dało kompletnie nic.
Podobnie może być z wkładką. Dźwięk napewno będzie potężniejszy niż przy seryjnym filtrze bo będzie zasysał więcej powietrza. Może nawet da jakiś przyrost mocy ( z 1 konik :P ) bo przynajmniej w odróżnieniu od stozka będzie w obudowie, czyli bedzie odgrodzony trochę od dopływu ciepłego powietrza ;)
Skoro stożek był za głośny, to wkładka napewno bedzie cichsza, ale nie aż tak jak przy seryjnym filtrze.
Jeżeli chodzi o cenę to również koszt jest mniejszy niż stożka.
Podejżewam, że około 140 zł, ale głowy nie dam ;) :pub:


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Piter.5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: Piter.5 » wt wrz 05, 2006 14:10

Chmielu, chodzi własnie o wkładke bawelniana, stozek zdjalem po kilku dniach jazdy ze swoja druga połowa :helm:



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt wrz 05, 2006 14:14

Piter.5 pisze:stozek zdjalem po kilku dniach jazdy ze swoja druga połowa
W VR6 to dopiero stożek daje niezły dźwięk ;)
A raczej ryczy jak Hamerykańskie stare V8 jeszcze na gaźnikach ;) :pub:


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Piter.5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: Piter.5 » wt wrz 05, 2006 14:46

Chmielu pisze:W VR6 to dopiero stożek daje niezły dźwięk ;)
A raczej ryczy jak Hamerykańskie stare V8 jeszcze na gaźnikach
próbuje to sobie wyobrazic :bum:
:pub:

[ Dodano: 05 Wrz 2006 19:44 ]
Chmielu, znalazłem taki wklad K&N za 210zl. w ZT Zastec Tuning
chyba troche sporo co ?



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » śr wrz 06, 2006 16:28

Piter.5 pisze:Chmielu, znalazłem taki wklad K&N za 210zl. w ZT Zastec Tuning
chyba troche sporo co ?
Kurcze, powiem Ci że nie bardzo jestem w stanie odpowiedzieć, bo nie znam cen wkładów...
Ale nie jest to chyba zbyt wygórowana cena - stożki sa droższe.
Nie ma co się spodziewać, że wkład K&N będzie kosztował tak jak zwykły filtr Filtrona 30 zł....


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 06, 2006 16:55

Tak jak zauważyłeś, stożek spowodował napewno zmianę dźwięku silnika - jeżeli chodzi o poprawę parametrów silnika, to samo wstawienie stożka najprawdopodobniej nie dało kompletnie nic.
Dźwięk napewno będzie potężniejszy niż przy seryjnym filtrze bo będzie zasysał więcej powietrza.
Ale te dwa powyższe zdania sobie przeczą :chytry:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » śr wrz 06, 2006 16:59

Pinhead pisze:Ale te dwa powyższe zdania sobie przeczą
Nie bardzo widzę w którym miejscu :?:


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 06, 2006 17:04

Powiadasz że filtr sportowy zwiększy ilość zasysanego powietrza i jednocześnie twierdzisz że moc się nie zmieni. Więc co mieszanka zmieni się na ubogą ? Przepływomierz i lambda nie zwiększą dawki paliwa ? Nie zwiększy się przez to moc ?


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » śr wrz 06, 2006 17:16

Pinhead pisze:Powiadasz że filtr sportowy zwiększy ilość zasysanego powietrza i jednocześnie twierdzisz że moc się nie zmieni. Więc co mieszanka zmieni się na ubogą ? Przepływomierz i lambda nie zwiększą dawki paliwa ? Nie zwiększy się przez to moc ?
Dokładnie tak.
Zmienić to może ale w dół a nie w górę.
Stożek zasysa więcej powietrza - ale co z tego skoro jest nie odgrodzony od komory silnika i zasysa ciepłe powietrze = rzadsze = które ma mniej tlenu co = gorsze spalanie.
Zauważ że napisałem SAMO WSTAWIENIE STOżKA NIC NIE DA.
W momencie kiedy doprowadzisz do niego dopływ zimnego powietrza i odgrodzisz od komory silnika to faktycznie moze da się uzyskać jakiś efekt.
Często tak bywa, że na seryjnym filtrze samochód lepiej pracuje niż ze stożkiem - właśnie dla tego że seryjny filtr jest w obudowie i nie zasysa tyle ciepłego powietrza.
Samo wsadzenie stożka nie daje nic oprócz dźwięku.
Co z tego że dużo powietrza zasysa, jak ono jest rzadkie bo gorące i ma mniej tlenu niż chłodniejsze zasysane przez seryjny filtr :?:
Czysta fizyka.
Po to właśnie są intercoolery - żeby schładzać powietrze a nie ocieplać je.
W przypadku jeżeli ktoś nie chce bawić się w większe przeróbki to lepszym rozwiązaniem jest włożenie wkładki w miejsce seryjnego filtra powietrza - wtedy zasysa (nie tyle co stożek) ale więcej niż seryjny filtr i przynajmniej jest odgrodzony od ciepłego powietrza produkowanego przez silnik.
Stożek - owszem, ale to nie takie chop siup, że wkładasz i już.
Wiele osób ma właśnie mylne pojęcie, że wsadzą stożek i Bóg wie co osiągną tym zabiegiem.
Otóż właśnie może to wręcz pogorszyć pracę silnika, trzeba parę rzeczy jeszcze zrobić rzeby to miało ręce i nogi ;)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 06, 2006 17:21

Masz racje ale nie jest to pewne że stożek będzie zasysał ciepłe powietrze. Wszystko zależy od jego umiejscowienia i sposobu montażu. Przy prawidłowo zamontowanym stożku nawet bez przegrody nie będzie on zasysał gorącego powietrza podczas jazdy. Gorzej jest przy bardzo powolnej jeździ lub starcie z zatrzymania kiedy praktycznie cała komora silnika wypełniona jest nagrzanym powietrzem ale podczas jazdy wzrost mocy będzie o ile ilość powietrza zasysanego faktycznie się zwiększy.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » śr wrz 06, 2006 17:37

Pinhead pisze:Wszystko zależy od jego umiejscowienia i sposobu montażu
No o to właśnie mi chodzi ....
Ale jak wkładasz go w miejsce seryjnego to nie bardzo ma dopływ zimnego powietrza - właśnie dokładnie Pinhead o to mi chodzi :pub:
Ale jak go nie odgrodzisz to jak sam zauważyłeś
Pinhead pisze:Gorzej jest przy bardzo powolnej jeździ lub starcie z zatrzymania kiedy praktycznie cała komora silnika wypełniona jest nagrzanym powietrzem
:bigok:
A tak nawiasem mówiąc to np. w VR-rze nie ma takiego miejsca pod maską rzeby módz umieścić stożek w miejscu gdzie by zasysał zimniejsze powietrze.
Tutaj silnik duży, wypełnia całe niemalże miejsce pod machą i bez odgrodzenia stożka od komory silnika nie ma co się w to bawić nawet bo efektem jest spadek mocy nawet podczas jazdy.
Właśnie prawidłowo zamontowany stożek w każdym silniku powinien mieć zrobiony dolot chłodniejszego powietrza z zewnątrz i powinien być odgrodzony od komory silnika.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
Piter.5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: Piter.5 » śr wrz 06, 2006 20:23

Niebawem i tak bede miał wymienic filtr powietrza wiec doloze kase i kupie wkladke K&N, zobaczymy jak na niej bedzie smigal - wtedy sie wypowiem. Stozek u mnie byl podpiety najzwyczajniej, wydawalo mi sie ze przez pierwsze przejechane kilometry moze i silnik miał troche wiecej mocy . Pewne jest to ze był sporo glosniejszy na wysokich obrotach.
:pub:



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw wrz 14, 2006 23:12

Piter jak chcesz to moge ci sprzedać prawie nową sportową wkładke firmy KingDragon(równa półka z K&N) :chytry: Jezdzila w aucie moze miesiac...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości